Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
En sak som jag undrar för folk som känner att 99% av människor överlever. Vad anser ni om de gamla och dom med sjukdomar som dör av viruset? Jag menar har ni inte mor eller farföräldrar som ni bryr er om? Och spelar inte dom som har underliggande sjukdomar någon roll? Kan någon förklara det? Jag menar många har väl underliggande sjukdomar, skall man inte bry sig om dom? Är dom inte människor som man behöver bry sig om??
Problemet är väl att många av dom äldre inte bryr sig...
Jag har mängder med folk i 70-80 års åldern som kommer in i min bensinstationsbutik varje dag... Dom kommer för att köpa tobak och tidning...
Om man råkar ramla in på samtal om corona så får man oftast som svar att "jag är ändå så gammal så det spelar ingen roll".
Min far är likadan. Han är 81 och har haft en del hälsoproblem med bland annat hjärtat.
Men han kommer till mig var och varannan dag och sätter sig i fikarummet och pratar skit samtidigt som jag träffar hundratals människor varje dag...
Sen åker han varje dag till Ica Maxi och deras förbutik/cafeteria där han sätter sig bland allt folk och spelar ATG med mera.
Jag har ju sagt åt han att han inte bör göra så.. Men han lyssnar inte.
Problemet är väl kanske att han inte får någon information om verkligheten då han varken äger tv eller dator...