2020-12-07, 12:37
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack för länken! Bör ses och bedömas av fler.

En av kvinnorna börjar nästan gråta.

Det man gör är alltså att testa en rösträkningsmaskin - en person får dra en lott om vilken maskin man ska testa i detta lilla låtsasval bland en stor mängd maskiner - och Harri Hursti som har nämnts här förut (en finländsk dataexpert boendes i USA) befinner sig i ett annat rum. Han säger att det enda han har rört är ett minneskort som han räcker över när maskin har valts.

Man stoppar alltid in ett minneskort i maskinerna innan de ska användas vid riktiga val alltså. På filmen ser man hur maskinen ser ut, bara det är intressant, och hur proceduren ser ut från start till avstämning.

Resultatet av detta låtsasval är inget vidare uppmuntrande.

Länk igen:
https://facebook.com/story.php?story_fbid=10222006482564476&id=10331742 21&sfnsn=mo

Detta visar på hur lätt och svårt det är att upptäcka valfusk. Ett minneskort är det enda som räcker för att påverka ett helt val och ingen skulle ha en susning. Jag tänker starkt på Dominionmaskinerna och deras USB portar. Tekniskt sätt räcker det att stoppa in en USB med ett förvalt (program/algoritm/kommando) för att sen dra ut den och kanske göra något för att ställa om maskinen, eller så gör man det remote via nätet.

Sverige räknar röster helt för hand va ? och sen matar man in resultatet i någon dator. Tänkte på avbrottet 2018 följde nämligen samma mönster som i USA. Men det är OT.
2020-12-07, 12:41
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Dom styrande skiter fullständigt om 100% av folket anser att valet är stulet. Dom är bara ute efter makt.

De republikanska ledamöterna kanske inte vill förlora mot utmanare i primärvalet som "var på rätt sida" om historien och gjorde allt i sin makt för att "STOPTHESTEAL!" Exempelvis tror jag att typer ā la Mitt Romney kommer få det svårt att bli återvalda i det republikanska partiet framöver.

EDIT: Nu citerade jag dig lite ur kontext, men jag delar delvis din övriga argumentation. Var bara denna passage jag direkt vill slå emot.
2020-12-07, 12:53
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
- Massarresteringar pågår inkl. Obama, Hunter, Hillary och Biden som ger upp.

Tveksam till denna nyhet men jag måste säga att det är mycket tyst från Obama, Hunter, Hillary och Biden. Trump går in 100% att försöka ränsa upp träsket och dessa personer är helt tysta. Varför?
2020-12-07, 12:54
Medlem
Dina påståenden förtjänar att bemötas då de innehåller en stor del felaktigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
* "I do solemnly swear (or affirm) that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my Ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States" Är eden presidenten i USA lägger när han tillträder sitt ämbete.

Alla folkvalda i USA svär den eden, oavsett position. Inget unikt med en uppmaning att inte bryta mot grundlagen.

Citat:
* Jo det har han, iom att det bryter mot konstitutionen.

Nej, delstaterna som är ansvariga. SCOTUS kan lägga sig i deras judiciella process, men det exekutiva ämbetet har inget med det att göra.

Citat:
* Om konstitutionella rättigheter bryts genom tex korrupta domstolar, valfusk, osv så har han rätt att göra det. Återigen, det handlar om att skydda den konstitution som nationen USA vilar på.

Åter igen blandar du ihop grenar av stadsapparaten. Den exekutiva grenen ska hållas i check av den legislativa och den judiciella. Kan den exekutiva makten utlysa martial law? Ja. Kan den legislativa makten utlysa martial law? Ja. Och både kan avblåsa det.

Presidenten är chef för den exekutiva makten, inte en diktator. Du förespråkar att presidenten ska vara en typ av monark (dvs en sammanslagning av exekutiva statschefen och det mer legislativa statsöverhuvudet), stick i stäv med vad konstitutionen säger.
2020-12-07, 12:54
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Tveksam till denna nyhet men jag måste säga att det är mycket tyst från Obama, Hunter, Hillary och Biden. Trump går in 100% att försöka ränsa upp träsket och dessa personer är helt tysta. Varför?

