2020-12-09, 23:14
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, og de kommer stort sett etter nye opplysninger og avsløringer.
Jeg bare snudde zzz sitt "Gullkorn skrevet av Brezjnev" på hodet.
Innlegg med kun sitater fra dagens artikkel sier meg ikke veldig mye
(annet enn at jeg skjønner han vil rette fokuset på Holdens uttalelser).
Citera
2020-12-09, 23:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Gamle notater?

«I notatene står det at TH har fortalt personen at han skal drepes sakte men sikkert. Disse notatene er fra de siste åtte årene».

Altså var TH 62-70 år når notatene ble skrevet, og grunnlaget var noe som skjedde 20 år før det, da TH var 43. Da kan man ikke si at notatene var spesielt gamle, men at TH er en syk, syk mann.
Citera
2020-12-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Merkverdig hvor mye sitater vi får presentert, og tilsvarende lite tolkninger.
Ja, jeg burde ha tatt meg tid til å forfatte en tekst.

Jeg synes at noe av det som VG og politiet gjør er motbydelig.

Hvorfor har det ikke blitt slutt på lekkasjene etter denne anmeldelsen? Hva tenker dere om det?

"Etterforskningsleder Kari-Anne Hille Valla i Spesialenheten har ansvaret for Hagen-etterforskningen. Hun understreker at Northug-lekkasjene og Hagen-lekkasjene er to forskjellige etterforskninger.
- Jeg kan bekrefte at vi har mottatt en anmeldelse fra Svein Holden på vegne av Tom Hagen."

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-vaert-bekymret/72765053
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-09 kl. 23:24.
Citera
2020-12-09, 23:25
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hvorfor har det ikke blitt slutt på lekkasjene etter denne anmeldelsen? Hva tenker dere om det
Jeg vet ikke hvorfor. Og jeg synes det er mer interessant å diskutere innholdet i artikkelen.
Citera
2020-12-09, 23:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hvorfor har det ikke blitt slutt på lekkasjene etter denne anmeldelsen? Hva tenker dere om det?

"Etterforskningsleder Kari-Anne Hille Valla i Spesialenheten har ansvaret for Hagen-etterforskningen. Hun understreker at Northug-lekkasjene og Hagen-lekkasjene er to forskjellige etterforskninger.
- Jeg kan bekrefte at vi har mottatt en anmeldelse fra Svein Holden på vegne av Tom Hagen."

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-vaert-bekymret/72765053

Jeg synes at noe av det VG og politiet gjør er motbydelig.
Så du er mer opptatt av lekkasjer enn det motbydelige som er skjedd med AE? Innholdet i notatene bryr du deg heller lite om, men det er ikke annet å vente.
Citera
2020-12-09, 23:31
Medlem
Det er jokere i saken, nemlig «tilfeldigheter». Flaks, eller uflaks etter som en ser det.
Tilfeldigheter har ingen plass i logiske hypoteser og da hjelper det ikke å snu hver stein.
Senast redigerad av Kva 2020-12-09 kl. 23:36.
Citera
2020-12-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Gamle notater?

«I notatene står det at TH har fortalt personen at han skal drepes sakte men sikkert. Disse notatene er fra de siste åtte årene».

Altså var TH 62-70 år når notatene ble skrevet, og grunnlaget var noe som skjedde 20 år før det, da TH var 43. Da kan man ikke si at notatene var spesielt gamle, men at TH er en syk, syk mann.

Og skilsmissepapirene som er funnet med AE’s signatur på ble fylt ut ca 2012. Åtte år siden. Leter hjernen min etter alle mulige koblinger nå?
Citera
2020-12-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Gamle notater?

Altså var TH 62-70 år når notatene ble skrevet, og grunnlaget var noe som skjedde 20 år før det,
Kan det være at noe skjedde i 2012? Kan en person f.eks i 2012 ha forsøkt å påvirke AE til å skille seg?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-09 kl. 23:49.
Citera
2020-12-09, 23:47
Medlem
Det er jo et spørsmål om hvorfor TH har gitt politiet disse notatbøkene. Er det forresten sant, eller var det slik at politiet fant notatbøkene, enten under åstedsgranskningene nov til des 2018, eller under ransakingene etter pågripelsen av TH i april 2020.

Hvorfor har ikke TH prøvd å skjule at han har en hevngjerrighet som gikk over til kartlegging av hat-objektene?

Fordi, han har glemt hva han har skrevet? Fordi han tror det er "innenfor normalen" å kartlegge personer man hater? Fordi han tror politiet ikke vil legge merke hat- og hevntanker mot andre enn AEH? Eller, fordi han tror at hat- og hevntanker mot andre personer liksom skal "bevise" at han kan ha sterke følelser men han tar de ikke ut i handling, og derfor har han ikke drept AEH heller?

Og hva med notatbøkene som mangler? Det hadde vært interessant å vite hvilke tidsrom de manglende notatbøkene dekker.
Citera
2020-12-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er jo et spørsmål om hvorfor TH har gitt politiet disse notatbøkene. Er det forresten sant, eller var det slik at politiet fant notatbøkene, enten under åstedsgranskningene nov til des 2018, eller under ransakingene etter pågripelsen av TH i april 2020.

Hvorfor har ikke TH prøvd å skjule at han har en hevngjerrighet som gikk over til kartlegging av hat-objektene?

Fordi, han har glemt hva han har skrevet? Fordi han tror det er "innenfor normalen" å kartlegge personer man hater? Fordi han tror politiet ikke vil legge merke hat- og hevntanker mot andre enn AEH? Eller, fordi han tror at hat- og hevntanker mot andre personer liksom skal "bevise" at han kan ha sterke følelser men han tar de ikke ut i handling, og derfor har han ikke drept AEH heller?

Og hva med notatbøkene som mangler? Det hadde vært interessant å vite hvilke tidsrom de manglende notatbøkene dekker.
Hvilke notatbøker er det som mangler?
Citera
2020-12-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvilke notatbøker er det som mangler?

Tror ikke det er noen politietterforskere her som kan svare på det, men det ble opplyst tidligere at politiet lette etter notatbøker som manglet.
Citera
2020-12-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tror ikke det er noen politietterforskere her som kan svare på det, men det ble opplyst tidligere at politiet lette etter notatbøker som manglet.
Hvordan kan politiet vite at det mangler notatbøker? Vet politiet helt sikkert at de notatbøkene som de har lett etter noen gang har eksistert, eller er det slik at de tror at det har eksistert flere notatbøker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in