2020-12-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Mycket tveksamt att Biden ska ha fått över 80 miljoner röster, det tror jag på då man gjort grundliga audits av dessa röster.

Men tror han förlorat ytterligare i opinion efter valet, och att Trump har ökat i popularitet, och detta trots den desinformationskampanj man riktat mot honom senaste 5 åren.

Biden använder ju tom teleprompter vid intervjuer, och granskas inte alls av pressen, så opinionen han har på sin sida är framfuskad också.

Jag är tveksamt till att du skulle ändra dig till att tro på det vad som än görs. Och det går inte att komma med argument när man diskuterar med dig heller för du har bestämt dig. Inget kommer att ändra din världsbild. Du är förlorad i en mörk värld där förnuftsskäl inte tar.

Självklart tycker folk rejält illa om Trump. De rallnyn han gjorde de sista två månaderna fick folk att verkligen gå ut och rösta för Biden. Det är så det ser ut, för att det är så det är. Förstår inte varför man envisas med att leva i en låtsasvärld för?
2020-12-05, 15:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Självklart tycker folk rejält illa om Trump. De rallnyn han gjorde de sista två månaderna fick folk att verkligen gå ut och rösta för Biden. Det är så det ser ut, för att det är så det är. Förstår inte varför man envisas med att leva i en låtsasvärld för?

Det här är samma villfarelse som användes av svenska vänstern när det skulle komma en "vänstervåg" i EU-valet. Precis på samma sätt intalade sig Demokraterna att det skulle bli en "Blue wave" så till den milda grad att Biden sa till nån väljare att "I don't need your vote to win".

Det enda stället dom här fenomenen förekommer är i vänsterns bias-bubbla. Vi som lever utanför den bias-bubblan ser valfusk i presidentvalet. Och ingen "blå våg" i USA, eller vänstervåg i Europa och Sverige.
2020-12-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är samma villfarelse som användes av svenska vänstern när det skulle komma en "vänstervåg" i EU-valet. Precis på samma sätt intalade sig Demokraterna att det skulle bli en "Blue wave" så till den milda grad att Biden sa till nån väljare att "I don't need your vote to win".

Det enda stället dom här fenomenen förekommer är i vänsterns bias-bubbla. Vi som lever utanför den bias-bubblan ser valfusk i presidentvalet. Och ingen "blå våg" i USA, eller vänstervåg i Europa och Sverige.

Ja du sitter stenhårt fast i det. Kommer inte att gå och rubba ens om man pekar på verkligheten där Biden har vunnit och Trump förlorarat. För du har bestämt dig att förneka verkligheten till förmån för fantasier.

Trumps team och de på hans sida har inte lyckats med något rättsligt alls. Sån är sanningen.
2020-12-05, 15:42
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Bill Clintons valstrateg Dick Morris, som låg bakom framgången med Clintons omval, har jobbat bakom kulliserna för Trumps omval och presenterar hur Trump kan ta hem segern trots allt givet de senaste dagarnas utveckling:

https://www.youtube.com/watch?v=GRVSr8UzgzQ

Rudy Giuliani framträder hos Sean Hannity för att diskutera nästa steg kring kampen mot valfusket:

https://www.youtube.com/watch?v=-s5hdCEsuRk

Citat:
“The simple fact is, we don’t need courts
Nähä? Varför har man då processat som galningar tills nu då? Giuliani behövde någon att gråta ut hos och Hannity hjälpte till med snuttefilt och stöd.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Sidney Powell ger en uppdatering om "The Kraken":
https://www.youtube.com/watch?v=ThKpWTQWWZ0

Det verkar inte gå så himla bra.

Citat:
7. I then decided to go to the Secretary of State Elections warehouse at 120 Interstate N Pkwy E
SE, suite 210, Atlanta, GA 30339

I arrived at approximately 4 a.m.
At 4:26 a.m. a Waste Management trash truck pulled into the main entrance of the complex
and made a beeline for the dumpster behind suite 210 emptied it and then left the complex

through the back entrance. There's more than 50 dumpsters here and it only picked 1. [b]This would indicate a special pickup.[/B Here is a link to the videos and map,9
https://twitter.com/Quisling hunter/status/1333348935184879617?s=19

Citat:
I decided to go see things for myself and confirm.
I arrived at 7000 Highlands Pkwy SE, Smyrna, GA 30082 at 12:46 a.m. on 11/30/2020,
Here is a link to a location screenshot and video I recorded upon arrival.
https://twitter.com/Quisling hunter/status/1333286324086956032?s=19
I stayed surveilling that location for approximately 2.5 hours. It was quiet however there was
an AT&T van in the parking lot. I did a wifi scan and the only available was Eatonvisitor. Compare that to the video Lin Wood posted. There was more than 10 networks available and
2 SOS named ones. I thought that this is definite proof of trying to hide something.

