Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Det protestantiska Skandinavien är unikt i hela världen för våra värderingar och omtanke om varandra.
Det är fråga om kultur.
Ja, vi märker det när folk helt öppet skiter i att deras medmänniskor blir våldtagna.
Hur många gånger har man inte läst i tidningen om kvinnor som tagit in afghaner i huset, som sedan våldtagit deras döttrar - och de försöker tysta ner det hela.
Ryssar är givetvis mer nihilistiska än svenskar.
Men att "protestantiska Skandinavien är unikt i hela världen för våra värderingar och omtanke om varandra" är bara skitsnack.
I Sverige strävar folk efter att framstå som goda och "solidariska". Allt som betyder något är hur andra människor ser på en. Det är stor skillnad på att vara god och att på ett sjukligt sätt försöka framstå som god.
Jag vet inte om det är en fråga om livserfarenhet, men jag är ganska gammal och har varit på alla möjliga platser i Sverige och omvärlden. Arbetat i flera olika branscher. All skit jag sett svenskar göra på daglig basis är förbryllande. Svenskar kan vara/är riktigt jävliga - så länge det inte syns utåt, så länge de kan göra det i det tysta.
Sverige reflekteras ganska bra i han polismästaren, kapten klänning. Han arbetade som polis och arbetade för kvinnors rätt och lika värde. Hela hans arbete kretsade kring jämställdhet.
På sidan av köpte han sex av underåriga flickor. Han åtalades väl för grov våldtäkt mot barn och koppleri.
Det är Sverige i ett nötskal. Förväxla det inte med genuin godhet.