Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Alltså, jag har läst hundratals FUPar och det är inte helt lätt att ge en 100% korrekt bedömning eftersom jag inte är Polis inte vet vilka verktyg de har. Men, jag tycker det verkar ha gjort vad de har kunnat i detta fall, och det är SJUKT att han inte åker på detta. Och jag håller med dig, det MÅSTE bli en offentlig debatt kring hur lätt det är för gängkriminella att bara ljuga sig igenom (eller vara helt tyst) under förhören för att sedan rätta till allt vid huvudförhandling när alla bevis i förundersökningen presenteras för dem. Och, det måste få konsekvenser att medvetet ljuga, eller tiga, i förhören.
Rättssystemet är gjort för en annan tid och ett annat klientel.
Och för varje dag som går laggar det efter.
Det är iaf vad jag tror och anser. Naivitet är bara förnamnet men även nån form av ideologiskt vurmande som fyller inte bara advokat-sidan utan även övriga jurister i alldeles för stor utsträckning.
Hela samhället blir just nu cyniskt exploaterat utav bara helvete.
Jag har hängt med ett tag i dessa trådarna, inte alls i samma utsträckning som dig och en del andra, men tillräckligt för att få en bild som bara gör en ledsen.
Men denna verklighetsbild förnekas till stor del av de som bestämmer och styr. Och därför händer inget heller.
Kanske för att S sålt sin själ för att få vara kvar vid makten och V, MP och C är helt frånkopplade verkligheten. Jag vet inte, men någonting är seriöst snett på allvar.
Jag har funderat en hel del på sistone på hur man ska vända den här skutan och det enda jag kommer fram till är att man måste lyckas stoppa 99% av all nyrekrytering och återväxt bland kriminella och utsatta.
Under tiden så får man försöka låsa in de som är livsstilskriminella så gott det går, främst för att förhindra att de nyrekryterar, och sedan bara vänta ut dessa.
Ser det som ett jobb på 1-2 generationer för att merparten ska vara utdöda och har man lyckats strypa nyrekryteringen så har man en fresh start där.
Men först måste alla med inflytande i landet bestämma sig för att såhär ser det ut och även börja göra något drastiskt åt det.
Så under tiden ser jag ingen annan väg än att muppar som Sh*hin fortsätter med sin skit och själv eller genom ombud fortsätter rekrytera nya småpojkar som är lätta byten i dessa sammanhang.
Och då har jag inte ens skrapat på ytan kring alla de som socialt ärver kriminaliteten hemifrån från sina föräldrar och uppväxtmiljö, tänk t.e.x Dr*vhall.
Hur man löser det vet jag inte.
Barnkörkort?
Dystert värre.
Men är tacksam för alla er som kämpar på med dessa trådar, FUPar, domstolsbeslut etc, det är enda sättet att sprida verklighetens ljus till fler och fler som börjar söka detta.
Det är bara genom röstning som vi kan ändra detta, som det ser ut nu.