Citat:
Declaration of

Pursuant to 28 U.S.C Section 1746, 1, (Name), make the following declaration

1. I am over the age of 21 years and I am under no legal disability, which would prevent me
from giving this declaration

2. I'm a self employed Utilities Construction Contractor as well as a concerned citizen.

3. I reside at

4. My affidavit highlights my surveillance of 7000 Highlands PKWY and 120 Interstate North
PKWY STE. 210 on November 30 2020.

5. On 11/29/2020 I answered the call from Lin Wood to get down to the Georgia World
Congress Center because they were currently wiping the voting machines there. When I
arrived all was quiet and there was zero sign of anyone else there that was answering the call. I remained for several hours watching the drama of the judge that didn't know how to make a
decision unfold while I waited.

6. Eventually I returned home only to see this tweet from Link Wood. https://twitter.com/LLin Wood/status/1333182964650348546?s=19
I decided to go see things for myself and confirm.

Booom,
Arizona Republicans rebuff Trump's claim of fraud, call for election audit of Maricopa County

Citat:
Arizona House Speaker Rusty Bowers, a Republican, said in a statement that it was highly unlikely, under state law, that the legislature there could appoint its own electors to deliver the state's Electoral College votes to Trump.

“Our state’s canvass was completed on Monday, and Joe Biden and Kamala Harris received the most votes, so those are the candidates whom the state’s presidential electors must vote for,” he said in the statement. “Nothing in the U.S. Constitution or the decisions of the U.S. Supreme Court even suggests that the Arizona Legislature could retroactively appoint different electors who would cast their ballots for 2 different candidates.”

Bra att höra att det finns republikaner som har någon känsla för LAW AND ORDER!

https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/arizona-republicans-rebuff-trump-s-claim-fraud-call-election-audit-n1250087
2020-12-05, 15:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Trumps team och de på hans sida har inte lyckats med något rättsligt alls. Sån är sanningen.

Den bias-bubblan är din. Inte min. Det kommer ett slut på lekstugan i respektive delstat. Var så säker.
2020-12-05, 15:48
Medlem
GoldFinger100s avatar
Ingen som frågar sig varför man pausade med rösträkningen samtidigt i 5 swingstates, vem beordrade det?
2020-12-05, 15:51
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Jag är tveksamt till att du skulle ändra dig till att tro på det vad som än görs. Och det går inte att komma med argument när man diskuterar med dig heller för du har bestämt dig. Inget kommer att ändra din världsbild. Du är förlorad i en mörk värld där förnuftsskäl inte tar.

Ja Biden är en sån stjärnkandidat att folket reste sig ur gravarna för att rösta på honom!

Jag var mycket tveksam till Trump innan han blev president. Kanske ännu mer tveksam till Hillary som man visste var korrupt och krigshetsare, men Trump var ett osäkert kort.

Men jag har ändrat åsikt om Trump pga att jag öppet lyssnar på alla argument. Han har gjort ett enastående jobb på massor med områden de senaste fyra åren, och verkar varken korrupt eller benägen att starta krig.
Tycker mig se många Amerikaner som känner likadant.

Men du har ju inte ens presenterat några argument, utan förefaller mest upprepa de punkter som massmedia har på dagordningen. Det upplyser ingen. Vissa köper allt bara källan har en aura av auktoritet, andra använder alla upptänkliga källor och resonerar kring vad de säger, vad de har för intressen att ljuga eller inte, och vilka belägg som finns.

Ingen i den sistnämnda kategorin lägger någon som helst vikt vid dravel om att alla hatar Trump eller att stor uppslutning och engagemang bakom en kandidat faktiskt är ett tecken på impopularitet. Spelar ingen roll om källan är Sirup eller CNN.
2020-12-05, 15:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Ingen som frågar sig varför man pausade med rösträkningen samtidigt i 5 swingstates, vem beordrade det?

Det där har jag tänkt på ockå. NSA borde veta. Dom vet ju att avlyssna vem som ringer vem, och har nu NSA skött sitt jobb vet Trump både att valsiffror skickades utomlands och vem som koordinerade pausningen i alla swing states samtidigt.
2020-12-05, 15:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Låt oss säga att det finns bevis, som har blivit förstört, t.ex. röstsedlar har försvunnit, kamera övervakning har raderats. Statistik har försvunnit.

Alltså helt bort raderat. Däremot finns det spår att det har förstörts saker som kan bevisa röstfusk.

