2020-12-06, 22:50
Medlem
Nu får du ta och ge dig för nu är det färdigflashbackat för gott!

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men vad är det för dumheter, du skriver jämt att man inte ska svara dig för att det är färdigflashbackat och fortsätter sedan ändå skriva.

Nu vill jag svara ändå så jag struntar i dina ständiga färdigflashbackningar för jag vill säga att jag inte gillar när folk kommenterar mina inlägg och klipper ur en bit utan att markera på något sätt att en del ursprungstext saknas.

♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤

Skrev just det att de inte tänker hela vägen. Till slut träffar förhoppningsvis skiten fläkten och de blir bortröstade eller avsatta i förtid.

Och ja, att USA borde införa nya vallagar är vi flera som har skrivit här tidigt. Men det tycker vi, och vi har ingenting med det att göra eller har något att säga till om. Tycka kan man ju göra ändå för det man ser är kaos och ett vidöppet valsystem för fusk särskilt vid poströstning som det har varit enorma mängder av särskilt i år.

För sitt eget bästa borde de göra något åt det och lär bli tvungna efter det här, såvida de inte vill ha kaos och valfusk och bli skrattade åt.
😷🤒🤕😴

Fortsätt helst skriva är du snäll. Du skriver bra.

1. Det där är uppenbarligen en intresse fråga. I vems intresse är det så?

2. Jaha, och vad vet du om den saken?

3. Onekligen verkar det som att systemet har vissa svagheter, särskilt om kontrollfunktionerna är satta ur spel eller saknar motivering. Å andra sättet att se på saken säljs svagheterna som features.

4. Faktum är att systemet också kan ses som starkt och välfungerande. Att en liten välinformerad elit styr med fast hand över den korkade massan. Däremot kan det förstås bli lite problem med "regime change", dvs. att övertyga allmänheten i arabstater om att det bra att byta ut den lokala satrapen mot Covid-19, 125 dagar av kravaller, 3 månader politisk oro och 2 månaders studier av räknemetoder, valstugor och valprogram. Det är inte som så att det skrattas åt systemet, utan snarare att det är för ruckusaktigt i förhållande till typ en färgrevolution eller bibehållet satrapstyre.

5. Nej, nu är det med stor trolighet slut på flashbackandet.

Äntligen!
2020-12-06, 22:52
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. Ett vittne. Men talar detta vittne sanning då?
Det finns 14h av film som måste kollas noga, med med det jag sett i förhören så finns inget som talar för att hon ljuger..
2020-12-06, 22:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du kanske kan kolla själv och fråga dig själv om du tror att Suzy ljuger.

Hon kanske inte ljuger, hon kanske inte beskriver sanningen, men hon tror det.
2020-12-06, 22:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Det finns 14h av film som måste kollas noga, med med det jag sett i förhören så finns inget som talar för att hon ljuger..

Varför står det stilla så mycket?
Inget av dessa bevis har gått in i domstol än.
2020-12-06, 22:59
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Rudy Giuliani har åkt på covid19, hur kommer detta påverka Trumps case?
Corona har haft stor inverkan på valet, så att Giuliani åker på det känns ”naturligt”. Ingen nackdel om man har för avseende att visa för det amerikanska folket att valfusket är systematiskt och en del av en statskupp. Alla käppar i hjulet tas emot med öppna armar från min sida, och jag misstänker att Trump gör detsamma.
2020-12-06, 23:06
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Lyssna från 9.30. https://www.youtube.com/watch?v=kZqFBEjs7bg&t=2s&ab_channel=TheNewsJunkie% 27sCartoons
Återigen, ni får bestämma er. Det finns två sätt att fuska på.

1. Maskinerna "räknar fel" och flyttar röster från Trump till Biden. Detta skulle med 100% säkerhet ha upptäckts vid handräkningen och vi kan därför med säkerhet säga att det inte hände.

2. Man har tillfört stora mängder fejk-röster och fått in dem i röstsedelbehållarna på något sätt. Detta upptäcks såklart inte vid en handräkning då det finns faktiska pappersröster. Det är i det fallet inte maskinernas fel. Världens mest säkra maskiner, eller ingen maskin alls, hade inte hjälpt mot det fusket eftersom man tillfört pappersvalsedlar innan räkningen.

