2020-12-07, 20:23
Medlem
Intelligentdesigns avatar
OY har fel om munskydd.
och då menar jag hundra procent fel.
vet inte varför den stollen fortsätter säga samma sak om och om igen precis som det skulle bli sant ju mer man uppepar något. misstänker autism.
Citera
2020-12-07, 20:28
Medlem
Jag hörde från någon idag att sverige kommer lyfta restriktionerna i början av januari.
Men när man ser på statistiken, på hur många som insjuknar och dör, då kan det inte vara sant.
Även om man har ett vaccin, och även om man börjar vacciner folket.
Sedan så vet man inte hur vaccinet kommer att egentligen vara, tex kommer man få en bra immunitet eller kommer det endast vara pfff, och efter några månader ännu en vaccin up the butt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Till och med Aftonbladet: "Sverige är bland de värsta i hela Europa".
Välkommen till ännu en dag av ovetenskapliga nyheter.

EU/EEA/UK har 672 döda per miljon.

Sverige har 698 döda per miljon.
Citera
Medlem
sannes avatar
Nu säger Mikael Damberg att vi inte räknat dödsfall på samma sätt som Norden, och därför ska man ta dödstalen med en "nypa salt".

Vad innebär det? Ska man skylla på att vi räknar på annorlunda sätt nu för att skydda FoHM?

https://www.expressen.se/nyheter/mikael-damberg-vi-hade-fel-om-var-smittan-kom-fran/

Sen ska vi veta ifrån ministern att vi om vi verkligen behöver något i ett köpcentrum får vi gå dit och handla - trots att FoHM avrått ifrån det. Så då vet vi.
Senast redigerad av sanne 2020-12-07 kl. 20:30.
Citera
2020-12-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nu säger Mikael Damberg att vi inte räknat dödsfall på samma sätt som Norden, och därför ska man ta dödstalen med en "nypa salt".

Vad innebär det? Ska man skylla på att vi räknar på annorlunda sätt nu för att skydda FoHM?

https://www.expressen.se/nyheter/mikael-damberg-vi-hade-fel-om-var-smittan-kom-fran/

Sen ska vi veta ifrån ministern att vi om vi verkligen behöver något i ett köpcentrum får vi gå dit och handla - trots att FoHM avrått ifrån det. Så då vet vi.

Sen när började vi räkna dödsfall annorlunda än övriga norden?

Damberg svamlar i nattmössan, som vanligt.

https://emanuelkarlsten.se/sa-raknar-norge-danmark-finland-och-sverige-dodsfall-med-corona/
Citera
2020-12-07, 20:44
Medlem
Ja nu är goda råd dyra. Vi har snart 7000 nya fall per dygn.
Vad göra.
Vi behöver skärpa restriktionerna. Det räcker inte med allmänna råd. Smittan är för stor nu. Den kan inte tryckas ner genom frivilliga insatser för det allmännas bästa.
De allmänna råden är bara ett alibi för regimen att kunna säga ”det är inte vårt fel”.
Alla goda krafter måste samla sig och kicka Löfven för den dag han ryker sitter inte Carlson och Tegnell säkra längre.
Citera
2020-12-07, 20:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Virusresterna, utan att du har ett virus som faktiskt förökar sig i kroppen, kommer att stanna i halsen och näsan under en mycket kort tid.

I halsen försvinner de förmodligen lika snabbt som allt annat som kommer inn på det sättet, dvs som mat, dryck etc.

Så länge viruset är dött, fastnar det inte, och försvinner rakt ner, och kommer ut i andra änden några dagar senara.

Om man har varit sjuk, kan man ha rester av virus som hänger i längre, vissa har det i flera månader.

Men det är helt osannolikt att du skulle testa positivt efter att ha varit i kontakt med dödt virus, det skulle förmodligen vara borta efter några timmar.

