2020-12-04, 11:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Var i domen står att ärendet återvisas? Den har ju avfärdats av en lägre instans.

Det finns ingen "dom". Ärendet har avvisats Pro Forma av domstol och Trump´s "elitstyrka" hänvisats till att ta upp ärendet där det hör hemma dvs i korrekt instans.
2020-12-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det finns ingen "dom". Ärendet har avvisats Pro Forma av domstol och Trump´s "elitstyrka" hänvisats till att ta upp ärendet där det hör hemma dvs i korrekt instans.
Min fråga var riktad till Bergakungen. Ni behöver inte säga det till mig, men tack för biståndet!
2020-12-04, 11:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Videobevis på valfusk.
https://youtu.be/WKkheU5cy2E

We got this👌
Det här beviset är 100 procentigt.
Går inte snacka bort.
2020-12-04, 11:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Översättning: "Jag kan inte bemöta informationen som lagts fram så jag avvisar den bara"

Citat:
"Those workers who remained were responsible for conducting the scanning portion of the process, since ballots could not be left without being scanned overnight. He said"

Med tanke på att personen som sa detta jobbade med själva processen så är det väl förmodligen en reglering dom måste följa av något vettigt själ.

Vad skulle du förvänta dig för svar av någon som fuskat?
2020-12-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Som jag sa redan igår, det är inget olagligt att räkna röster utan observatörer. Observatörerna har rätt att vara där, och det var ingen som stoppade dem från att vara där. Observatörerna missförstod det som att hela räkningsprocessen var färdig när det i själva verket bara var kuvertöppning och signaturverifiering som var färdig. De gick hem när 80% av valarbetarna gick men det var ingen som tvingade dem att gå.
Haha ja men så var det nog. Alla missupfattade samtidigt och gick hem fast dom kunde vara kvar. Känns ju inte alls rimligt att alla missuppfattade samtidigt för att någon form av kommunikation gick ut te.x en vattenläcka som gör att dom måste stoppa räkningen. Men då vet vi, ni anser att det är debunked för att nån har sagt att det är observatörerna som alla just här råkade missuppfatta och gå hem samtidigt.

Hur man kan tro på den förklaringen mer än flera vittnen som säger att dom blivit tillsagda att gå hem...

Hur förklarar man ens då att dom stoppar jobbet tills folket har lämnat och sen återupptar det igen?
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-12-04 kl. 11:54.
2020-12-04, 11:46
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Förstår inte varför ni fortfarande tjatar om denna Georgia-video då det redan utretts och visat sig vara fullt normalt och inga konstigheter: https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after -poll-workers-dismissed.html

I normala fall brukar ni ju vid det här laget glömma bort att ni ens tog upp det och gå vidare till nästa icke-bevis?

När utreddes filmen som presenterades för första gången i går?
2020-12-04, 11:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Man kan säkert ge Trump segern i Georgia för att kasta ett köttben åt Trumps väljare men man kommer aldrig ge honom så mycket så att han vinner valet.

Jag hör vad du säger. Jag tror dock du har fel, för att om man som du säger "kastar ett Georgia-köttben" har man ju i och med det vidgått att det förekommit valfusk. Opinionseffekterna på det blir att 100% av opinionen då vet att det förekommit valfusk i valet och ändå har man släppt igenom ett tveksamt och starkt ifrågasatt valresultat. Jag kan inte tänka mig någon större pyrrhusseger än så.

Kasta konstitutionen och demokratin under bussen för att få in Biden som, om han kommer in kommer bli världshistoriens mest svaga president tillsammans med Harris. Därför tror jag att du har fel, befolkningen i USA måste behålla förtroendet för valsystemet annars är det kört. Och i det riktiga valet, där vann Trump en landslide.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-12-04 kl. 12:00.
2020-12-04, 11:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Nej, den har aldrig varit uppe i en lägre instans. Team Trump försökte gå direkt till Wisconsin Supreme Court utan att gå till den lägre instansen först, men de fick nej till det. I domen blir de förvisade till den lägre instansen. De blir inte återvisade då de aldrig varit i den lägre instansen.

Jodå. Det är bara det att den tidigare instansen (domstolen) valde att bedöma saken som ett "ickeärende". Då kan man klaga på det i högre rätt, men resultatet kan bara bli (skall bara bli) att ärendet återvisas till den underliggande rätten. (Här var det förslag om en "approvink", att överrätten skulle döma direkt på underlaget från underrätten, en litet märklig lösning som inte gick igenom.

Överrätter har generellt rätt att granska undernivåernas rättsskipning, och om de inte håller med om beslutet att avvisa stämningen är det såhär det fungerar. Principerna är tämligen generella, vi gör så också.
2020-12-04, 11:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
På tal om bordet. Kom det med på film när boxarna var ditlagda under bordet. Varför "gömma" boxarna under bordet om de ska processas, borde de inte vara ute för åskådning så att valarbetarna vet vad som ska processas. En sak som jag tänker på är att det kan röra sig om ett gammalt hederligt trolleritrick, att boxarna sitter fast på undersidan av bordet när det bärs in. De har tom den viktiga svarta duken över bordet som alla trollkarlar har.
Bordet verkade för lätt för det, kvinnan drog ju det lätt. Hoppas de hittar efter att ha granskat ytterligare.
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Haha ja men så var det nog. Alla missupfattade samtidigt och gick hem fast dom kunde vara kvar. Känns ju inte alls rimligt att alla missuppfattade samtidigt för att någon form av kommunikation gick ut te.x en vattenläcka som gör att dom måste stoppa räkningen. Men då vet vi, ni anser att det är debunked för att nån har sagt att det är observatörerna som alla just här råkade missuppfatta och gå hem samtidigt.

Hur man kan tro på den förklaringen mer än flera vittnen som säger att dom blivit tillsagda att gå hem....
Eller hur, vattenläckan och den avbrutna räkningen skedde på morgonen och detta är på kvällen.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Det framgick när man undersökte det närmare:

https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after -poll-workers-dismissed.html

Sant att drar ut tomma boxar. Det finns sammanfattningar på Youtube men dessa är klippta så vi inte ser vad som händer.

Titta på denna.
https://youtu.be/keANzinHWUA?t=556

Där drar kvinnan i gul tröja en svart väska som är placerad vid det svarta bordet. Inte säker på om denna är under bordet eller bara vid sidan om. Även hur den kom dit är oklart, då måste man gå igenom hela videoupptagningen.
2020-12-04, 11:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Min fråga var riktad till Bergakungen. Ni behöver inte säga det till mig, men tack för biståndet!

Fick du tillräckligt med svar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in