Vittnet har såklart rätt i att om maskinen räknar fejkade valsedlar så ger en handräkning samma sak, men varför skyller man då på maskinerna. Varför kommer man med massa fake news kring vote switching och har konspirationsteorier om hur Venezuela och Kina är inblandade och i hemlighet äger dominion när det redan är bevisat att maskinerna räknade rätt.
2020-12-06, 23:14
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför står det stilla så mycket?
Inget av dessa bevis har gått in i domstol än.
Övervakningsvideon gavs ut av arenan för 48h sen...
2020-12-06, 23:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

1. Maskinerna "räknar fel" och flyttar röster från Trump till Biden. Detta skulle med 100% säkerhet ha upptäckts vid handräkningen och vi kan därför med säkerhet säga att det inte hände.

2. Man har tillfört stora mängder fejk-röster och fått in dem i röstsedelbehållarna på något sätt. Detta upptäcks såklart inte vid en handräkning då det finns faktiska pappersröster. Det är i det fallet inte maskinernas fel. Världens mest säkra maskiner, eller ingen maskin alls, hade inte hjälpt mot det fusket eftersom man tillfört pappersvalsedlar innan räkningen.

Vittnet har såklart rätt i att om maskinen räknar fejkade valsedlar så ger en handräkning samma sak, men varför skyller man då på maskinerna. Varför kommer man med massa fake news kring vote switching och har konspirationsteorier om hur Venezuela och Kina är inblandade och i hemlighet äger dominion när det redan är bevisat att maskinerna räknade rätt.

Du slipper tillföra röster när det är som störst risk att upptäckas.

Edit: minnes-stickorna visar vilka batcher som ska bytas ut.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-06 kl. 23:20.
2020-12-06, 23:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
https://twitter.com/ScottAdamsSays/status/1335587953184141319

Trump kommenterar:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1335674163919548418
Haha, ett sådant oslagbart fesljummet svar från presidenten! ... kanske man tänker. Eller om det är så enkelt att han inte KAN svara något i stil med "this is exactly what I'm thinking about!" — fast det är det han gör? Hur skulle det se ut?
2020-12-06, 23:18
Medlem
Citat:
Varför kommer man med massa fake news kring vote switching och har konspirationsteorier om hur Venezuela och Kina är inblandade och i hemlighet äger dominion när det redan är bevisat att maskinerna räknade rätt.

För att det inte har något öht med faktiskt valfusk att göra. Det handlar bara om att driva opinion. Det kvittar vad som händer i alla rättsprocesser, Trump har sått tvivel kring valprocessen, vilket är allt som krävs för att hans bas inte ska se honom som förlorare.
2020-12-06, 23:23
Medlem
Citat:

Den frågan har varit uppe många gånger utan att den besvarats på något tillfredställande sätt. Nu tillhör jag inte valfuskargänget (är valfuskagnostiker, dvs jag tar inte ställning) men om jag vore valfuskideolog skulle jag väl krysta fram något i stil med: Maskinfusket skedde inte i Georgia (där man räknat om för hand) men däremot i Pennsylvania (där man inte handräknat). I Georgia valde man istället insmugglade valsedlar.

Men alltihop går väl egentligen ut på att visa att valet inte är tillförlitligt och det vill man visa med en uppsjö av felaktigheter. Det behöver inte alls vara organiserat röstfusk, det räcker med att visa att alltför mycket har gått för slappt till genom tex obehöriga som fått rösta, ingen verifikation av signaturer, glitchar hit och dit, maskiner som räknar fel. Om det finns stora felaktigheter kan då delstatssenaterna själva utse elektorer.
2020-12-06, 23:23
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:

Dominions maskiner har använts vid 3 val i Venezuela och enligt Powell har man dokument och vittnesmål som rör Chavez inblandning i detta 2011 om jag minns rätt.
Om vi bortser från maskinerna, i GA vann peddon med 10k röster, enligt observatören i klippet kan en maskin räkna 3000/h. De sitter där lite över 2h med två maskiner enligt henne, så bara i den lokalen skulle man kunna vända staten rätt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in