Obama och Hillary förväntade jag mig inte så mycket om, men det är extremt tyst från Biden och det har jag påpekat tidigare i tråden.

Varför är han inte ute och syns mer? Det är märkligt - eller hur var det inför att Trump skulle bli president? Jag minns det som att han syntes hela tiden, men han kanske var ett undantag!?
2020-12-07, 13:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Detta visar på hur lätt och svårt det är att upptäcka valfusk. Ett minneskort är det enda som räcker för att påverka ett helt val och ingen skulle ha en susning. Jag tänker starkt på Dominionmaskinerna och deras USB portar. Tekniskt sätt räcker det att stoppa in en USB med ett förvalt (program/algoritm/kommando) för att sen dra ut den och kanske göra något för att ställa om maskinen, eller så gör man det remote via nätet.
Återigen.
Det är ju så att pappersrösterna är facit och en omräkning har visat (hittills) att pappersvalsedlarna stämmer med den digitala räkningen.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Med tanke på hur valsystemet är upplagt i USA, varför dessa "swing states" är såpass viktiga att vinna och att Joe Biden "vann" med väldigt små marginaler. Jag ska bryta ner det.

1) Genom historien så är det ungefär 50/50 av den politiska demografin har sett ut. Sen är det också så att du kan registrera dig som en republikansk röstare för att sen rösta på demokraterna när du väl är inne i röstbåset.

2) Majoriteten av republikaner hävdar valfusk och av dom tillfrågade registrerade demokrater man tillfrågat så uppger 20-30% att man tror att ett valfusk skett.

Detta avhandlades i denna tråd ett gäng sidor bak och i slutändan så kunde man konstatera att undersökning var riktig.

Slutsats? 70-80% av populationen TROR att ett valfusk har skett och det är upp till POTUS att reda ut dessa frågeställningar. Vad DEMS gör i USA idag är att skjuta sig själva i foten då det bara cementerar ytterligare vad folk redan befarar.

Med lite folkvett och logik så säger det sig självt att om det finns det minsta tillstymmelse av misstanke så ligger det i allas intresse att utreda och konstatera huruvida ett valfusk har skett eller inte. DEMS i USA verkar inte dela samma uppfattning och iom det så kan det sluta med en nationell utlysning av "Martial Law" för att det AMERIKANSKA FOLKET KRÄVER DET.

Dina polare tillhör ju uppenbarligen dessa 70-80% bland demokraterna som INTE följer detta och skulle dessa göra det så följer man MSM i USA och där har man redan beslutat sig för att Biden vann och trump lider av någon psykisk störning.

Men all det hänger på att DJT med sitt lilla gäng konspirerar mot hela det amerikanska folket och om du tror det så.....Antingen så kvicknar man till och inser att det är inte är en film "Min kusin Vinnie" som utspelar sig utan det är på blodigt allvar med oerhörda konsekvenser som resultat av vad som väntar.

Edit: Vill också tilläga att med dokumentären "The Social Dilemma" som du finner på Netflix idag så kan man förstå också hur svårt det kan vara idag att nå den stora populationen och dokumentären ger en väldigt logisk förklaring till varför människor är såpass polariserade idag.

För att hårdra det hela.

DITT nyhetsflöde ser INTE all ut som MITT!

Om jag t ex har googlat mycket angående "anti-vaccines" så är det nyheter gällande som ger ett väldigt dåligt sken utav vacciner med alla dess komplikationer dessa kan ge.

Om du däremot har googlat runt en massa runt det faktum hur pass VIKTIGT vaccinet mot polio och mässlingen har varit för den moderna människan så när du googlar "anti-vaccines" så översköljs du av artiklar som styrker oftast vilka psykiska diagnoser människor som hävdar att vi inte behöver några vacciner iu huvudtaget.

Du kan ju tänka dig vilken polariserande funktion som är inbyggt i dessa sociala medier och sökmotorer.

Jag känner igen mig mycket av det där. Då jag tittar på FOX, Trump videos och alternativa medier så får jag oftast bara förslag på allt dåliga från MSNBC, CNN. Jag ska omskolas enligt Google/YouTube.

Har bytt sökmotor sedan länge, så nu är det lättare att få den information jag är intresserad utav.

