2020-12-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Aftenposten. Politiet sier selv det må være flere innblandede, 2,3,4,5? Med TH og 1-2 andre innblandede ville man med denne ressursbruken hatt nok til å fengsle dem for lengst. Man har antagelig låst seg til helt feil spor, samme som i Therese-saken der ledelsen sa at åpent at de ikke ville etterforske pakistaner-sporet. Tidenes politiskandale!

Antageligvis er en stor underdrivelse.
Citera
2020-12-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du kan kanskje fortelle oss når det ble vasket?

Når vi ikke vet når det ble vasket vet vi heller ikke om det skjedde når hun ble tatt.
Sikkert fra en annen gang hun ble slått. Aeh sa han var brutal. Vaskebøtten mangler, men gm trengte kanskje en hjemme fordi den andre var ødelagt. Heldigvis for th tok de ikke med noe av mer verdi. Kona er jo nullet.
Citera
2020-12-06, 23:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Tenker du at det er for eks et nært filminspirert familiemedlem som ev har funnet ut av THs planer, og på denne måten reddet AE og samtidig fikk litt for det? I så fall, ville ikke hen sprukket i avhør? Tenker du at AE er med for ex mr x i Australia?
Apropo filmer, er Fargo av Cohen brødrene også en god film. Har du sett den?
Siden politiet fortsatt holder fast på at AEH's anrop kl 09.16 med sønnen er siste kjente livstegn så er sønnen mest sannsynlig ikke med på plottet. (har selv spekulert en del om sønnen men jeg tror ikke lenger at han er innblandet)

Tenker det kan være en annen GM som kjente TH / AEH / familien

Når det gjelder film tror jeg filmen Gone Girl utgitt i 2014 er aktuell i denne saken

Filme beskriver et plott med alle hovedtrekkene i Hagen saken sett gjennom en slik hypotese.

Planting av spor på åsted, blodvask, et fall, brev lagt igjen, samt hvordan utføre et plott for å sette ektemannen i søkelyset.

Passer faktisk også inn med at TH og AEH hadde vært gift i 49 år og at forsvinningen skjedde like etter bryllupsdagen. Plottet i filmen Gone Girl skjer på bryllupsdagen etter flere års ekteskap.

Filmen kunne vært brukt som en "oppskrift" for at utarbeide dette plottet i Hagen-saken.

Se filmen så skjønner du kanskje at hypotesen min kan stemme.
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-06 kl. 23:34.
Citera
2020-12-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ser den at det virker mest logisk at hun sendte smsen. Enig. Men nå er jeg nysgjerrig på om du kunne ha noen andre teorier om hvem som kunne ha fortalt henne om utsatt hyttetur, siden TH sier han ikke visste om det..?
Henvisningen til Visstnok og møte tilsier helt klart at det ikke er et innfall fra aeh. Hytta tilhører th og han var den dominerende i ekteskapet og den som jobbet. Th nekter for endringen så da må det være en annen person. Hvor sannsynlig er dette. En fremmed gm.
Citera
2020-12-06, 23:31
Medlem
Citat:
Hvis hun sitter i telefonen når GM kommer kan hun fortelle det til den hun snakker med.
Om hun kjenner GM kan han navngis til den hun snakker med, hvis hun blir overfalt brått kan hun slå alarm om hun sitter i samtale.

Hvis en oppringing ble avbrutt etter 3 sekunder KAN det være en forklaring.
https://www.dx.com/s/signal+jammer
upålitelig kinajammer er noe å satse 21 år på. Så hun kosepratet litt med gm, sendte sms og ringte sønnen.
Citera
2020-12-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Sikkert fra en annen gang hun ble slått. Aeh sa han var brutal. Vaskebøtten mangler, men gm trengte kanskje en hjemme fordi den andre var ødelagt. Heldigvis for th tok de ikke med noe av mer verdi. Kona er jo nullet.
Den bøtta stod sentralt plassert på åstedet, naturlig for GM å samle ting han skal ha med seg oppi den og ta med hele.
Citera
2020-12-07, 00:23
Medlem
Citat:
Den bøtta stod sentralt plassert på åstedet, naturlig for GM å samle ting han skal ha med seg oppi den og ta med hele.

