2020-12-05, 00:28
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Innan presidentvalet så upptäcktes ett mjukvarufel som gjorde att förhandsvisningen blev blank i terminalen. Då upptäckte man också att röster flyttades över till Demokraterna på valsedeln. Då utförde man ett test val för att se hur många som upptäckte att det stod fel kandidat på valsedeln. Jag har för mig att det bara var några procent som upptäckte felet på valsedeln.

Precis innan presidentvalet så uppgraderades mjukvaran i sista minuten. Man har alltså gått ett steg vidare och raffinerat fusket med QR koder som inte stämmer överens med vad som står på valsedeln.

För alla säkerhets kontroller som införs, så får man lika många valideringar. Ser man det utifrån ett perspektiv att attackera systemet så är fler kontroller positivt.

Bort med alla maskiner.

Edit: födelsedatum 1/1/2000 är ytterligare ett exempel på vad jag menar. Matar man in denna siffra så kringgår man system och kan tillåta en minderårig att rösta.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-05 kl. 00:34.
2020-12-05, 00:31
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Här är en fråga, varför har vi ens diskussionen? Och varför tar inga seriösa kanaler upp problemen?

Vilka är seriösa kanaler, CNN?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tja, statssekretariatet har efterfrågat detta.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kan vara pga. att Dems på juridisk väg försökt få tillåtelse att förstöra bevis:

https://twitter.com/kylenabecker/status/1334989278661783556

Vad ska man säga, varför agerar inte amerikanen mer än de gör?
I och för sig så förväntar jag mig inte mer av svensken i samma situation.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det hade ju givetvis varit ett bättre scenario. Om domaren inte vill ta i detta utan skicka det sidvägs (Federalt) är det i sig inget ovanligt. Det betyder ju dock inte att ärendet är över vilket du ville föreslå ditt inlägg.

Utöver det har ytterligare ärende kring felaktigt lagda ballots lämnats in i Nevada idag.

PS. NEVADA Det har fuskats rejält även i Nevada, endast ovan felaktigt lagda röster ger Trump segern.

PS2. Dominion maskinen har ju nu i Georgia ertappats skicka röster från Trump till Biden. Skulle själv se mycket allvarligt på detta om jag var Demon-krat.

Georgia Demokrater försöker få domare att ge dem tillåtelse att rensa Dominion
Detta var ju vad du sa tidigare om detta case.

Citat:
Uppdatering Nevada

-Clark County (Las Vegas, största countyt i NV) Domaren beordrar att röstmaskinerna skall beslagtas och oberoende inspektion genomföras.*

-Demokraternas tjänsteman Joe Gloria "saknas". Trumps legal team försöker utfärda suopena.

*noterade tidigare att denna domare lutar sig åt sanningen.

Magkänslan: Vi vänder NV mycket snart.
Citat:
Uppdatering Nevada

Team Trump lägger en stämning inom kort till Nevada då 40.000pers röstat två ggr.
Marginalen i Nevada är minimal för Biden detta räcker gott för att vända. Svårt för en domstol att vilja acceptera "dubbelröster".

https://www.theepochtimes.com/trump-team-claims-40000-people-voted-twice-in-nevada-to-file-lawsuit_3602039.html
Så blev det ju inte alls. Domaren tittade på "bevisen" och anså gatt inget höll. Vi andra vet ju redan hur värdelösa dina förutsägelser är men det är dags att du börjar inse detta själv.
2020-12-05, 00:32
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det finns inga andra case i Nevada såvitt jag kan se.

Det spelar ingen roll att du pimpar din kommentar med smiles, läs dokumentet. Detta case har ingenting med Trump Legal Team att göra, det är fri fräsare.
2020-12-05, 00:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kan vara pga. att Dems på juridisk väg försökt få tillåtelse att förstöra bevis:

Tycks alltså ligga i farans riktning att man vill göra samma sak i Georgia som man ville i Michigan.

