2020-12-05, 23:05
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag ska upprepa en sak till dig även om du inte vill höra det så har det faktiskt förekommit valfusk och det finns bevis, men skit samma vad jag än skriver så är du övertygad om att Demokraterna inte har fuskat så, vi får se i slutändan hur det går. Rudy Giuliani är för dig en runkgubbe och för mig en hjälte.
Bevis nej nej det kallas INDICIER de bevis ni påstår är ngt, Och varje domstol har redan förkastat dem då det finns ingen substans i dem!
2020-12-05, 23:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
För att då skulle dem sluta KOLLA ett varv till hela sekvensen då valobservatören får ett samtal från högre instans som ger dem order forts räkna röster, Och då drar dem fram de plomberade lådorna och forts räkna rösterna och observatören är kvar i rummet annars hade alla avlägsnat sig!
Fattar fortfarande inte vad du menar, jag trodde jag var nykter och du var den som var full men erkänner att det är jag som är full om alla andra förstår.
2020-12-05, 23:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ang. Lin Wood så måste man förstå en sak om honom och hans agerande beträffande uppmaningen att inte rösta i valet i Georgia. Hans lojalitet är INTE och har heller aldrig varit, mot det Republikanska partiet. Faktum är att han är "independent" och är inte lojal mot något parti. Däremot är han obrottsligt lojal mot Donald Trump! Många "Country Club Republikaner" (RINOs & Cuckservatives) är ju beredda att förråda Trump för att samarbeta med Biden i förhoppningen att de ska åtjuta vissa "gentjänster" från honom, och kanske undslippa den värsta granskingen och förföljelsen från hans pöbel. Han ser detta som en attack mot hans klient och betraktar inte dem som allierade eftersom de inte är intresserade av att hjälpa Trump. Som sagt, hans horisont sträcker sig inte bortom att hjälpa Trump, han har ingen långsiktig agenda för att medverka i det politiska rävspelet. Vad som händer i snenaten är ointressant för honom, så han kan kosta på sig att ruska om partiet ordentligt och påminna de gamla politruckerna om att Trump i allra högsta grad fortfarande är en maktfaktor (vilket flera redan verkar ha glömt) och att hans supportrar behövs för att DOP överhuvud taget ska vinna ett val. Woods horison är i första hand att säkra Trumps seger för detta val, och i andra hand att bana vägen för hans återval 2024, och då resonerar han att det är alldeles ypperligt att GOP görs ytterst medvetna om hur pass viktiga Trumpsupportrarna är för GOP och då kan han alltid peka på senatsvalet och säga "ja, ni såg ju hur det gick där!" Vad Wood anbelangar är det "värt" att kosta på sig att lära det Republikanska politruckerna en läxa i fyra år för att Trump ska få komma tillbaka i ett senare skeede. Sedan finns det många andra som ine håller med och ser senatsvalet som en garant för att stoppa det allra värsta av Bidens galna politik (men det är inte heller säkert att detta händer då flera svagsinta R-senatorer redan signalerat att de avser att samarbeta med Bidens adminstration och till och med medverka till hans galna reformer).
Tack ska du ha, scrollock, för mycket bra och läsvärt klargörande rörande Lin Wood.
2020-12-05, 23:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jmf svenska? Ja, väldigt.

I Sverige har du i regel en valsedel "per parti", dvs om du röstar S så tar du en valsedel som det står Socialdemokraterna på. I USA, i regel, är det valkretsen du är en del av som trycker upp valsedlarna, och de är alla identiska.

Tänk dig som nedan, förenklar lite, och man kryssar helt enkelt en per val:

Kod:
President?
( ) Biden / Harris (D),	( ) Trump / Pence (R),	( ) Jorgensen / Cohen (L)

Senat? (beroende på var du bor om och hur många senatsval som är med)
( ) Anders (D),		( ) Bertil (R),		( ) Cecilia (I)

Hus? (för distriktet du bor i)
( ) David (D),		( ) Erik (R),		( ) Felicia (I)

Guvernör / AG / osv som ovan, i stort alltid en D och en R och en I (independent, dvs inte knuten till R eller D)

Ev. någon fråga om ex delstatskonstitution eller motsvarande. Ex 2020 var det många stater som hade frågor om att frångå elektorssystemet till fördel av popular vote.

Ah, då förstår jag.

Dock ser jag fortfarande inte hur man skulle kunna smyga in förtryckta sådana i ett system obemärkt. Vid kontrollräkning av rösterna så ser man ju direkt att antalet registrerade röster jämfört med antalet fysiska personer som lagt röster skiljer sig åt.

Några sådana skillnader har inte synts till ännu.
2020-12-05, 23:11
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
För att då skulle dem sluta KOLLA ett varv till hela sekvensen då valobservatören får ett samtal från högre instans som ger dem order forts räkna röster, Och då drar dem fram de plomberade lådorna och forts räkna rösterna och observatören är kvar i rummet annars hade alla avlägsnat sig!

Vet du att det trodde jag också tills jag fick se en del av videon när de stoppade in lådorna, tänk dig om att det fanns 4st lådor med 100% Biden, och var ska vi ställa dem så ingen rör dem? Och nu ska vi räkna, skicka ut alla observatörer och så kör vi...
2020-12-05, 23:14
Medlem
Har ni sett det här? Kolla runt i profilen bakåt i tiden, för det verkar finnas en hel del annat om valet.

https://twitter.com/weiyuksj1/status/1333085885877739520
2020-12-05, 23:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ah, då förstår jag.

Dock ser jag fortfarande inte hur man skulle kunna smyga in förtryckta sådana i ett system obemärkt. Vid kontrollräkning av rösterna så ser man ju direkt att antalet registrerade röster jämfört med antalet fysiska personer som lagt röster skiljer sig åt.

Några sådana skillnader har inte synts till ännu.
Titta på den här om du inte gjort det redan.
https://www.youtube.com/watch?v=_72rtHyIehM&feature=youtu.be
2020-12-05, 23:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Biden kommer aldrig tillträda som president. Det vi vet genom Trumps kryptiska men ändå tydliga uttalanden,

Fast Trump trollar ju er bara med dessa uttalanden.

Citat:
Precis som andra sagt, så spelar Trump schack i multipla dimensioner.

So do I. That's why I can see through all his BULLSHIT.
Trump isn't the only one on this earth who have learned how to play 5D Chess.

Citat:
Han har suttit ko-lugn sedan valet och spelat golf, samt twittrat om valfusk dagarna i ända.

Han beter sig som ett desperat rysstroll på Twitter och på sina presskonferenser.
2020-12-05, 23:17
Medlem
krautbrains avatar
Citat:

Det där är väl verkligen något som en domstol behöver pröva eller ska vi sitta och gissa utefter skyttegrav om det här med? Det här är väl självklart att law behöver reda ut.
2020-12-05, 23:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Titta på den här om du inte gjort det redan.
https://www.youtube.com/watch?v=_72rtHyIehM&feature=youtu.be

Lust att länka mig till någon som inte tjänar pengar på att jag tittar på deras videos för att kunna förstå vad det är Du vill säga?

Alternativt, använd Dina Egna Ord för att framföra vad det är du vill säga till mig?
2020-12-05, 23:19
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
När fan ska Trump börja tala?! Löjligt långt försnack

Vart kan man se det?
2020-12-05, 23:20
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Skönt erkännande.
"Min dotter skrev ut Biden rösterna och de scannade in fint!"

dags för en arrestering där va..

Det är mer lagom för en arkebusering eller vänsterns favorit, giljotinen.
Valfuskar du, har du signat off ditt liv, du är inte "trust worthy" för att leva vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in