2020-12-05, 22:08
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/china-whistleblower-steps-forward-reveals-video-photos-alleged-chinese-counterfeit-ballot-printing-o perations-us-ballots-mi-fl-nc/

Kinesiskt visselblåsare har klivit fram. Får se om det blir något av detta men intressant läsning.
2020-12-05, 22:13
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Här är en bra sammanfattning på anklagelserna.
https://i.maga.host/5zHug6T.png

Ja den gav en bra översikt till en nykomling. Verkligen.

Ska nog printa ut 100 ex och gå runt och sätta upp på stadens anslagstavlor, inuti afärrer osv tänkte jag. Bra att informera folket även här så de inte sväljer dyngspridarnas i våra korrupta mediers narrativ.
2020-12-05, 22:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Tyvärr är det väl det som krävs, jag menar, det finns ju ingen substans att länka till. Så man får göra sitt bästa för att röra ihop ett narrativ om man just nu hemskt gärna vill tro på att DJT vann valet. Även fast det öht inte finns något som pekar på det.

Fast det är ju bara "fluff". Folk som godtar "fluff" som bevis brukar jag normalt bara finna i (FB) Konspirationer och alternativa teorier.

Det kan väl ändå inte vara så illa att de flesta Trumpsters som existerar i tråden i själva verket är "illegala invandrare" från (FB) Konspirationer och alternativa teorier?

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://thedonald.win/p/11QlKO8xqj/election-fraud-allegations/c/

Väldigt bra bild som sammanfattar allt fusk. Läs!

I alla fall ur Epoch Times (en religiös tidsskrift) synvinkel.

Har du ingen länk till hur IS ser på saken också?
2020-12-05, 22:19
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/china-whistleblower-steps-forward-reveals-video-photos-alleged-chinese-counterfeit-ballot-printing-o perations-us-ballots-mi-fl-nc/

Kinesiskt visselblåsare har klivit fram. Får se om det blir något av detta men intressant läsning.

Kom ihåg att den som kallar sig för Vinness Ollervides även har en agenda, det har alla som träder fram och vittnar, må vara att de vill ha rättvisa eller pengar eller båda.
Tänk på att ha ett bra filter när du själv läser och gå inte på allt som presenteras från båda sidor.
2020-12-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Här är en bra sammanfattning på anklagelserna.
https://i.maga.host/5zHug6T.png

Citat:
https://thedonald.win/p/11QlKO8xqj/election-fraud-allegations/c/

Väldigt bra bild som sammanfattar allt fusk. Läs!

Jag vet inte hur mycket en bild sammanställd av The Epoch Times kan tänka sig bidra med? Det är lite som om CNN säger att Biden är bra eller OANN säger att Trump är bra.
2020-12-05, 22:23
Medlem
Här ser det ut som att mannen smusslar undan röstsedlar som han håller på att räkna.

https://www.stopthatfraud.com/post/voter-fraud-or-just-a-bad-angle-you-decide
2020-12-05, 22:25
Medlem
Citat:

Den där översten på Michigan hearingen sade ju att de hade ljudinspelning av någon som beställde valsedlar från ett kinesiskt tryckeri.

Problemet med detta är bara att det är riktigt svårt att källgranska som privatperson. Dessutom om myndigheter sitter på sådant borde det leda till gripanden och det har ju inte direkt hänt.

Själv tror jag fortfarande att Biden fuskade enbart med de statistiska bevisen som grund. Dessa kan jag reproducera själv från öppna data och förstår dessutom modellen. De kanske inte håller i domstol men övertygar mig.

Sedan är ju problemet att det inte räcker med att ha rätt. Man måste få rätt också.

Sitter man på bra och övertygande bevis och det finns en konstitutionell deadline (alltså 8:e dec och senare 14:e dec) som gör det svårare att få rätt bör man ju lägga fram sina bevis så tidigt som möjligt så att de hinner tröskas igenom domstolarna i tid. Att vänta till sista minuten bara därför att...verkar ju korkat. Är det något man kan säga om TheDonald så är det ju att han kan domstolsprocesser och inte är korkad.

Man måste ju misstänka att teamet kring Trump också övertygats av de absurda siffrorna man såg för brev-röstandet och att de statistiska bevisen är vad de har. Då blir det processande för att förhala medans man desperat letar efter mer hållbara bevis. Risken finns att man aldrig hittar några...

