Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Roligt att höra. Välkommen. Vilket/vilka vittnesmål tyckte du var starkast. Vilka andra detaljer, tex IT-säkerhetsmannen i Texas osv tyckte du var mest vederhäftigt?
1. Biden/Harris kastar in handuken.
2. Inbördeskrig
Kan inte en tredje punkt vara att team Trump vinner genom att få 270 electorsröster eller att house röstar in Trump? Det kan ju ske utan att Biden ger upp.
Frågan är om nu CIA, FBI och DoJ tillhör Deep State, vilka möjligheter har då Trump att vinna detta utan att riskera en konflikt mellan dessa och militären?
Svårt att säga. Jag har sett så otroligt mycket material nu. De tre vittnen som jag automatiskt drar mig till minnes (så jag antar att de var de mest relevanta)
1. Han som är med på länk från Dallas, någon f.d. militär (GA hearing)
2. Den andra snubben från Texas som är data scientist eller w/e (GA hearing)
3. Kvinnan som jobbat med sånt här i 20 år och beskriver helt ofattbara grejer på ett mycket, mycket trovärdigt sätt (också GA hearing)
4. Indiska kvinnan från MI hearing
Tillsammans med alla andra timmar med förhör jag sett och saker jag läst är det liksom inte "hmm, det kanske har gått fel till?" längre, utan det är totalt uppenbart att hela valet varit ett katastrofalt misslyckande.
De detaljer jag fastnade för vad gäller maskinerna är i första hand att:
1. De verkar så otroligt komplexa (en röstmaskin behöver inte vara så komplex - OCR m.m. kan innehålla en viss komplexitet men den modulen kan hållas separat, och koden som faktiskt loggar och lägger rösterna kan vara extremt koncis) och ingen vet riktigt hur de fungerar.
2. Enligt vittnen var de uppkopplade mot internet
3. Att kvinnan som jobbat 20 år pratar om en hög med "pristine ballots" (färdigprintade med röst på), vilket är något hon aldrig tidigare sett på 20+ år
4. Att det kom in högar med fler än 100 röster i (det skulle aldrig vara över 100), där andelen för Biden var ~98%
6. Alla berättelser om hur otroligt mycket fel och misstag som har begåtts under hela valet
Jag hörde också att:
1. När man analyserar Dominion vs andra lösningar så får Biden uteslutande mycket högre resultat med Dominion (48% utan DVS, 78% med, eller något sånt)
2. Att man har inspelade samtal från Kina där någon beställer röstsedlar
Dessa två är så vansinniga för mig (och jag har själv sett videon med samtalet i Kina) att jag dock har svårt att ens tro på dem. Tydligen ska Trump ha fått tag i en Dominion-maskin från Ware county med definitiv bevisning, men det har jag inte sett än.