Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Tenker du at det er for eks et nært filminspirert familiemedlem som ev har funnet ut av THs planer, og på denne måten reddet AE og samtidig fikk litt for det? I så fall, ville ikke hen sprukket i avhør? Tenker du at AE er med for ex mr x i Australia?
Apropo filmer, er Fargo av Cohen brødrene også en god film. Har du sett den?
Siden politiet fortsatt holder fast på at AEH's anrop kl 09.16 med sønnen er siste kjente livstegn så er sønnen mest sannsynlig ikke med på plottet. (har selv spekulert en del om sønnen men jeg tror ikke lenger at han er innblandet)
Tenker det kan være en annen GM som kjente TH / AEH / familien
Når det gjelder film tror jeg filmen Gone Girl utgitt i 2014 er aktuell i denne saken
Filme beskriver et plott med alle hovedtrekkene i Hagen saken sett gjennom en slik hypotese.
Planting av spor på åsted, blodvask, et fall, brev lagt igjen, samt hvordan utføre et plott for å sette ektemannen i søkelyset.
Passer faktisk også inn med at TH og AEH hadde vært gift i 49 år og at forsvinningen skjedde like etter bryllupsdagen. Plottet i filmen Gone Girl skjer på bryllupsdagen etter flere års ekteskap.
Filmen kunne vært brukt som en "oppskrift" for at utarbeide dette plottet i Hagen-saken.
Se filmen så skjønner du kanskje at hypotesen min kan stemme.