2020-12-10, 09:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
...
Är hittills 18 delstater samt presidenten som är målsägande, inte en. Och de stämmer tillsammans 4 andra delstater...

De är inte målsägande.

Att de är Amicus Curiae betyder bara att de har en uppfattning som de vill delge. Den uppfattningen kan vara vilken som helst.
2020-12-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Han glömde att ta med de största landsförrädarna.
I toppen har vi kuppmakaren själv. DiaperDon. Den största förrädaren av amerikansk demokrati som någonsin suttit med ämbetet.
Hur är det ens topic? Såtillvida du inte menar att Trump använt sina kontakter för att organisera ett storskaligt valfusk för att säkerställa att han själv blir den förlorande parten? Det skulle i så fall kräva att han själv argumenterade för att så skett för att det inte skulle betraktas som ett ämne för konspirationsformet... Eller så är du i vanlig ordning bara helt ute och OT-cyklar!
2020-12-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du är inte så bra på att läsa eller hur? Jag skrev att han han bekräftade officiellt, genom att framträda i Fox News och göra informationen publik. Och ja, han är sakkunnig som vet hur saker och ting fungerar. Han har inte erkänt sig skyldigt till ett dugg. En benådning är ett privilegium som presidenten föfågar över och som han själv bestämmer vem som ska få. Det är ingening man själv ansöker om, men lämnar det där eftersom en vidare diskussion i den trakten är OT.

Företräder man ingen officiell instans så är det inte möjligt att bekräfta något officiellt.

Så om han inte begått ett brott, vad är han då benådad för?
Skulle t ex svenska staten vilja benåda mig för nåt jag inte varit skyldig till skulle jag iallafall bli rätt arg.
2020-12-10, 09:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, jag bara tycker "lagstiftande församling" låter för mycket "parlament" vilket känns fel i republiken USA. Nåväl, kalla det vad du vill.
Det var inte kritik riktat specifikt mot dig, utan mot alla i tråden som använder "legislatur". Du råkade bara vara den sista som skrev det när jag till slut valde att kommentera. Det är mycket svengelska i tråden...
legislatur

lagstiftande församling eller myndighet mest i fråga om utländska förhållanden (bl.a. om delstatsparlament i USA)

Källa: https://svenska.se/tre/?sok=legislatur&pz=1
2020-12-10, 09:59
Medlem
Haddock93s avatar
https://thedonald.win/p/11Qld8pruA/dominion-voting-machine-and-syst/c/

Klipp på hur de fuskade med dominion.
2020-12-10, 10:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Kolla vad som krävs i de olika delstaterna för att ändra konstitutionen. Det är inget onda globalister kan göra i en handvändning med syfte att avsätta en president.

Min poäng är alltså att det redan kan stå i dem att det var ok att göra som olika guvernörer och domstolar har gjort.

Vad Paxton säger är att han kan de andra staternas lagar bättre än vad de kan, och det är högst tveksamt.

Och man kan ju fråga sig varför vi fick se regeländringar utan att någon delstatsförsamling röstade. Om det nu är okonstitutionellt, borde alla ha känt till det och hänvisat till församlingarna.
2020-12-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Företräder man ingen officiell instans så är det inte möjligt att bekräfta något officiellt.

Så om han inte begått ett brott, vad är han då benådad för?
Skulle t ex svenska staten vilja benåda mig för nåt jag inte varit skyldig till skulle jag iallafall bli rätt arg.
Umm.. vad fan tror du politiska experter etc. i nyhetssändningar gör då? Ditt uttalande är så dumt att man bara baxnar! Självklart såg Flynn en massa skit i egenskap av sina yrkesroller, och det är detta han befkkräftar eftersom SAMMA personer sitter kvar än idag på inflytelserika poster!

Hade det stått mellan att du fått avtjäna många, många decennier i amerikanskt fängelse (ej svenskt pensionatfängelse där man mestadels slipper uppelva sådant som "många mäns kärlek i duschen" etc.) för ett brott du inte begått pga. att mäktiga män som Joe Biden gett sig fullständigt fan på att du ska sitta inlåst och agera syndabock, mot att motta en benådning och därmed gå helt fri, så tvivlar jag starkt på att du skulle vara så pass arg som du påstår att du skulle bli...
2020-12-10, 10:10
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Presidenten kan näppeligen stämma någon i Scotus som första instans.
Han har ansökt om att bli en målsägare med hänvisning till prejudikat som säger att han kan göra det.
2020-12-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Han har ansökt om att bli en målsägare med hänvisning till prejudikat som säger att han kan göra det.

Åh, vilket prejudikat?
2020-12-10, 10:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag har varit inne på att det funnits en deal mellan Dem's och GoP, vi tar presidentposten och ni tar resten. Typ

Trump är borta och allt kan falla tillbaka till samma mörka tillvaro som fanns innan Trump äntrade scenen.

Lite märkligt är det, men klumpigt valfusk kan vara en annan orsak. Kanske mäktade inte algoritmen med att rädda senatorerna. All kraft gick åt till att avsätta Trump.

Edit: skulle vara intressant att se en graf från valnatten gällande sentorerna.

Jag tror defenitivt att de inte kunde fokusera på annat än vinst åt Biden. Det hela är bizarrt att Biden vinner president posten men rep behåller senaten och vinner platser i kongressen. Det är verkligen en smoking gun.
2020-12-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Lag och ordning verkar erodra kraftigt i Trumpland.
Det gäller nu att hämnas även på dessa valarbetare som gjorde sitt patrioitska jobb med att räkna valsedlar enligt demokratins alla spelregler.

Men varför detta förhärligande av våld hot och nästan anarki i samhället bara för att Trump förlorade valet och snart är f.d president. Har ju absolut inte med brölet om valfusk att göra utan om ett ovanligt ociviliserat uppträdande av Trumps lättlurade ligister som bara vill skapa kaos.
Dessa samhällsfarliga verbala hot och agerande mot medborgarna från våldsbenägna Trumpssupporters uppmuntras av den avgående presidenten bara för att han inte har stake att ta en valförlust. Skrämmande.

Ett axplock:
Skapa kaos? Så antifa är nu på Trumps sida? Vilket skitsnack.
2020-12-10, 10:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://thedonald.win/p/11Qld8pruA/dominion-voting-machine-and-syst/c/

Klipp på hur de fuskade med dominion.

Krångliga maskiner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto