2020-12-05, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mer bevis för att USPS varit inblandat in valfusket:

https://www.youtube.com/watch?v=PUaRuA1QOls

Litmustestet för såna här skräplänkar från OANN är följande.
USPS har egna federala utredare på justiedepartementet.
Har visselblåsaren lämnat en sk sworn testimony till dessa?(edsvuret vittnesmål eller partsinlaga)

Om nej
har visselblåsaren blivit deposed av Trumps advokater inför en lokal domare?

Om nej

Har visselblåsaren signerat ett dokument och lämnat in det till en eventuell stämningsansökan?

- nej på alla punkter.
Men vem bryr sig om sanningen - när fantasin verkar döva ångesten för hela MAGAsekten.
2020-12-05, 04:00
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
https://youtu.be/IFdEBcKGAUM

Nigel Farage uttalar sig om valfusket på SkyNews.
2020-12-05, 04:09
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Situation Update – Dec. 4th – Offensive cyber warfare mechanisms activated, election outcome now bending toward national defense scenario

Citat:
10 USC, Section 394. Subtitle A, Part 1, Chapter 19 describes the role of conventional military forces in dealing with cyber warfare (election theft) and specifically focuses that power in the hands of the Secretary of Defense, who is now Chris Miller: “The Secretary of Defense shall develop, prepare, and coordinate; make ready all armed forces for purposes of; and, when appropriately authorized to do so, conduct, military cyber activities or operations in cyberspace, including clandestine military activities or operations in cyberspace, to defend the United States and its allies, including in response to malicious cyber activity carried out against the United States…”
We also learned that the United States Code specifically calls for these defensive operations to be conducted in secret, which is why the so-called “rendition flights” are not yet public knowledge: “…a military activity or military operation carried out in cyberspace, or associated preparatory actions, authorized by the President or the Secretary that (A) is marked by, held in, or conducted with secrecy, where the intent is that the activity or operation will not be apparent or acknowledged publicly.”

Citat:
In addition, Trump is now working to clean up the CIA. Former director Gina Haspel has likely already been fired, and now Federal News Network is reporting that one of the top information technology officials in the DoD, the “deputy CIO” (Chief Information Officer) has been reinserted back into the CIA. His name is Peter Ranks. A DoD spokesperson describes Peter’s accomplishments: “Under his leadership, we’ve made great advances in execution of the DoD Cloud Strategy and development of the software modernization approach while supporting the entirety of the DoD workforce with remote work capabilities during the pandemic…”
The obvious, rational realization in all this is that since 2018, Trump has put in place a cyber warfare battle plan for America, and that plan was initiated on November 3rd with the real-time trapping of treasonous actors as they tried to steal the election.

Importantly, those who committed election theft fell right into the trap by tripping into “national security” traps which moves their prosecution out of civil or criminal courts and into military courts. This point cannot be overstated. This is how Trump achieves a flanking maneuver around corrupt judges in traditional courts.

It also underscores why much of the activity taking place right now is not known to the public. It’s all covered under the secrecy provisions mentioned above.

What we should all expect to see in the very near future (weeks at most) is historic assertions of military authority, followed by an acceleration of arrests of traitors, public confessions and a wave of resignations of Democrat leaders from Congress. The result will be Trump in the White House, a GOP-run Senate, a GOP-run House and a conservative SCOTUS. As a bonus, if Trump exercises his full authority to seize corporations which aided and abetted the cyber warfare attack on America, we may also see CNN, the Washington Post, Twitter, Facebook, Google and other treasonous operations seized or shut down.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-12-05 kl. 04:12.
2020-12-05, 04:14
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det finns vurpor och sen finns det tankevurpor.

Nåväl, du ska få höra en kul grej baserat på din fantasi
"dörren till bilen var olåst och nycklarna ligger i.
-Men ingen stal bilen
-Ja men nycklarna låg i. Bilen kunde ha stulits
-men ingen stal bilen
-ja men dörren var olåst
-men ingen stal bilen"

Översättning
Om Georgias politiker gjort det lättare att fuska så bör det finnas bevis på att fusk har skett.
Du skriver däremot om ad-hoc bevis för att påvisa att fusk har skett.

konklusion
Put up or shut up. Ifall ingen av er i Sekten har några konkreta bevis för valfusk,så är det min förhoppning om att denna tråd låses eller att tråden hamnar på humorforumet så att vi kan gotta oss åt när Rudy giuliani släpper en brakare under michigan hearing...eller när hans hårfärg rann ner över öronen mitt under ett tal. Eller när han stod och skrev utanför 4 seasons landscaping brevid en sexaffär.