Inte bara det, sannolikheten för att många av dem som testar sig, har stött på döda virus från en tillfrisknat person, är så små att felfrekvensen skulle vara minimal.
Sveriges första patient testade väl positiv länge, tills man insåg att det inte längre var viabelt virus. Likaså de i Sydkorea som ansågs åternfekterade, tills man insåg att det bara var virusrester. Tror du är för optimistisk, avfärdande och bagatellierande vad gäller möjligheterna att testa positiv utan viabelt virus.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-12-07 kl. 20:57.
Citera
2020-12-07, 20:45
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja nu är goda råd dyra. Vi har snart 7000 nya fall per dygn.
Vad göra.
Vi behöver skärpa restriktionerna. Det räcker inte med allmänna råd. Smittan är för stor nu. Den kan inte tryckas ner genom frivilliga insatser för det allmännas bästa.
De allmänna råden är bara ett alibi för regimen att kunna säga ”det är inte vårt fel”.
Alla goda krafter måste samla sig och kicka Löfven för den dag han ryker sitter inte Carlson och Tegnell säkra längre.

Tänk vad förlösande om Tegnell bara kunde säga:

-Men för i helvete! Är ni helt dumma i huvudet!??!
Här har vi lagt upp en strategi och informerat hur det ska gå till och ändå fattar ni inte! Mantrat har malt på flera månader..."tvätta händer, håll avstånd, stanna hemma...osv.

-Vi var FULLT medvetna om att det skulle ta ett tag att få in dessa nya rutiner och framförallt att komma ihåg dem i vardagen.
Men va' fan! På RIKTIGT!? Hur lång tid kan det ta? Hur är det möjligt att alla inte fattar än?

-Sen har ni mage att gnälla på mig då vi missat eller tolkat något fel.

-Ta lite eget jävla ansvar era tröga jävlar!!
Citera
2020-12-07, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
OY har fel om munskydd.
och då menar jag hundra procent fel.
vet inte varför den stollen fortsätter säga samma sak om och om igen precis som det skulle bli sant ju mer man uppepar något. misstänker autism.

Då borde du kanske bemöt mina påståenden med argument istället för att rapa ur dig meningslös dynga?

Vad i sak har jag fel i, vilka motargument har du, och kan du styrka dem på något vis?

100% fel säger du, kan du bemöta sakligt utan att avhandla min autism?
Citera
2020-12-07, 20:49
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då borde du kanske bemöt mina påståenden med argument istället för att rapa ur dig meningslös dynga?

Vad i sak har jag fel i, vilka motargument har du, och kan du styrka dem på något vis?

100% fel säger du, kan du bemöta sakligt utan att avhandla min autism?

men du svamlar ju bara. om du har munskydd på dig så drar sig folk från att komma nära - munskydd vinner. har du munskydd på dig så petar du mindre i ansiktet eftersom munskyddet täcker - munskydd vinner. har du munskydd på dig och det inte är heltäckande så är det fortfarande bättre än inget alls - munskydd vinner osv
slutsatsen är att munskydd vinner över icke munskydd varenda jävla gång. dags att sluta sprida massa lögner och hålla käften istället.
tröttnar du aldrig på att ha fel? ställ dig framför spegeln och säg högt "jag kanske inte borde yttra mig då jag verkar vara lite dum i huvudet!"
Citera
2020-12-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja men fan vad kul att vi ligger bland dom värst drabbade länderna i Europa nu när det kommer till smittspridning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKza1K/smittspridningen-i-sverige-bland-europas-varsta

Belgien och Italien har drabbats värre än Sverige.
Citera
2020-12-07, 20:54
Medlem
Covidpatient avled när respirator saknade slangar
UPPDATERAD IDAG 19:44PUBLICERAD IDAG 16:42
Brist på respiratorslangar fick allvarliga konsekvenser för en 39-årig svårt covidsjuk man som vårdades på fältsjukhuset i Göteborg. Dokument som SVT tagit del av visar att 39-åringen dog efter att personalen gjort flera misslyckade försök med att koppla honom till en respirator som saknade slangar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/39-arig-covidpatient-avled-nar-sjukvarden-skulle-spara-pa-respiratorslangar

Fy så tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in