Hur gör man här om man hittar bevis att övervakningsfilmer, som kan ha avslöjat valfusk, har förstörts?
2020-12-05, 16:00
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vill du vidareutveckla det där?
Mvh

Nej, jag var tydlig i inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Citat:
Ja du sitter stenhårt fast i det. Kommer inte att gå och rubba ens om man pekar på verkligheten där Biden har vunnit och Trump förlorarat. För du har bestämt dig att förneka verkligheten till förmån för fantasier.

Att se dem som faktiskt inte kan se verkligheten för vad den är är tragiskt. Även obegripligt, jag förstår inte hur man kan lita på msm överlag, speciellt inte just nu angående valet.

Den totala ignoransen är både sorglig och frustrerande.
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2020-12-05 kl. 16:30.
2020-12-05, 16:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Väldigt, väldigt spännande och intressant. Tror ju atr det riktigt tunga artilleriet har USA (och vi) inte sett än. Skulle bli förvånad, och besviken, om Trump och alla hans allierade med försvarsmakten i ryggen inte har mer att komma med än det som hittills har framkommit och när man nu har slagit så hårt i trummor och trumpeter.

Nästa vecka kanske det bränner till på riktigt och har de haffat några stora fiskar utan att berätta det ännu? Tror så.

Spännande, spännande, spännande.
Ingen antiklimax, please.

Tror inte heller att trumpanhängare har gett upp på långa vägar och skulle Biden sväras in utan att man har gått till botten med alla misstankar om valfusk så kommer det att ta hus i helvete. Om orken och kämpaviljan finns.

Trump har inte haft en chans mot framförallt media (de borde ställas ordentligt till svars för maktförtryck) - det säger en hel del om hur amerikanska folket tänker och känner att han ens trots allt lyckades vinna 2016. DJT är rimligtvis väldigt trött efter detta tryck och alla påhopp som varit under lång tid.

Just medias hantering är vad som fått mig att hamna där jag har hamnat i åsikter om det här, även om jag sett brister hos DJT. Han är inte alls så hemsk som man har velat få oss att tro, utan kanske precis tvärtom det bästa som kunde hända USA. Fler borde pröva att titta med andra glasögon än dem de har blivit tilldelade.

Säger de som är såpass hjärntvättade att de bara ser enögt det de på förhand har bestämt sig för är sant, inte ens försöker se det som framställs av andra och enbart håller sig till tillrättalagd och färdigtuggad information.

Föreslår en blandning av s k etablerad, av etablissemanget godkänd information och s k alternativ media.

Tycker nog ändå att man i förenta staterna har rätt god tillgång till alternativ till skillnad mot här hemma. Hoppas på ändring här hos oss.

Samma här. Instämmer till 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag uttryckte mig klumpigt. Det jag menade är att teorin ser ut såhär:

1. Det vi sett på video i GA (när valarbetare stannade kvar och räknade röster) är inte valfusk
2. Team Trump vet detta
3. Team Trump slår på stora trumman om att det är valfusk på videon (fast de vet att det inte är fusk)
4. Syftet är att få till en full audit
5. En full audit skulle visa det egentliga valfusket (att illegitima röster räknats)

Aha, jag förstår. Även om jag utgår från att det vi såg på videon är glasklart fusk så ska det kanske kunna bevisas. Som du säger, kör man en full audit och tittar på namnunderskrifter osv så finns det en chans att man upptäcker valfusket. Man kommer dock inte kunna upptäcka valfusk i de fall där de förstört Trumpröster och ersatt med Bidenröster. Frågan är hur mycket de hunnit byta ut. Jag läste att rösterna skulle placeras i plomberade boxar och sedan skickas till förvaring och att man vägrade plombera dem. Hur detta kan få fortgå är fullständigt bisarrt. Förhoppningsvis så kallas militären in enligt tidigare uppgift.
2020-12-05, 16:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Väldigt, väldigt spännande och intressant. Tror ju atr det riktigt tunga artilleriet har USA (och vi) inte sett än. Skulle bli förvånad, och besviken, om Trump och alla hans allierade med försvarsmakten i ryggen inte har mer att komma med än det som hittills har framkommit och när man nu har slagit så hårt i trummor och trumpeter.

Nästa vecka kanske det bränner till på riktigt och har de haffat några stora fiskar utan att berätta det ännu? Tror så.

Spännande, spännande, spännande.
Ingen antiklimax, please.

Nästa vecka, nästa vecka, det kommer osv. Har det inte ofta varit så? Obamagate, hunter bidens hard drive from hell, hrc osv osv. Bevis kommer nästa vecka säger man, hoppas man på eftersom man desperat försöker hitta bevis för vad man påstår.

Hoppas inte på för mycket, hade man haft något att komma med hade man lagt fram det redan. Speciellt när Trump gått ut med exakt hur många röster det ska ha fuskats med men inte ett ord om hur man kom fram till det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in