Er det så usannsynlig at deler av åstedet er vasket da? Regner med at politiet har klare spor på at akkurat det har skjedd når de mener det. Fukt trekker seg inn i treverk og i fuger på fliser etc så jeg tror mer på politiets teori enn din.
Citera
2020-12-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er det så usannsynlig at deler av åstedet er vasket da? Regner med at politiet har klare spor på at akkurat det har skjedd når de mener det. Fukt trekker seg inn i treverk og i fuger på fliser etc så jeg tror mer på politiets teori enn din.
Kan du fortelle oss litt mer om politiets teori, jeg tror det kan være noe jeg ikke har fått med meg.
Citera
2020-12-07, 00:45
Medlem
Citat:
Kan du fortelle oss litt mer om politiets teori, jeg tror det kan være noe jeg ikke har fått med meg.

At det er vasket i trappenedgangen, er vel gammelt nytt her det.
Citera
2020-12-07, 00:50
Medlem
Citat:
At det er vasket i trappenedgangen, er vel gammelt nytt her det.
Politiet sier de ikke kan datere det, at de ikke vet når blodet er fra eller når det ble vasket.
Citera
2020-12-07, 00:50
Avslutad
Citat:
Det har nok ikke noe med fuktighet i sprekker å gjøre...
Jeg mener at det eneste politiet har funnet ut, og bekreftet i media, er at blodet er forsøkt å vaske bort, men at det ikke kan tidsbestemmes.
Citera
2020-12-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan forklare nærmere hvorfor SMS'en kan være konstruert / ha et formål i plottet
-sett gjennom hypotesen

Jeg tror alt kan henge sammen.

1. Det har kommet frem at politiet har brukt mye tid på å nøste opp i hytteturen / denne SMS'en / AEH's anrop forsvinningsdagen.

2. TH forklarte at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen.

3. AEH forteller om hytteturen som de skal på denne dagen (forsvinningsdagen) i samtale med lønnsansvarlig kl 08.56

4. AEH sende SMS kl 09.10:
"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig*og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo være barnepike i kveld/natt."

= tyder på planene for hytteturen var endret til dagen etterpå + at ordlyden i SMS'en skal tyde på at TH har gitt henne denne beskjeden rett før han dro på jobb

= TH's forklaring om at grunnen til at han ringte hjem etter ca 1 time var for å diskutere detaljene angående hytteturen = ble mistenkelig

Forklaring sett gjennom hypotese:

Brikker å ta hensyn til:
- Det var ikke en del av TH's daglige rutine å ringe hjem
- Gjennom artikler har det kommet frem at AEH gledet seg til hytteturen

AEH/GM planla hytteturen med to hensikter:

1. Med hensikt på å få TH til å ringe hjem på forsvinningsdagen etter 1 time.

Hvorfor?
Fordi tidsperioden forsvinningen kunne ha skjedd på ble kun 1 time = barna fikk alibi gjennom anrop /SMS = alt skulle peke mot TH (vi vet at sønn f.esk lå og sov)

2. Med hensikt på å sette TH's forklaring i søkelyset:

Derfor denne SMS'en som kan tolkes slik at TH har gitt henne beskjed om at hytteturen ble utsatt til neste dag og at hun kunne sitte barnevakt.

= TH skulle ikke ha noen spesiell grunn til å ringe hjem etter ca 1 time

= Politiet skulle tro at TH ringte hjem etter ca 1 time av en annen grunn en hytteturen

=

Slik kunne GM/AEH ha lurt alle

(Anrop kl 09.06 AEH til datter (3 sek) tyder på at AEH forsøkte å ringe HHB1 for å gi denne beskjeden, fikk ikke svar / telefonsvarer = sendte SMS i stede)

Ja jag kan förstå din tankegång ...
Men (se fetat) uttryckssättet "vi ska visst ikke" kan ju ändå tyda på att saken inte är riktigt klar.
Det kan ha behövts ytterligare ett samtal om denna tur.
Vet vi om TH hade kunnat avstå från mötet? Han kanske hellre hade åkt samma dag ...Hade AEH kunnat stanna hemma om det mest kommit att handla om ett möte i Lillehammer?
De kanske inte hade bestämt sig.

Kan inte riktigt följa logiken hos polisen ... Men det kan ju vara så!
Är inte emot din teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in