2020-11-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det var fanimig det sjukaste jag varit med om, han kan ju inte på något sätt bevisa var han fått grejorna ifrån?! Och så hittar man lappar med en massa personer han ska kräva skulder av osv. + att folk ljuger i förhören. Polisen har gjort i princip allt de kunnat i detta fall anser jag, sjukt.
Korruptionen är för utbredd tyvärr :/
Citera
2020-11-30, 14:15
Medlem
Citat:
Det var fanimig det sjukaste jag varit med om, han kan ju inte på något sätt bevisa var han fått grejorna ifrån?! Och så hittar man lappar med en massa personer han ska kräva skulder av osv. + att folk ljuger i förhören. Polisen har gjort i princip allt de kunnat i detta fall anser jag, sjukt.
Att han kommer undan med anstiftan till två mord, penningtvätt samt att han får fortsätta utpressa vanliga små medborgare är inget annat än en katastrof. Tror vi får hoppas på domstolar i andra länder som med dp och Amir Mekky och Co. Varför sker ingen debatt på riktigt i media? Polisen gör säkert allt de kan problemet verkar ligga någon annanstans. Tills diskussionen blir offentlig kommer Sverige vara ett land där det lönar sig att vara kriminell.fy faan!
Citera
2020-11-30, 18:21
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Att han kommer undan med anstiftan till två mord, penningtvätt samt att han får fortsätta utpressa vanliga små medborgare är inget annat än en katastrof. Tror vi får hoppas på domstolar i andra länder som med dp och Amir Mekky och Co. Varför sker ingen debatt på riktigt i media? Polisen gör säkert allt de kan problemet verkar ligga någon annanstans. Tills diskussionen blir offentlig kommer Sverige vara ett land där det lönar sig att vara kriminell.fy faan!

Alltså, jag har läst hundratals FUPar och det är inte helt lätt att ge en 100% korrekt bedömning eftersom jag inte är Polis inte vet vilka verktyg de har. Men, jag tycker det verkar ha gjort vad de har kunnat i detta fall, och det är SJUKT att han inte åker på detta. Och jag håller med dig, det MÅSTE bli en offentlig debatt kring hur lätt det är för gängkriminella att bara ljuga sig igenom (eller vara helt tyst) under förhören för att sedan rätta till allt vid huvudförhandling när alla bevis i förundersökningen presenteras för dem. Och, det måste få konsekvenser att medvetet ljuga, eller tiga, i förhören.
Citera
2020-11-30, 18:28
Medlem
Citat:
Alltså, jag har läst hundratals FUPar och det är inte helt lätt att ge en 100% korrekt bedömning eftersom jag inte är Polis inte vet vilka verktyg de har. Men, jag tycker det verkar ha gjort vad de har kunnat i detta fall, och det är SJUKT att han inte åker på detta. Och jag håller med dig, det MÅSTE bli en offentlig debatt kring hur lätt det är för gängkriminella att bara ljuga sig igenom (eller vara helt tyst) under förhören för att sedan rätta till allt vid huvudförhandling när alla bevis i förundersökningen presenteras för dem. Och, det måste få konsekvenser att medvetet ljuga, eller tiga, i förhören.
Användaren Rytve skapade en tråd här i abk om detta och någon TV4 serie häromdagen. Såg du det?
Citera
2020-11-30, 18:36
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Användaren Rytve skapade en tråd här i abk om detta och någon TV4 serie häromdagen. Såg du det?

Nope, men tack för tipset!
Citera
2020-11-30, 18:39
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Korruptionen är för utbredd tyvärr :/

Fast jag vetifan, i alla fall när det gäller detta case. Jag menar, Polisen hittade ju hur mycket bevis som helst, de gick t.om. ett steg vidare i fallet när det gällde värdering av en av Rolex-klockorna där en uppenbart rädd eller mutad urmakare hos Bergström bedömde klockan som äkta, men där en annan urmakare med bildbevis direkt kunde konstatera att den var falsk. i detta fall anser jag att det är domstolarna som bommat totalt (Hovrätten i detta fall).
Citera
2020-12-01, 14:11
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Hahahah det måste nästan räknas som bekräftat att han är nån typ av polisinformatör nu, hur mycket skit har han inte sluppit undan??