Men i Georgia verkar de redan ha gjort någon sorts teknisk undersökning, eller hur? Det var ju du som hittade uppgifterna om att Kemp, eller om det var Raffensperger, anlitat en firma med Dominion-koppling som frikänt Dominion.

Jag slänger väl in ännu en länk till ett av mina inlägg eftersom jag är slö efter midnatt:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-05 kl. 00:39.
2020-12-05, 00:35
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vem tror du det är som fixar betalning, lön åt Giuliani och Powell? Trump och hans kampanj, inte sant?

Om de inte vinner för manager Trump, dvs tar de måltavlor han vill att de ska ta, blir dessa stjärnadvokater snabbt värdelösa.

Ja visst betalas det av dessa pengar, men fallet som är avslaget är inte från Trump Legal Team, husr svårt skall det vara? Det är frifräsare som kör parallella spår.

BTW, kan du inte sätta upp mig på din löjliga ignorelista så gör jag det samma för dig på min sida, deal?
2020-12-05, 00:37
Medlem
GoldFinger100s avatar
Här kommer mer från GA

Letter from 76 of 141 members of the PA legislature asking Congress to reject PA’s electors. The focus is on multiple violations of Article II, Sec. 1, Cl. 2 by the Democrat Governor and Democrat Secretary of State.

https://twitter.com/marklevinshow/status/1334982225088159744?s=20
Senast redigerad av GoldFinger100 2020-12-05 kl. 00:41.
2020-12-05, 00:39
Medlem
Nixters avatar
Republikanerna i Georgia har levererat in en stämning mot den egna (dock med Kemp köpta) Secretary of State Brad Raffensberger idag. Certifieringen ej är korrekt då man bla räknat felaktiga röster från dumpningen efter stägning etc.
Detta gör Raffensberger del i (försöket till) "the cover up".
https://twitter.com/DavidShafer/status/1334995992102506498
2020-12-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Det spelar ingen roll att du pimpar din kommentar med smiles, läs dokumentet. Detta case har ingenting med Trump Legal Team att göra, det är fri fräsare.
Du hade ju inga invändningar till att Nixter konstant refererade till dessa som team Trump. Väldigt lämpligt hur det alltid plötsligt hävdas att Trumps kampanj inte hade något med stämningar att göra så snart de förlorar.
2020-12-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad ska man säga, varför agerar inte amerikanen mer än de gör?
I och för sig så förväntar jag mig inte mer av svensken i samma situation.
Amerikanen i gemen blir hjärntvättad av vad Demokratstyrda MSM medier säger åt dem att tycka och tänka. Inte så konstifgt egentligen. Majoriteten av nyhetsförmedling går till genom att nyheterna hittar till folket. Bara en minoritet hittar till nyheterna genom att själva leta upp alternativa medier och ögonvittnen etc. som postar på Twitter och andra ställen. Jämför med hur det är i Sverige, samtliga MSM driver ett snarlikt narrativ. Man är lite oense i specifika ekonomiska frågor som arbetsrätt, beskattning, osv. men på den övergripande nivån, och i synen på andra länder och deras regeringar, är man i princip identiska, för det finns inga "oberoende" medier. I Sverige är det väl bara TT som kan klassas i närheten av "objektiv" men de har ingen egen publikation. Bland balanserade alternativmedier har vi i princip enbart "Nyheter Idag" som är någorlunda rumsrent och som vågar presentera narrativ som går emot strömmen. Bland annat vågar man rapportera kritiskt om Biden och man tar ibland upp Trump-nyheter som inget annat svensk MSM skriver om, som t.ex. valfusket på ett mer balanserat sätt, som inte per automatik utgår ifrån det svenska narrativet att Trump bara är en dålig förlorare (för det är vad valfusksanklagelserna reduceras till i svensk press).
2020-12-05, 00:42
Medlem
Nixters avatar
FOR IMMEDIATE RELEASE: Legislative Leaders call for audit of Maricopa County election software and equipment

https://twitter.com/AZSenateGOP/status/1334937419162914817

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in