2020-12-09, 03:18
Medlem
Lots of people at my workplace have tapped out sick this week, whereas before it was only a few people every week. I don’t think we’re at a plateau. Not in Göteborg, at least.
Citera
2020-12-09, 03:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
I USA närmar de sig 3 000 dödsfall på en dag. Kommer Trump agera då?

Nu är Alltime High på nya fall och dödsfall (7-dagars genomsnitt) samt hospitalizations.

Eftersom det är Alltime High på nya fall (7-dagars genomsnitt) så kommer dödsfallen öka.

https://covidtracking.com/data

Agera? Du menar beordra människor att anamma en hälsosam livsstil? Förbjuda kolhydrater och socker? Starta krig mot fetman och den metabola pandemin?

Eller ska vi fortsätta med ännu mer samhällsförstörande symptombehandling?
Citera
2020-12-09, 03:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Lots of people at my workplace have tapped out sick this week, whereas before it was only a few people every week. I don’t think we’re at a plateau. Not in Göteborg, at least.

Det räcker att säga att man är lite förkyld så får man semester i två veckor. Klart folk utnyttjar det.
Citera
2020-12-09, 03:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ledaren i DN verkar inte heller vara tillfredsställda med FoHM och regeringens pandemistrategi.

Ur låst artikel.

https://www.dn.se/ledare/presskonferensen-som-visade-skillnaden-mellan-sverige-och-danmark/

Vi ska vara snälla, bara gå på gym, köpcentrum, och trängas om vi verkligen behöver och har ett nödvändigt skäl. Det kommer bli många nödvändiga skäl bland sveriges befolkning. Även om jag sett positiva tecken på sista tiden. Hoppas att fler väljer bort nödvändiga inköp nu, och endast handlar mat och går på apotek som de andra länderna gjort som tryckt ner hög smittspridningen (Tjeckien tex.).

Jag hoppas att fler väljer att leva sina liv istället för att anpassa sig efter livrädda sockerätare som dig.

Ut och lev livet som om det vore 2019 för guds skull. Har man tagit ansvar för sin egen hälsa har man inget att vara rädd för. Och har man inte gjort det är det hög tid att börja nu.
Citera
2020-12-09, 03:48
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Okej tack då ska jag meddela min anhöriga det, och försöka hjälpa till att få test utkört. Igår försökte denna boka hemtest och första lediga tid var 2 januari 2021.

Det måste ha blivit nåt fel, för det går ganska snabbt att få hem test nu samt att få svar.
Citera
2020-12-09, 04:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Gotca!

Men on topic.
Antaget att C19 följer en vanlig säsongsinfluensas kurva. Och att all började här i mars/april. Då kommer dödsfallen konservativt räknat bli 12.000 från april 2020 till april 2012 (1000 per månad = 4 gånger års-trafikdöda per månad).

Du är ju så yr i huvudet att du knappt vet vad du heter.

Bevisa att alla dessa 12.000 har dött/kommer dö av covid och inte skulle ha dött alls under denna period om det inte vore för covid.

Lycka till.

Citera
2020-12-09, 04:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det finns som du vet andra länder som haft högre dödstal än Sverige, tex Belgien, Storbritannien och Tjeckien.
Har de inte heller haft en stor smittspridning I början?

Vet att Tegnell gärna vill jämföra med Belgien för att han ska se framgångsrik ut. Men mer relevant jämföra med våra grannländer om vi nu ska jämföra med nån.

Hade Sverige infört samma åtgärder som våra grannländer så hade första vågen sätt helt annorlunda ut.
Citera
2020-12-09, 04:14
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag hoppas att fler väljer att leva sina liv istället för att anpassa sig efter livrädda sockerätare som dig.

Ut och lev livet som om det vore 2019 för guds skull. Har man tagit ansvar för sin egen hälsa har man inget att vara rädd för. Och har man inte gjort det är det hög tid att börja nu.
Tror de 1.5 miljoner som kolat världen över hade önskat att du gjorde dem sällskap.

Men det är i alla fall bra att du påminner oss om att det finns mängder av antivaxxare runt omkring oss som kommer hålla viruset vid liv lång tid framöver...Det där finska coronablinkers-systemet, till mobilen, hade inte varit dumt att få hit med anledning av just det.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-12-09, 04:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Tror de 1.5 miljoner som kolat världen över hade önskat att du gjorde dem sällskap.

Men det är i alla fall bra att du påminner oss om att det finns mängder av antivaxxare runt omkring oss som kommer hålla viruset vid liv lång tid framöver...Det där finska coronablinkers-systemet, till mobilen, hade inte varit dumt att få hit med anledning av just det.

Mm, men de åt socker och dog medan jag har tagit ansvar för min hälsa och överlevde. Jag konstaterar bara fakta. Om alla gjorde som jag skulle det inte spela någon roll hur många virus som cirkulerar bland oss. Frågor på det, din dumma symptombehandlare?

Tar man detta vaccin bör man för övrigt också tatuera in "IDIOT" i pannan. Iofs fungerar munblöjan som en lika bra idiotstämpel.

Men ta ditt "vaccin" du. Hoppas du inte blir infertil.
Citera
2020-12-09, 06:13
Medlem
hardusettminapas avatar
Till er som FORTFARANDE lever i villfarelsen att det finns ett test som kan visa om man bär på "sars cov2" eller inte:

Ny utomstående peer review visar att den studie som ligger till grund för de PCR-tester som styr vår liv är full av brister och fel och omedelbart bör dras tillbaka.

https://www.researchgate.net/publication/346483715_External_peer_review_of_the_RTPCR_test_t o_detect_SARS-CoV-2_reveals_10_major_scientific_fl aws_at_the_molecular_and_methodological_level_cons equences_for_false_positive_results

Kan citera EN punkt:

"if someone is tested by PCR as positive when a threshold of 35 cycles or higher is used (as is the case in most laboratories in Europe & the US), the probability that said person is actually infected is less than 3%, the probability that said result is a false positive is 97%"

Snälla människor. SLUTA "TESTA" ER. FÖR HELVETE.
Citera
2020-12-09, 06:35
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn

Viruset kommer finnas kvar 4ever då djur kan bära på det så antivaxare är ju det lilla problemet
Citera
2020-12-09, 07:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Ras i antal covid-smittade i Stockholm

Region Stockholm rapporterar idag att man de senaste fyra dagarna haft 5 047 smittade vilket är 16% lägre än samma period förra veckan.

Tittar man bara på det senaste dygnet, så har man haft 712 smittade, jämfört med 999 samma tid förra veckan. Ner 29% alltså.

sll.se

=>
Stockholms gigantiska flockimmunitet kommer nu att börja synas i smittsiffrorna (tror jag)

Det är bra om du länkar - det tar för lång tid att leta upp informationen annars!

Hur många har dom testat respektive vecka, då? Det måste man ju veta först, om man ska kunna säga att det är själva smittan som har gått ner. Kanske har många smittade inte fått testa sig?

OM det har gått ner så kan det antingen bero på begynnande flockimmunitet, eller att folk har hållit bättre på restriktionerna. Jag tror tyvärr att smitt-talet kommer att braka iväg vilken dag som helst nu, när dom som smittades på Black Friday blir tillräckligt sjuka för att gå och testa sig. Det kan vara så att färre smittades under några dagar, för att folk väntade med att åka in till sta'n och diverse köpcentra till just Black Friday.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in