2020-12-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men tabbarna i valet är ju ändå inom den s.k normala fellmarginalen och påverkar inte valutgången, det absolut perfekta valet existerar ju inte. Så valresultatet lär ju stå sig oavsett om några röster lagts i valurnan på fel premisser.
Hur vet man detta utan en Audit?
2020-12-09, 15:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Är inte lika säker som dig att Trump har det dåligt ställt ekonomiskt. Tror han kommer klara sig ganska fint

Jag lägger ingen värdering kring hans ekonomiska situation, jag utgår bara från det som har kommit fram, han har flera hundra miljoner i personskulder till någon, Deutche Bank har sagt att de kommer att kräva inkasso om skulderna inte betalas tillbaka efter att han upphör att vara president samt att runt 50% av det folkdonerar ska gå till att betala av kampanjskulder (finns tråd om detta).

Så jag bryr mig inte om vad folk tror att Trump har ekonomiskt, det misstänks fortfarande att pengarna samlas ihop för att betala av Deutche Bank och eventuellt någon mer
2020-12-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag lägger ingen värdering kring hans ekonomiska situation, jag utgår bara från det som har kommit fram, han har flera hundra miljoner i personskulder till någon, Deutche Bank har sagt att de kommer att kräva inkasso om skulderna inte betalas tillbaka efter att han upphör att vara president samt att runt 50% av det folkdonerar ska gå till att betala av kampanjskulder (finns tråd om detta).

Så jag bryr mig inte om vad folk tror att Trump har ekonomiskt, det misstänks fortfarande att pengarna samlas ihop för att betala av Deutche Bank och eventuellt någon mer
Ja så funkar det om man inte betalar skulder då kommer Inkasso eller liknande. Vilka tillgångar har han då oc möjlighet att få in pengar, är det något som inte spelar någon roll i denna analys menar du?

Om du tar lån på 10 millar och köper en fastighet så har du helt plötsligt en skuld på 10 millar. Kan det vara så att fastigheten i sig över en 5 års tid betalar av denna skuld och sen börjar jobba på plussidan?
2020-12-09, 15:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Den här tråden är som ett mikrokosmos som beskriver polariseringen av samhället.
Team Trump vill framhäva att fusket är uppenbart medan team Biden anser att påståendena är löjeväckande. Saken kommer att avgöras i domstol och båda sidor kommer höras.
Vad som är anmärknngsvärt är ju egentligen att det ens finns ett Team för respektive kandidat här, får ni betalt för att sitta här dag och natt och harva? Det är nästan som att man tror att det är shill vs shill här.

Det är i detta läge varken helt klarlagt om valet har haft oegentligheter eller ej, men i detta och andra tidigare val har misstankar yttrats om både valresultatet och valsystemet i sig.
Jag som tycker att valet står mellan en douche och en turd tycker ändå att alla misstankar om valfusk borde utredas. Själva valsystemet i sig som har varit under så mycket kritik av BÅDA sidor i föregående val borde absolut utredas.

Det är intressant att reda ut allt detta ur ett rent demokratiskt perspektiv.
Det borde väl ni båda vara med på, eller?

Demokraterna och Rinos nekar konsekvent Team-Trump tillträde för att undersöka valresultatet.

Varför då?
2020-12-09, 15:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hur går det till när man sänder valsedlar till interner som inte får rösta. Är valsedlarna gömda i ett bröd tillsammans med en fil och penna? Var finns logiken snälla?

Är det olaglig för en intern att ta emot en röstsedeln?

Vart finns spärren?
2020-12-09, 15:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Nu kan du sluta att ljuga.

https://apnews.com/article/virus-outbreak-donald-trump-new-york-san-francisco-archive-4475833ffad7162a460374f695786f27

Det är vad han är teoretiskt sett värd, men det är inte faktiskt pengar som han har tillgång till, kräver de som han har skulder hos honom på pengar så måste han sälja av allt som han kan sälja av, vad han är värd i reklamsammanhang ger honom absolut ingenting om någon som han är skyldig flera hundra miljoner kommer och säger att han har valet mellan att betala tillbaka inom en månad eller få inkasso.

Det är just därför det finns misstankar om att insamlingen av pengar inte bara är för att betala av kampanjskulderna från både 2016 och 2020 utan även för att betala av skulderna som han har sedan tidigare.
2020-12-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Nu kan du sluta att ljuga.

https://apnews.com/article/virus-outbreak-donald-trump-new-york-san-francisco-archive-4475833ffad7162a460374f695786f27

Nu vet jag inte vad det har med tråden att göra. Trump sa själv i en intervju att han har lite skulder jämfört med andra Fastighetsägare. Vad Washington post skriver måste tas med en nypa salt. Att Trump inte skulle vara en hedersman får du nog backa upp isåfall.
2020-12-09, 15:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vad du tror nig ska hända osv känns inte relevant. Vad drar Trump in årligen på sin mest lukrativa byggnad?

Före eller efter Covid?

Före Covid så är det Maralago, under covid så har det väl bara varit Maralago som har kunant var öppen?