Kloka visdomsord
"Elect a clown. Expect a circus"
Hoppas att vi aldrig mer behöver höra eller läsa om Trump efter 20jan 2021. Hoppas att Joe biden är så sömnig som det ljugs om att han är.

Läser du inlägget ovanför detta så kommer du nog inse att du kommer se en hel del mer av Trump =)
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-12-05 kl. 04:28.
2020-12-05, 05:07
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Roligt att höra. Välkommen. Vilket/vilka vittnesmål tyckte du var starkast. Vilka andra detaljer, tex IT-säkerhetsmannen i Texas osv tyckte du var mest vederhäftigt?

1. Biden/Harris kastar in handuken.
2. Inbördeskrig
Kan inte en tredje punkt vara att team Trump vinner genom att få 270 electorsröster eller att house röstar in Trump? Det kan ju ske utan att Biden ger upp.

Frågan är om nu CIA, FBI och DoJ tillhör Deep State, vilka möjligheter har då Trump att vinna detta utan att riskera en konflikt mellan dessa och militären?

Svårt att säga. Jag har sett så otroligt mycket material nu. De tre vittnen som jag automatiskt drar mig till minnes (så jag antar att de var de mest relevanta)

1. Han som är med på länk från Dallas, någon f.d. militär (GA hearing)
2. Den andra snubben från Texas som är data scientist eller w/e (GA hearing)
3. Kvinnan som jobbat med sånt här i 20 år och beskriver helt ofattbara grejer på ett mycket, mycket trovärdigt sätt (också GA hearing)
4. Indiska kvinnan från MI hearing

Tillsammans med alla andra timmar med förhör jag sett och saker jag läst är det liksom inte "hmm, det kanske har gått fel till?" längre, utan det är totalt uppenbart att hela valet varit ett katastrofalt misslyckande.

De detaljer jag fastnade för vad gäller maskinerna är i första hand att:

1. De verkar så otroligt komplexa (en röstmaskin behöver inte vara så komplex - OCR m.m. kan innehålla en viss komplexitet men den modulen kan hållas separat, och koden som faktiskt loggar och lägger rösterna kan vara extremt koncis) och ingen vet riktigt hur de fungerar.
2. Enligt vittnen var de uppkopplade mot internet
3. Att kvinnan som jobbat 20 år pratar om en hög med "pristine ballots" (färdigprintade med röst på), vilket är något hon aldrig tidigare sett på 20+ år
4. Att det kom in högar med fler än 100 röster i (det skulle aldrig vara över 100), där andelen för Biden var ~98%
6. Alla berättelser om hur otroligt mycket fel och misstag som har begåtts under hela valet

Jag hörde också att:

1. När man analyserar Dominion vs andra lösningar så får Biden uteslutande mycket högre resultat med Dominion (48% utan DVS, 78% med, eller något sånt)
2. Att man har inspelade samtal från Kina där någon beställer röstsedlar

Dessa två är så vansinniga för mig (och jag har själv sett videon med samtalet i Kina) att jag dock har svårt att ens tro på dem. Tydligen ska Trump ha fått tag i en Dominion-maskin från Ware county med definitiv bevisning, men det har jag inte sett än.
2020-12-05, 06:04
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Eller inte - man kan bara se på det som dic-tator har postat.

Inse att ni bara tror det här för att den fascistiske ledaren Trump säger så.

Riktigt varför ni vill tro på honom är svårt att tro, men vi kommer att lära oss det.

Sluta nu, ni kan inte vara såhär korkade. Gång på gång måste man förklara för er.

Vi har vittnen, tusentals. Vi har videobevis som ingen ännu lyckats förklara(Det tog ett dygn för någon svettig fact-checker att hitta på nån gojja om att det minsann är fullt normalt vad som sker på videon och därför ska vi sätta oss ner och hålla tyst, för att han säger det)

Alla detta tyder på att det inte har gått rätt till när man räknat rösterna. Man vill då få möjligheten att undersöka ordentligt, med audits och what have you, det är då man förväntar sig få fram de "konkreta" bevisen ni tjatar om.

Så att säga att det inte finns konkreta bevis och därför bör man sluta diskutera detta är så jävla upp-och-ner.

