Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag har också svårt att se hur man ska undvika att öppna upp för martial law. Det som är lite ironiskt kan man tycka är att både Flynn och den andra generalen har pratat om att gå den miltära vägen. Nu är Flynn benådad och återinsatt i säkerhetsklassad tjänst. Det var Biden som var med i Obamas administration som låg bakom att man började jävlas med Flynn för att han visste om avlyssningen mot Trumpkampanjen. Det blev gag-orders och skit. Nu är Flynn som sagt återinsatt och säkerhetsklassad. Men det är inte Biden.
Den sida som har informationsövertag brukar vinna

Man kan inte nog ofta repetera dessa fantastiska inlägg. Det sker mycket bakom kulisserna som vi inte får veta, än så länge.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
TriggerDiscipline
Hamnade på en middag i helgen. Gästerna var övre medelklass i Stockholm (mestadels före detta journalister och högt uppsatta kulturarbetare). Det lilla de hört talas om allt detta var vad de läst i DN, nämligen att Trump är en dålig förlorare och att domstolarna underkänner målen eftersom Trumps advokater inte har några bevis att visa upp.
Jag försöker vara objektiv och redogjorde för alla turer fram och tillbaka, med hearings och allt fler komprometterande vittnesmål. Nu började gästerna kritisera vittnena, gissade att dessa var galningar, en massa idioter till Trumpsupporters som bara vill ha uppmärksamhet. Gästerna skämtade sinsemellan om hur korkade dessa vittnen var, vittnen som de själva alltså överhuvudtaget inte lyssnat på.
Jag frågade då samma sak som du, varför inte Demokraterna vill gå med på en grundlig undersökning.
Vadå, blev svaret, bara för att tillfredsställa Donald Trump?
Nej, tiotals miljoner amerikaner är övertygade om att valet är riggat och vägrar att acceptera Joe Biden som president. Att se till att allt gått rätt till är väl det minsta Demokraterna kan göra för att ena landet.
Då såg de förvånade ut. Strax samlade de sig och svarade att dessa miljontals amerikaner ändå bara var rasister och "vit makt-människor": "Där måste man vara hård, man får absolut inte ge dem rätt, såna människor har ingenting i samhället att göra".
En före detta kvällstidningsjournalist tog på sig en vis min och sa: För en människa är det lättare att ha fel i grupp, än att vara ensam med att ha rätt.
Alla nickade och verkade tycka att de i sitt hat mot Trump själva var modiga individualister som gick emot massan.
Sist av allt enades de nämligen om att det inte spelade någon roll om valet varit riggat, eftersom Trump till varje pris måste bort.
Dylika anekdoter är oerhört intressanta att ta del av. De kommer få ett bryskt uppvaknande. Jag har tyvärr människor i min närhet med snarlika åsikt. Det är intressant att de kan se mellan fingrarna med valfusk, landsförräderi osv så länge den kandidat som de själva hjärntvättats tro är rätt vinner.
Din journalistväns uttalande
För en människa är det lättare att ha fel i grupp, än att vara ensam med att ha rätt är 100% träffsäkert på honom själv, fast han begriper det inte själv.