2020-12-08, 14:53
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det påverkar inte statistiken i stort rörande andelen positiva. Om det gör det är det sannolikt en ökad andel positiva som kommer att synas i statistiken om lite färre med mild sjukdom inte testas.

Fel. Antalet smittade påverkas av att alla som vill testa sig inte får det. Inte så svårt.

Andelen som som smittats är en anna femma som du bara spekulerar i förstås.
Citera
2020-12-08, 14:53
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ny pandemilag kan bli verklighet redan under första kvartalet 2021 enligt en enig riksdag. Förslaget ska tydligen skickas på remiss före jul. Det borde innebära att vi kan stöta på lagar istället för restriktioner om några månader utifall smittspridningen inte går ner under vårvintern.

Källa: https://sverigesradio.se/artikel/7619412

Tvångsvaccinering?
Citera
2020-12-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Fram till den 20 mars (då covid dödsfallen började synas i statistiken) var dödligheten under 2020 på nästan exakt samma nivå som 2019.
Desto större sannolikhet att resten av 2020 skulle ha högre dödlighet.
Citera
2020-12-08, 14:55
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Knappt någon av dessa 7200 har dött av covid, det trodde jag var allmänt känt vid det här laget. Högt räknat kanske 200-300 gjort det.
Vet Tegnell om detta?
Citera
2020-12-08, 14:56
Medlem
Citat:
Glöm inte bort parametrarna "krets" och "bubblor"..

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
haha. Reagerade på hennes svar också. Hon visste inte hur hon skulle svara och då svamlade hon och hoppas att det blev rätt. Men det fel och luddigt i sedvanligt ordning. Anmärkningsvärt att företrädare får stå på pressträff utan att veta vad reglerna gäller.

I Bittes egen lilla krets är alltså 8+2 = 8?

Känner riktigt hur det bubblar på Facebook av frågor om julen.

"Expert: Vaga besked öppnar för godtycke"

https://www.svd.se/expert-vaga-virusbesked-oppnar-for-godtycke
Citera
2020-12-08, 14:56
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ny pandemilag kan bli verklighet redan under första kvartalet 2021 enligt en enig riksdag. Förslaget ska tydligen skickas på remiss före jul. Det borde innebära att vi kan stöta på lagar istället för restriktioner om några månader utifall smittspridningen inte går ner under vårvintern.

Källa: https://sverigesradio.se/artikel/7619412
Asså det är så dumt att klockorna stannar! Varför i hela helvetet ska lagen träda i kraft i sommar när covid inte längre kommer att vara ett problem??? Jag blir ta mig fan galen på all bottenlös idioti.

Vilka klappmongon i riksdagen är det som tror att vi kommer ha smittspridning av covid i vår/sommar?Och vad hände med vaccinet? Menar dom att det inte kommer hjälpa?

Fuck this! Det är inget annat än ett globalistiskt maktövertagande
Citera
2020-12-08, 14:57
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Desto större sannolikhet att resten av 2020 skulle ha högre dödlighet.
Nej, desto större sannolikhet att helåret 2020 skulle ha ungefär samma dödstal som helåret 2019 (utan Covid).
Citera
2020-12-08, 14:59
Medlem
Antalet döda/dag närmar sig vårens siffror:

https://adamaltmejd.se/covid/
Citera
2020-12-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Fel. Antalet smittade påverkas av att alla som vill testa sig inte får det. Inte så svårt.

Andelen som som smittats är en anna femma som du bara spekulerar i förstås.

Nej, andelen smittade är en mer säker siffra på läget än antalet smittade eftersom antalet som hittas är avhängigt hur många som testas. Antalet personer med förkylningssymptom ligger normalt på 500 000 - 1 000 000 i veckan under höst-vintermånaderna vilket säger att det alltid finns en underkapacitet på testning.
Citera
2020-12-08, 15:00
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Som referens. Det dog 253 personer i trafiken förra året. I år kommer det bli färre. Sannolikt kring 225 personer.

Om 7000 personer hade dött i trafiken i år så tror jag inte någon hade accepterat att höra standardsvaret "det är för tidigt att dra några slutsatser".
Citera
2020-12-08, 15:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tvångsvaccinering?

Nej det tvivlar jag på. Däremot kan man ge riksdag eller regering befogenhet att driva igenom lagar som t.ex. i Danmark där man stänger ner delar av samhället på laglig väg. Det beror såklart på hur smittläget ser ut i Sverige när en sådan lag blir verklighet.
Citera
2020-12-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Asså det är så dumt att klockorna stannar! Varför i hela helvetet ska lagen träda i kraft i sommar när covid inte längre kommer att vara ett problem??? Jag blir ta mig fan galen på all bottenlös idioti.

Vilka klappmongon i riksdagen är det som tror att vi kommer ha smittspridning av covid i vår/sommar?Och vad hände med vaccinet? Menar dom att det inte kommer hjälpa?

Fuck this! Det är inget annat än ett globalistiskt maktövertagande

Pandemin kommer sluta tidigast 2022 men visst lagen borde börjat gälla redan från första Januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in