Att militären skulle ta över och utse TheDonald till diktator tror jag inte på. Tror inte ens att han vill det. Däremot jobbar nog både militären och NSA febrilt just nu med att skriva den där rapporten som skall in den 18:e december där alla bevis för utländsk inblandning skall presenteras. Senast då får vi reda på om det verkligen finns något. Bara att hålla tummarna
2020-12-05, 22:30
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaduvillmockarduva
limited power...or is it..heh

Unknown to most Americans, a parallel legal regime allows the president to sidestep many of the constraints that normally apply. The moment the president declares a “national emergency”—a decision that is entirely within his discretion—more than 100 special provisions become available to him. While many of these tee up reasonable responses to genuine emergencies, some appear dangerously suited to a leader bent on amassing or retaining power. For instance, the president can, with the flick of his pen, activate laws allowing him to shut down many kinds of electronic communications inside the United States or freeze Americans’ bank accounts. Other powers are available even without a declaration of emergency, including laws that allow the president to deploy troops inside the country to subdue domestic unrest. dig ,reallly dig in o n what fema and its national emergency means.

Hur begränsningarna är för en president som skapar Martial law vet jag exakt inte men en sak är säker att om han hade fått all makt så hade en typ som Saddam Hussein suttit vid makten de senaste 30 åren.
2020-12-05, 22:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Den där översten på Michigan hearingen sade ju att de hade ljudinspelning av någon som beställde valsedlar från ett kinesiskt tryckeri.

I don't get it.. Valsedlar får jag från SD i brevlådan varje år det är val. Det är inte valfusk av SD bara för att de skickar valsedlar till mig.

Är amerikanska valsedlar annorlunda?
2020-12-05, 22:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Hur begränsningarna är för en president som skapar Martial law vet jag exakt inte men en sak är säker att om han hade fått all makt så hade en typ som Saddam Hussein suttit vid makten de senaste 30 åren.

Man kan väl ganska lugnt vara övertygad om att om en president utlyser Martial Law utan att ha en "probable cause", så blir han avsatt omgående.
2020-12-05, 22:36
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

Problemet med detta är bara att det är riktigt svårt att källgranska som privatperson. Dessutom om myndigheter sitter på sådant borde det leda till gripanden och det har ju inte direkt hänt.

Själv tror jag fortfarande att Biden fuskade enbart med de statistiska bevisen som grund. Dessa kan jag reproducera själv från öppna data och förstår dessutom modellen. De kanske inte håller i domstol men övertygar mig.

Sedan är ju problemet att det inte räcker med att ha rätt. Man måste få rätt också.

Sitter man på bra och övertygande bevis och det finns en konstitutionell deadline (alltså 8:e dec och senare 14:e dec) som gör det svårare att få rätt bör man ju lägga fram sina bevis så tidigt som möjligt så att de hinner tröskas igenom domstolarna i tid. Att vänta till sista minuten bara därför att...verkar ju korkat. Är det något man kan säga om TheDonald så är det ju att han kan domstolsprocesser och inte är korkad.

Man måste ju misstänka att teamet kring Trump också övertygats av de absurda siffrorna man såg för brev-röstandet och att de statistiska bevisen är vad de har. Då blir det processande för att förhala medans man desperat letar efter mer hållbara bevis. Risken finns att man aldrig hittar några...

Att militären skulle ta över och utse TheDonald till diktator tror jag inte på. Tror inte ens att han vill det. Däremot jobbar nog både militären och NSA febrilt just nu med att skriva den där rapporten som skall in den 18:e december där alla bevis för utländsk inblandning skall presenteras. Senast då får vi reda på om det verkligen finns något. Bara att hålla tummarna

Fast man ska inte underskatta visselblåsare, kliver killen som beställde fram mot grönt kort i usa så har vi all logistik, alla mellanhänder, vem som tog emot, hur många som beställdes etc. Sånt tar allt en kilometer fram
2020-12-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I don't get it.. Valsedlar får jag från SD i brevlådan varje år det är val. Det är inte valfusk av SD bara för att de skickar valsedlar till mig.

Är amerikanska valsedlar annorlunda?

Nix. Men skall man fuska med Dominion maskinerna och addera hundratusentals röster måste ju även motsvarande valsedlar produceras; så att de kan smygas in bland de färdigräknade.

Jag tror ju också att det vore lättare att val-funktionärerna beställde några extra från det officiella tryckeriet. Man måste ju ha några i reserv om fler än vanligt dyker upp.

Svårt att se Kina spåret som seriöst själv...

Edit: Det man möjligtvis kan tänka sig är att de korrupta som tänker valfuska inte sitter i de lokaler där väljarna går och röstar och därför har svårt att motivera varför de skulle vilja beställa 300k valsedlar Sitter man som chef över ett center för rösträkning måste man ju fortfarande mygla för att få tillgång till röstsedlar.
Senast redigerad av FBerntsson 2020-12-05 kl. 22:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in