Alla grova kriminella slipper ganska lindrigt undan.
Däremot medel-Svensson som begår skattebrott, köper sex eller liknande sätter man hårt åt.
Enkelt mål, finns mycket att ta av och inte van vid att kämpa emot i de sammanhangen.
Citera
2020-12-01, 14:23
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Rättssystemet är gjort för en annan tid och ett annat klientel.
Och för varje dag som går laggar det efter.
Det är iaf vad jag tror och anser. Naivitet är bara förnamnet men även nån form av ideologiskt vurmande som fyller inte bara advokat-sidan utan även övriga jurister i alldeles för stor utsträckning.
Hela samhället blir just nu cyniskt exploaterat utav bara helvete.

Jag har hängt med ett tag i dessa trådarna, inte alls i samma utsträckning som dig och en del andra, men tillräckligt för att få en bild som bara gör en ledsen.
Men denna verklighetsbild förnekas till stor del av de som bestämmer och styr. Och därför händer inget heller.
Kanske för att S sålt sin själ för att få vara kvar vid makten och V, MP och C är helt frånkopplade verkligheten. Jag vet inte, men någonting är seriöst snett på allvar.

Jag har funderat en hel del på sistone på hur man ska vända den här skutan och det enda jag kommer fram till är att man måste lyckas stoppa 99% av all nyrekrytering och återväxt bland kriminella och utsatta.
Under tiden så får man försöka låsa in de som är livsstilskriminella så gott det går, främst för att förhindra att de nyrekryterar, och sedan bara vänta ut dessa.
Ser det som ett jobb på 1-2 generationer för att merparten ska vara utdöda och har man lyckats strypa nyrekryteringen så har man en fresh start där.
Men först måste alla med inflytande i landet bestämma sig för att såhär ser det ut och även börja göra något drastiskt åt det.

Så under tiden ser jag ingen annan väg än att muppar som Sh*hin fortsätter med sin skit och själv eller genom ombud fortsätter rekrytera nya småpojkar som är lätta byten i dessa sammanhang.

Och då har jag inte ens skrapat på ytan kring alla de som socialt ärver kriminaliteten hemifrån från sina föräldrar och uppväxtmiljö, tänk t.e.x Dr*vhall.
Hur man löser det vet jag inte.
Barnkörkort?

Dystert värre.
Men är tacksam för alla er som kämpar på med dessa trådar, FUPar, domstolsbeslut etc, det är enda sättet att sprida verklighetens ljus till fler och fler som börjar söka detta.
Det är bara genom röstning som vi kan ändra detta, som det ser ut nu.
Citera
2020-12-08, 13:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Fel tråd?
Citat:
Den 22-årige Malmöbo som häktats för att ha mördat Flamur Beqiri, 27, i London misstänks ha anlitats för en skjutning i Malmö.
Mördarna som maskerat sig med rånarluvor skulle skjuta en 52-årig företagare. Han hade lockats dit för att mördas – men männen som skulle döda honom sköt fel man.
En 29-åring, kallad ”Patron”, åtalas i dag för att ha beställt mordet

29-åringen som ibland kallas ”Patron” har varit på flykt utomlands och internationellt efterlyst men greps och utlämnades i december förra året från Spanien. I dag åtalas han för anstiftan till mordet på Docentgatan. ”Patron” åtalas också för grovt penningtvättsbrott eftersom han tillsammans med andra, redan dömda, hanterat 2,5 miljoner kronor som stals från ett kinesiskt bolag.
Allt började i januari 2018 när polisen slog till mot en grupp bedragare i Malmö

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/patron-bestallde-mord-skytten-skot-fel-person/
Citera
2020-12-08, 13:31
Medlem
Vem är Patron?
Citera
2020-12-08, 13:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vem är Patron?

Salam Shebani
Citera
2020-12-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Fel tråd?

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/patron-bestallde-mord-skytten-skot-fel-person/

Har inte hängt med så mycket på senaste. Vill någon uppfriska mitt minne om vem 52 åringen som skulle mördas är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in