Men det här visar bara vilken makt företag har. Man kan styra in folk på "rätt" väg och att rösta rätt.

väldigt många vanliga personer tror blint på vad vissa medier skriver. Det tog mig ett par månader att övertyga morsan att rösta på SD istället för S. Men nu säger hon att det inte finns en chans i världen att hon skulle rösta på något annat för tillfället.
Så valpåverkan pågår även här i Sverige. Istället för att medier skriver objektivt om alla partier så tar man sida och demoniserar ett parti.

Därför att det viktigt att TRUMP och USA vinner denna fight för det kommer ha en kraftig påverka världen runt.

Ibland kan det vara bra att kväva/censurera vissa åsikter eller avslöjanden då det kan ha en negativ inverkan på hela samhället men det är en hel annan diskussion.
Medlem
Citat:

Det beror mest på vilken media du läser. Tänk på att allt du får serverat är skräddarsytt för det du klickar på, så om du inte brukar läsa om dem kommer du inte heller få info om dem.

Se exempelvis:
https://www.google.com/search?q=biden&tbm=nws&tbs=sbd:1
https://www.google.com/search?q=hillary&tbm=nws&tbs=sbd:1
https://www.google.com/search?q=obama&tbm=nws&tbs=sbd:1
2020-12-07, 13:03
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Återigen.
Det är ju så att pappersrösterna är facit och en omräkning har visat (hittills) att pappersvalsedlarna stämmer med den digitala räkningen.

För att man antagligen lägger till de saknade rösterna/tar bort överflödiga. Det har framkommit många gånger här och i vittnesmål. Eller som sagts, en recount spelar ingen roll då man inte har verifierat vissa signaturer på brevröster.
2020-12-07, 13:04
Medlem
Citat:

Därfär att de inte behöver svara. Så enkelt tror jag att det är. Tiden är på deras sida och allt rullar på som vanligt.

Det som krävs från Trump är ett formellt beslut någonstans om att ett valresultat ändras. Det kan vara ett konstaterande från Högsta domstolen att brev-röster i Michigan är ogiltiga på grund av formalia vilket ger Trump segern; eller ett formellt uttalande av ansvariga politiekr i Georgia att de ogiltigförklarar hela valet i Foulton county på grund av uppenbart valfusk och att processen att ge segern till Trump inleds; eller motsvarande besked från Nevada.

Det vore nyheter som inte kan ignoreras av CNN eller ABC. Då tvingas den onda sidan ut på spelplanen för att förvara sig.

Händer inget av ovanstående, eller något liknande, så är det mer taktiskt att bara låta det rinna ut i sanden.
2020-12-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vad menar du de ska bemöta? foliehattsteorier och hittepå är svårt att bemöta.

Citat:
Precis, bemöta foliehattsteorierna och även rapportera om deras övergång. Bekfräfta för väljarna att övergången fortskrider oavsett Trumps valfuskundersökning.

Du kan vifta bort det som foliehattsteorier hur mycket du vill.

Faktum kvarstår. Allt som hänt ligger i linje med bl.a. Michael Jaco och HRR Situation Report.

Den militära aktiviteten kan du väl inte förneka? Högsta aktiviteten i mordern tid. Inget värt att kommentera av Biden, Obama, Hillary? Jag tror du förstår varför Trump är tyst.
2020-12-07, 13:07
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man behöver inte gilla Trump bara för att man ogillar demokraterna.
Trump är född miljardär och han har lyckats lura er att han stödjer det arbetande folket, men det är ju bara retorik. Att strunta i en allvarlig pandemi där folk dör som flugor och strunta i klimatkatastroferna i det egna landet är bara 2 exempel på hur Trump sviker sitt folk. Att dessutom ständigt ljuga och sprida villfarelser är inte heller något vi vinner på.
Men du tror ju inte på Trumps påståenden om valfusk och det gläder mig.
Du verkar helt ha missat att det är en mycket stark opinion i USA mot tex parisavtal och covid-restriktioner.
Låter som du bildar din uppfattning från MSM, och de talar inte för det "arbetande folket" i USA.

Jio Xiden är inte född miljardär, men han lyckades bli det på en politikerlön med hjälp från CPC.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in