2020-12-05, 14:32
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Aldrig

Jo! Sebbe va starkare än JTB idag. Det va helt enkelt hans dag och det hängde i luften enda sen första stående skyttet att han skulle kunna ta det.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, likaskytte hade räckt för Sebbe. JTB klarade inte ens Claude i spurten, han har lite till toppformen men likväl sticker han iväg med totalcupen.

Exakt!
Citera
2020-12-05, 14:32
Medlem
welcometorealitys avatar
Johannes Lukas Matteus har gett tro för de Svenska skidskyttarna.
Citera
2020-12-05, 14:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Om det är en värlscup så får man lyfta på hatten. Antar att det inte gäller nån obskyr tävling som Rövlanda pensionärers klubbmästerskap.

Om han bara var 26:a i sprinten med det motståndet hade han nog varit helt knäckt inför jakten.
Citera
2020-12-05, 14:40
Medlem
Mycket fin tävling av Samuelsson. Imponerad av pannbenet i sista stå, först till skott och reder ut det trots initial bom.

Blir intressant med riktiga åktider sen, Ponsiluoma måste ju gått som en furie.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Verkar ha hänt. Hochfilzen 2011, Birnbacher från 26 till 1. Tidsavståndet(1.09) upp från start var dock mindre än Samuelssons idag.

Fun Fact: Tarjei Bö vann sprinten även den gången.

https://ibu.blob.core.windows.net/docs/1112/BT/SWRL/CP03/SMPU/BT_C73D_1.0.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tackar! Jag såg säkert den tävlingen, men hade förträngt att Birnbacher gjort en sån upphämtning. Kanske är jag färgad av att tysken tappade en del fart i spåret i slutet av karriären så att det kändes orimligt.

En av de absolut mäktigaste upphämtningarna av Samuelsson hur som helst. Både utifrån tidsavståndet och det faktum att han måste passera ett antal åkare på vägen.
Spontant kom jag att tänka på herrarnas masstart i Östersund-VM 2019. Inte riktigt samma sak som en jaktstart, men svängningarna i ståskyttet där är det mest extrema jag sett.

Windisch som till sist vann (med god marginal) låg efter de två liggande skjutningarna på plats 16 (57 från täten och 50 från topp-5). Efter tredje skyttet låg han på plats 13 (1:06 från täten och 36 från topp-5).
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag tror att Norge vinner stafetten idag
Citera
2020-12-05, 14:49
Medlem
Bengt Alsterlind i bild..nu blev jag nostalgisk
Citera
2020-12-05, 15:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Bengt Alsterlind i bild..nu blev jag nostalgisk

”Tjipp å välkommen te Hajk” nu är det Damstafett hehe.
Citera
2020-12-05, 15:04
Medlem
Det vore väl nästan kränkande mot tjejerna att förvänta sig nåt annat än en topp 3 placering.
Jag ser dem som favoriter.
Citera
2020-12-05, 15:05
Medlem
De mentala sjukdomarna inom det Norska längdskidlandslaget verkar nu smitta över även på de Norska skidskyttarna, Johannes Thingnes Bø säger sig ha mentala problem

https://www.nrk.no/sport/thingnes-bo-skremt-over-at-suksessformelen-svikter_-_-foler-meg-som-en-seigmann-pa-ski-1.15275500

Om det skulle gå dåligt i någon tävling för honom, så kommer Norge med stor sannolikhet även sluta tävla internationellt i skidskytte, allt handlar om hur det går i världscupen
Citera
2020-12-05, 15:07
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Aldrig

Johannes fick ju ge sig mot fransosen Claude på slutvarvet. Sebbe hade tagit honom även om Bö bara bommat ett i sista stå.
Citera
2020-12-05, 15:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Johannes Lukas Matteus har gett tro för de Svenska skidskyttarna.

Glöm inte skyttetränaren Jean Markus Chabloz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in