2020-12-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udaretostay
Fup?

Inte gått till åtal än
Citera
2020-12-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udaretostay
Hur säkert är det att mu*ti hass*un är delaktig i det här smutsiga iskalla mordet på karolin hakim må hon vila i frid

Inget är säkert mer än att han är häktad för delaktighet.
Citera
2020-12-09, 17:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är snårigt. Biggie, Zek och N tränade tillsammans på gym. Det bör ha varit innan kriget började. Biggie har kopplats till Mekky. Kanske hörde Zek dit också. A EM försöker poppa Musti och B EM Zek. Då känns det solitt. Men då bör B inte ha varit med om mordet på KH.

Ah, just det ja, bilderna på Zek, Biggie och och Naief på gymmet var tagna ett par år tidigare i en annan utredning, eller hur var det? I så fall kanske det inte var Bilal som mördade Karolin...Hm...vem i Mustis kretsar skulle kunna vara lik bilden på GM?
Citera
2020-12-09, 17:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Där ser man. Jag begärde häktningsframställan men där va namn och adress samt personummer skyddade.

Jaså? Hm...undrar varför? Rätt intressant för övrigt: Naief var benämnd "Sektretess J" eftersom vi vet att han fick David Faxe som försvarare. MEN, det finns ju även framställningar som ska ha gått iväg för Sekretess K och L också, alltså borde vi väl få namn på dessa också om de blir häktade nu i dagarna? Kan vara värt att kolla med TR typ i morgon.
Citera
2020-12-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jaså? Hm...undrar varför? Rätt intressant för övrigt: Naief var benämnd "Sektretess J" eftersom vi vet att han fick David Faxe som försvarare. MEN, det finns ju även framställningar som ska ha gått iväg för Sekretess K och L också, alltså borde vi väl få namn på dessa också om de blir häktade nu i dagarna? Kan vara värt att kolla med TR typ i morgon.

Jag tror Kvällsposten skrev att fler blev gripna i samma veva som Na*if. Så det kommer säkert nya häktningar kanske redan imorgon.

Blir intressant att se när detta går till åtal. FUPEN lär ju vara på 1000-tals sidor med säkert flera hundra sidor som är fyllda med EncroChats.
Citera
2020-12-09, 17:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag tror Kvällsposten skrev att fler blev gripna i samma veva som Na*if. Så det kommer säkert nya häktningar kanske redan imorgon.

Blir intressant att se när detta går till åtal. FUPEN lär ju vara på 1000-tals sidor med säkert flera hundra sidor som är fyllda med EncroChats.

Ja, det ska bli SÅ jäkla intressant! Och, till slut kommer vi väl också att äntligen få sen en bild på hemlige Dani Jude :-)
Citera
2020-12-09, 18:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Musti / Gabriel Hassoun skulle mördas pga att han tagit på sig mordet på Naief / karolin Hakim. Unstiftare Amir Mekky. Musti ska sedan ha hyrt Bilal Moghrabi. Vi får se vad utredningarna kan bevisa

Detta hittade jag förresten i mina anteckningar som jag har klippt från nåt inlägg i Karolin-tråden:

"AM gör en order på krypterad telefon till flera> Musti tar sig an uppdraget > säljer uppdraget till Bilal> Bilal misslyckas då oskyldig person dör. D jude får reda på att Bilal ligger bakom, lägger ut en order på Bilal och hans bröder> (flera miljoner kr) >Bilal och hans bröder kontaktar juden ber om att bli skonade golar att musti sålde uppdraget erbjuder att klippa Musti som kompensation> D jude accepterar erbjudandet (kanske ett spel från hans sida bara)."

Vet inte om det kan ligga någon sanning i det? Kanske kan förklara att en Moghrabi är häktad i caset i den här tråden?
Citera
2020-12-09, 19:58
Moderator
Mappings avatar
i aktbilaga 233, runt sidan 600, finns urklipp på en konversation mellan Maysems brorsa och Osam Shebani där de tjafsar om sättet som Maysem ska ha hängt ut Salam runt mordförsöket på maysem. Att Maysem ska ha tvingats ljuga (?) av Polisen för att Polisen ska strunta i att häkta honom för något. Riktigt rörigt, vore bra om någon annan här kunde läsa igenom det och se om ni får någon ordning på det.
Citera
2020-12-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, det ska bli SÅ jäkla intressant! Och, till slut kommer vi väl också att äntligen få sen en bild på hemlige Dani Jude :-)

Lång och smal
Citera
2020-12-09, 21:52
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Lång och smal

Såpass? Kan du inte ge dig på några liknelser med kändisar så att vi får en bättre vy av Dani?
Citera
2020-12-09, 22:09
Medlem
Vill någon skriva ut en liten mindmap/lista/karta över de inblandade och vem de är för jag fattar inte allt.
Detta mordet...är det beställt pga skjutningen av Karolin? Eller handlar det om något helt annat?
Citera
2020-12-09, 22:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vill någon skriva ut en liten mindmap/lista/karta över de inblandade och vem de är för jag fattar inte allt.
Detta mordet...är det beställt pga skjutningen av Karolin? Eller handlar det om något helt annat?

Läs denna så lär du förstå en del i alla fall :-) (FB) Skottlossning i centrala Malmö - 3 döda, flera skadade (2018-06-18)

I denna tråd avhandlas för övrigt inget mord, utan bara stämpling eller anstiftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in