Ska vi prata om hur det ser ut från och med nästa år så blir det svårare, jag tror folk både överskattar samt underskattar hur mycket han eventuellt är värd efter sin tur som president, det man måste komma ihåg är att han är både älskad av en viss klick av människor (nej jag menar inte raster osv nu utan jag menar de som verkligen tycker om honom) samtidigt som han är hatad av en annan.

Skulle det sedan bli så att det kommer rättsliga följder runt Trump som individ så kan hans märke haverera helt om han har otur, nu tror inte jag att det lär hända så länge det inte kommer fram något extremt, men med tanke på att han har klantat sig så mycket som han har med Covid så tror jag inte att hans namn lär bli sett som något positivt på en bred front de kommande åren åtminstone.
2020-12-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Ha, ha. Det är liberala mainstream media som pushar det här om enighet. I verkligheten är det precis tvärtom. USA är mer delat än någonsin och det lär inte bli bättre med att demokraterna tagit makten med en massa tveksamma poströster där signaturer och annat förfalskats. Det republikanska partiet är också delat i för och emot Trump beroende på om man tillhör etablissemanget. Det demokratiska partiet är också extremt delat där man har en högljudd vänsterfalang. Vänsterväljarna kommer inte att bli speciellt nöjda när de ser vilka personer som tillsätts på viktiga poster och de inser att de bara blivit utnyttjade under valet.

Kan faktiskt hålla med, vänsterfalangen har nog all anledning att oroa sig och bli besvikna då Biden ju tillhör högermittenfåran i partiet. Lite eftergifter javisst men han lär inte ändra den kurs han stakat ut nämnvärt. Han måste ju troligen ta hänsyn till en senat med republikansk majoritet också.
Vänstern kan som du säger säkert då känna sig överblivna men samtidigt är nog resonemanget att allt är ju bättre än Trump i vita huset. Och man har ju trots allt gått framåt och vunnit väljare med sin politik.
Nu är ju snart Biden installerad i vita huset och då får väl vänsterfalangen fortsätta fajten för sina hjärtfrågor i partiets olika diskussionsgrupper.
2020-12-09, 16:00
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Jag tror mig veta att jag inte vet vilket ändamål pengarna ska gå till och därför låtsas jag inte att jag vet det. Du funkar lite annorlunda där märker jag.
Man kan ju kolla på hur han gjort hittills:
https://www.forbes.com/sites/danalexander/2018/12/06/how-donald-trump-shifted-11m-of-campaign-donor-money-into-his-business/?sh=1623816c4d34
https://www.forbes.com/sites/joewalsh/2020/10/27/report-us-government-paid-over-25-million-to-trumps-businesses/?sh=19f500d21a62
2020-12-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Före eller efter Covid?

Före Covid så är det Maralago, under covid så har det väl bara varit Maralago som har kunant var öppen?

Ska vi prata om hur det ser ut från och med nästa år så blir det svårare, jag tror folk både överskattar samt underskattar hur mycket han eventuellt är värd efter sin tur som president, det man måste komma ihåg är att han är både älskad av en viss klick av människor (nej jag menar inte raster osv nu utan jag menar de som verkligen tycker om honom) samtidigt som han är hatad av en annan.

Skulle det sedan bli så att det kommer rättsliga följder runt Trump som individ så kan hans märke haverera helt om han har otur, nu tror inte jag att det lär hända så länge det inte kommer fram något extremt, men med tanke på att han har klantat sig så mycket som han har med Covid så tror jag inte att hans namn lär bli sett som något positivt på en bred front de kommande åren åtminstone.
Visa gärna vad som är fel här till att börja med:
Citat:
Based on Forbes magazine estimates of the value of his buildings, for instance, selling his partial interests in just two properties— an office complex in San Francisco and a Las Vegas tower that houses a hotel and condos — could bring in $500 million alone.

And even if he doesn’t sell, that kind of valuation backing up the loans could make them easier for him to refinance.

“He’s going to be able to roll these loans over. They have collateral backing them up. They’re not that risky to the lenders,” said Phillip Braun, a finance professor at Northwestern University’s Kellogg School of Business.
2020-12-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Dock borde ju detta isf noterats vid omräkningen för hand, för det du säger är att det inte "kan" finnas röster som täcker upp Bidens totala mängd röster. Men, för att gå motbevsa dr. Shivas uträknignar så måste man ju gå ner på djupet i dom, jag tycker det låter som att Shiva här anvädner sig av samma metod som han gjorde i Michigan tidigare, och det går StandUpMaths-kanalen igenom här: https://www.youtube.com/watch?v=aokNwKx7gM8 . Tycker hans förklaring låter rimlig.

Men igen, tack för vettigt svar, utförligt och bra formulerat.

Jag tittade på videon och den kritiserar inte samma metod. Jag förstår heller inte riktigt Dr. Shiva's argument i Michigan. Det jag pratar om är Dr Shiva's insats i Arizona hearingen. Man får återskapa den lite från hans presentation men det argumentet är betydligt vettigare. Det finns en text på en hemsida någonstans också med en hyfsad beskrivning (av honom själv).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in