2020-12-08, 07:41
Medlem
200k borde gå till att anlita några våldtäktsmän som tar sig an gärningsmännen.
Citera
2020-12-08, 07:44
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
Är väl bara öppna ett twitter-konto och starta en egen insamling? Typiskt vänster, solidaritet ska alltid utföras och bekostas av någon annan 🤦

1. Jag vill inte ha Twitterkonto.
2. Du har ingen aning om vad jag gör och inte gör.
3. Du har ingen aning om min eventuella politiska hemvist.
4. Du har inte ens försökt besvara min frågeställning utan kommer med ett idiotiskt "gör något själv då".

Frågan är uppenbarligen för svår för dej att överhuvudtaget förstå.
Men vad annat kan man vänta sej av kvinnohatande incels?
Citera
2020-12-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
4. Du har inte ens försökt besvara min frågeställning utan kommer med ett idiotiskt "gör något själv då".

Hahaha 😆 Humor har du, det får man ge dig 😉😂
Citera
2020-12-08, 08:08
Avslutad
Citat:
Nej det är inget obstinat gnäll.
Jag kom med en genuin fråga.
Naturligtvis visste jag att sådana som du inte kan låta bli att få ont i fittan om någon inte tycker exakt som du.

Den absoluta majoriteten av våldtäktsoffer är kvinnor men det skiter du och dina gelikar i.
Så fort det gäller snoppbärare som blir utsatta ställs noll kritiska frågor, ingen tvivlar på deras berättelser, blir inte heller utfrågade om tidigare sexuella utsvävningar m.m.

Missförstå mej inte jag anser att ingen skall behövs genomlida det, varken manliga eller kvinnliga utsatta.
Alltså, dra åt helvete. Är kvinnor så satans efterblivna att de inte kan göra något gott på egen hand, utan måste få grus i fittan så fort män tar egna initiativ? Du kan inte mena att dina åsiktsmotståndare ska använda sina plattformar för att driva dina hjärtefrågor.

Jag frågar återigen, varför gör du inget för brottsoffren istället för att gnälla på den som faktiskt gör något? Det torde inte finnas några hinder, så...?
Citera
2020-12-08, 08:20
Medlem
Citat:
Kvinnor våldtas dagligen men där förekommer mej veterligen inga insamlingar.
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.

Anledning till att det inte finns/görs för kvinnor är just för att du inte tar tag i det. Om du bara kunde lägga energin på rätt saker istället för att sitta här och gnälla.

Kom igen nu! Lös det här nu.
Så jäkla dåligt av dig att inte starta insamlingar för kvinnor som blivit utsatta! Allt är ditt fel
Citera
2020-12-08, 08:26
Medlem
Citat:

Som jag svarade tidigare så är det pga att du och alla andra inte gör något

Svaren finns hos dog själv

Tagga ner nu och förstör inte bra saker
Citera
2020-12-08, 08:34
Medlem
Citat:

Här kan du swisha

https://www.unwomen.se/un-womens-arbete/un-women/vald-mot-kvinnor-och-flickor/

https://kvinnatillkvinna.se/om-oss/vart-arbete/mans-vald-mot-kvinnor/

Här finns hjälp
https://kvinnofridslinjen.se/sv/?gclid=EAIaIQobChMIx4XU--297QIVFHYYCh30uQ0UEAMYASAAEgKj8vD_BwE

https://www.roks.se/

https://unizon.se/

Här du engagera dig (du verkar ha massor av energi.) såna som dig behövs
https://unizon.se/engagera-dig

Du kan väl återkomma om en vecka och tala om hur det gått
Citera
2020-12-08, 08:36
Medlem
Jag tycker det är bra på en nivå. Pojkarna är värda all hjälp de kan få. Men det blir orättvist. Alla offer har inte samma hjälp. Samt GMs advokat får ett argument att sänka skadeståndskraven.

Sen gör Balif det här för han är god människa eller för han vill vinna politiska poänger? Säkert delvis ja på båda påståendena.
Citera
2020-12-08, 08:54
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tycker det är bra på en nivå. Pojkarna är värda all hjälp de kan få. Men det blir orättvist. Alla offer har inte samma hjälp. Samt GMs advokat får ett argument att sänka skadeståndskraven.
Märkligt att tänka att man inte kan hjälpa en utsatt individ därför att det är orättvist mot andra.
Jösses.
Citera
2020-12-08, 08:55
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Hanif Bali är intelligent. En del av pengarna åker säkert i fickan men han har i alla fall gjort en fantastisk insats.

Vad har du för belägg för att Hanif skulle ta en del av pengarna själv?
Citera
2020-12-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Märkligt att tänka att man inte kan hjälpa en utsatt individ därför att det är orättvist mot andra.
Jösses.

Vi gör det hela tiden. Men det kommer leda till spänningar i samhället. Den här strängen är väl bevis för det. Sen GM i det här fallet försvarar sig med att BO får en massa pengar. Det får kanske fler möjliga GM att tänka samma sak och bortförklara sina handlingar på samma sätt.

Men jag vill se om försvarsadvokaterna kommer argumentera för lägre skadestånd nu.
Citera
2020-12-08, 09:01
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Hanif Bali är intelligent. En del av pengarna åker säkert i fickan men han har i alla fall gjort en fantastisk insats.

Klart som fan han inte kommer nalla några tuss av de där pengarna. Det vore sjukt osmart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in