Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Ett problem för er die-hard Trumpianer som anser att SCOTUS och hela rättssystemet nu står inför ett Do or Die Moment - antingen köper de välvilligt Trumpgängets alla tossiga inlagor, eller i alla fall de flesta av dem, ger Trump vad han vill ha och ogiltigförklarar valet, eller så har man sålt ut Författningen och hela idén med USA för lång tid framåt - är att erat narrativ förutsätter att Högsta Domstolen och ett antal delstatsparlament också ska börja ogiltigförklara x antal tidigare presidentval, eller i varje fall förklara att dessa val var inpyrda med valfusk och förräderi, från "vänstern" och demokraterna då.
Det finns naturligtvis inte en chans att detta skulle hända, en så långtgående räfst skulle bryta sönder både tilltron till det demokratiska systemet och rättssäkerheten. Inga vettiga domare lånar sig till sådant bara för att en paranoid gubbe som råkar vara president på sista versen skriker om det. Men det är klart, en del här i tråden anser ganska uppenbart att både de amerikanska valen och amerikansk media har varit ruttna ända sedan eh, 1960.
Jag har uppriktigt sagt haft svårt att förstå varför du försvarar Biden med något som emellanåt påminner inte så lite om "en dåres envishet" — har uppfattat dig som en frimodig och något djärv användare med argument väl förankrade i logiskt tänkande. Det är när du för resonemang som detta ovan som det blir intressant. Något mindre intressant är det när du hyllar Biden så till den milda grad reservationslöst att jag känner någon sorts mest perplex förundran. "Hur har jag kunnat missa storheten i den uppenbart korrupte, därtill ytterligt osympatiske Biden?" Nåväl.
Det är nog ingen som direkt inbillar sig att ett resolut ingripande för att få ett slut på kontroverserna i år kräver att man därefter gör upp med äldre valresultat. Det är väl den där logiken of yours som talar, antar jag — gjort är emellertid gjort, men det är i och med årets val som en verkligt gyllene chans att ta itu med detta uppenbarar sig. För att en av kandidaterna inte ger upp. I fäders spår för framtids segrar, typ. Däremot har du troligtvis helt rätt i att inga vettiga domare lånar sig till sådant för att en paranoid gubbe som råkar vara president på sista versen skriker om det.
Det är ju så
ert narrativ ser ut, och det delas av en hiskelig — skrämmande — massa människor, och den massan kan som bekant vara tämligen skränig. Därför heter det att alla dessa last-minute-förändringar av regelverket för poströstning är demokratiska och att alla som motsätter sig detta synsätt bör spärras in på samma avdelning som Orange Hitler.