2020-12-07, 13:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
För att man antagligen lägger till de saknade rösterna/tar bort överflödiga. Det har framkommit många gånger här och i vittnesmål. Eller som sagts, en recount spelar ingen roll då man inte har verifierat vissa signaturer på brevröster.

Precis.
Men du skrev nyss (min fetning)
Citat:
Detta visar på hur lätt och svårt det är att upptäcka valfusk. Ett minneskort är det enda som räcker för att påverka ett helt val och ingen skulle ha en susning. Jag tänker starkt på Dominionmaskinerna och deras USB portar. Tekniskt sätt räcker det att stoppa in en USB med ett förvalt (program/algoritm/kommando) för att sen dra ut den och kanske göra något för att ställa om maskinen, eller så gör man det remote via nätet.

Det stämmer ju inte att det räcker med ett minneskort. Man måste också trixa med valsedlarna.
2020-12-07, 13:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Litet förtydligande bara.

Viktigt att påpeka för att inte röra till redan rörig diskussion att absentee och poströstning inte är samma sak. Absentee motsvarar väl ungefär vår förtidsröstning i lokal (som DJT och Melania använde sig av).

"An absentee ballot is a vote cast by someone who is unable or unwilling to attend the official polling station to which the voter is normally allocated. Methods include voting at a different location, postal voting, proxy voting and online voting."

Det skiljer sig från delstat till delstat. Men många gånger är det sin underskrift som säkerställer identiteten. Nu i coronatider har Absontee ökat kraftigt.

Vem kan garantera att detta säkerställer ett val?
2020-12-07, 13:19
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Precis.
Men du skrev nyss (min fetning)

Det stämmer ju inte att det räcker med ett minneskort. Man måste också trixa med valsedlarna.

Hur ofta har man recounts ? Varför tror du man "hittar" 40.000 "försvunna" ballots i vissa stater vid en re count? Eller att minnen har mystiskt försvunnit ?
2020-12-07, 13:20
Medlem
Citat:
Hur ofta har man recounts ? Varför tror du man "hittar" 40.000 "försvunna" ballots i vissa stater vid en re count? Eller att minnen har mystiskt försvunnit ?

Vad syftar du på med 40k försvunna ballots?
2020-12-07, 13:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Varför kan du inte bara erkänna att det du skrev var fel?
Det tar emot något enormt?!
Istället börjar du prata om andra saker...
2020-12-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Här är lite mer videor på Ruby, Shaye och tredje personen, svart man (vet ej namn):

https://youtu.be/jDG9tCt_qrg
https://twitter.com/JamesWorley/status/1335804031009230848

Bara detta är underlag nog att direkt kontakta de som förekommer på videor och ta in till förhör så att man åtminstone förstår vad som sker, för det ser inte bra ut på video.

haha, pure gold! Hur misstänkt är inte det här? Kikar misstänkt i en av de gömda lådorna, upp med händerna och jublar ! Samma kille som smugglar USB-minnen och finns på video där han räknar röster och blir uppenbart arg över alla Trumpröster.
Senast redigerad av ankhelvete 2020-12-07 kl. 13:45.
2020-12-07, 13:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inget systematisk valfusk har förekommit, och inte ett enda bevis ens antyder detta det allra minsta.
Det enda man gör är att prata om saker som inte existerar, fabricerade bevis och vittnen som glömmer allt och när de ska hamna under ed eller polis förhör dom.
Sånt är extremt talande, lika så att man hela tiden flyttar datumen där bevisen ska presenteras.
För vad vi inser det aldrig sker, och vi känner igen detta beteende sedan tidigare erfarenheter av saker som man påstår, men aldrig kommer.

USA frustar sig mot första platsen just nu, och efter den enorma inkompetensen.
Och nu åker trumpen runt och startar upp mer smittspridarrallies.

Inget systematisk valfusk har bevisats.
Däremot har det förekommit valsabotage. Hur mycket sabotage detta har påverkat valet, vet vi inte än.
2020-12-07, 13:29
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Varför kan du inte bara erkänna att det du skrev var fel?
Det tar emot något enormt?!
Istället börjar du prata om andra saker...

Om du hade haft ett uns intresse av valfusk hade du vetat vad jag pratade om då du hade förmodligen hängt med. Jag kan inte resumera allt som kommit upp i tråden hela tiden då du rapar samma fråga hela tiden om recount och att ballots måste stämma. Filterdags för dig
2020-12-07, 13:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag talar om på valdagen.
Ja, vad trodde du?
Och att detta hade förberedelser av trumpen.

Vi står här fortfarande med inget valfusk, och det är talande att bevisen aldrig kommer.
Det är talande att vittnen ändrar sig när de sitter hos polisen och ska vittna om vad de sett.
Det är talande att det som når rätten är substanslösa och lustigt nog inte alls innehåller nått ifrån konspirationsteoretikerna.
Rätt roande och se hur ni pratar som dödochåterfödd, men en konspiration är bara en sådan och man ställer sig mycket frågande till varför man aldrig kommer med bevisen till rätten om systematiskt valfusk.
Och intressant att andra konspirationer har man ingen tid att hitta på saker om nu, då all tid läggs på fabricera valfusk bevis.
2020-12-07, 13:35
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Om du hade haft ett uns intresse av valfusk hade du vetat vad jag pratade om då du hade förmodligen hängt med. Jag kan inte resumera allt som kommit upp i tråden hela tiden då du rapar samma fråga hela tiden om recount och att ballots måste stämma. Filterdags för dig
Ok så du står fast vid att det du skrev stämmer?
Citat:
Detta visar på hur lätt och svårt det är att upptäcka valfusk. Ett minneskort är det enda som räcker för att påverka ett helt val och ingen skulle ha en susning. Jag tänker starkt på Dominionmaskinerna och deras USB portar. Tekniskt sätt räcker det att stoppa in en USB med ett förvalt (program/algoritm/kommando) för att sen dra ut den och kanske göra något för att ställa om maskinen, eller så gör man det remote via nätet.

Jag släpper detta.
Typiskt oärlig diskussion. Aldrig erkänna ett fel, bara hoppa vidare i full fart till nästa "konstighet" om man blir ifrågasatt.
Så tröttsamt och meningslöst.
2020-12-07, 13:42
Medlem
Nixters avatar
Uppdatering Arizona

Arizona Republikanerna har överklagat till Arizona Supreme Court.

Denna domstol har helrepublikansk sättning dock kommer de från nuvarande Guvernör som helt duckat sanningen hittintills. 7 republikanska domare (5st kommer från Ducey, 2 kommer från tidigare Brewer).
2020-12-07, 13:43
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Jag menar filmen när dom stängde ned vallokalen och sedan så plockade dom fram en låda med massvis med röster. Samma tid så fick Biden en stor stapel med massiva tusentals röster. Sedan öppnade dom vallokalen igen.

Det är det som är det onormala. Innan den spik i grafen så låg Trump och Biden jämsides. Sen kastades alla ut, lådor kom ram och Biden fick en 98% spik. Suck. Det borde väl räcka för att förstå att det var något fel. Eller är grafiken rena på hittet från Trump team eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in