Och förresten så är trump ingen fascist, herregud vilken korkad kommentar. Lägg ner nu.
2020-12-05, 06:05
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Nej, samtliga delstater kommer inte falla. Valet är över.
Upprepar Toms frågeställning till dig. Var är alla konkreta bevis som presenteras i en domstol?
Inte på tv. Inte i en presskonferens eller på twitter. Framför en domare i ett edsvuret vittnesmål med risk för straff om man ljuger.

det har gått en månad nu och allt jag läser från dig och resten i MAGA är att det "snart kommer explosiva avslöjanden" Stay tuned.

Märk väl att falsk ryktesspridning är ett regelbrott här på flashback.
Det räcker nu nixter. En del av vuxenlivet handlar om att acceptera saker man inte gillar.
Inklusive att Donald Trump förlorat väljarnas stöd och att de heller ser joe biden som president.
Även du behöver inse att det är över.

De samlar bevisen men några här tycker inte att de vittnenl som kommer till tals har något att berätta. Det gäller att bevisa att valet i vissa fall inte gått rätt till. Jag hoppas naturligtvis att valet kommer räknas om medans du tycker att det ska kunna gå till som vittnena ger gällande "för att det inte skulle ändra valets resultat". Nästa gång ser valet ut som en shitstorm och då är det Demokraterna som kommer gråta, vilket de gjort de senaste fyra åren.
2020-12-05, 07:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Här är en kort analys av "voter turnout" som var extremt högt i vissa områden:

https://youtu.be/BFw2YZ24dLw

(Se vidare hans kanal, han är mycket neutral och saklig)
2020-12-05, 07:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Vad snackar du om? Valen är inte över på långa vägar. Du måste vara efterbliven om du tror det.
Att snacka som du gör kan du hålla med långt in i januari, men sanningen är den att du kommer du stå där med brallorna nere och förstå hur lost du är i skallen.
Sätt dig ner i båten och chilla för du kommer få ett riktigt uppvaknande snart.
Det är över sedan länge och vi väntar och väntar och väntar på dessa bevis, som ska komma imorgon, om ett par dagar eller nästa vecka.
Sen när det datumet passeras så gör man bara en reset och börjar om från början.

Man måste vara väldigt lättlurad att gå på detta, och detta berättade jag redan före det började och förutspådde skulle och med tidigare erfarenheter om att nu ska vi bevisa nått, och sen står vi där med inget valfusk bevisat.
Samtidigt de lider av svårt konfirmationsbias, och en extrem selektivitet.

Barr sagt att inget systematiskt valfusk, och där kommer vi vara.

Joe Biden hoppas jag direkt starta upp en valfuskutredning, och den vet vi redan kommer berätta en sak och att det lustigt nog kommer räknas in mer republikanska valfusk än Demokratiska.
Men detta är människor som lever i en värld som inte existerar.
2020-12-05, 07:45
Medlem
I och med Kaliforniens certifiering har nu tillräckligt många stater certifierat sitt valresultat för att få Biden över 270. Den legala tröskeln för Trump är nu alltså extremt hög.
2020-12-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
I och med Kaliforniens certifiering har nu tillräckligt många stater certifierat sitt valresultat för att få Biden över 270. Den legala tröskeln för Trump är nu alltså extremt hög.

Visst så är det. Samtidigt står det och väger. Det som talar för Biden är egentligen att han har momentum. Trump måste vända utvecklingen annars rullar allt på så sakteliga och Biden kommer närmare och närmare seger. Samtidigt räcker det med att en av delstaterna går ut och deklarerar massivt valfusk, sätter in en massa demokrater på livstids fängelse, och ger delstaten till Trump för att allt skall vända.

Desto längre tiden går desto svårare blir den men det är inte helt kört förrän 20:e januari; eller om Trump ger upp. Tråden har dock ett naturligt slutdatum i vilket fall...
2020-12-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Visst så är det. Samtidigt står det och väger. Det som talar för Biden är egentligen att han har momentum. Trump måste vända utvecklingen annars rullar allt på så sakteliga och Biden kommer närmare och närmare seger. Samtidigt räcker det med att en av delstaterna går ut och deklarerar massivt valfusk, sätter in en massa demokrater på livstids fängelse, och ger delstaten till Trump för att allt skall vända.

Desto längre tiden går desto svårare blir den men det är inte helt kört förrän 20:e januari; eller om Trump ger upp. Tråden har dock ett naturligt slutdatum i vilket fall...
Slutdatum är snarare 14:e December då Electoral College går och röstar. 6:e Januari om man av nån anledning tror Republikanerna skulle vilja försöka tvinga fram en acting-President Pelosi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in