2020-12-03, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Vad vi vet finns det inga dokumenterade diagnoser. Dessa skulle förmodligen medierna grävt fram. Om det funnits kontakter med vården.

Inte nödvändigtvis. Patientsekretessen gäller.
Citera
2020-12-03, 18:44
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
På riktigt, ta h a n d om!? Hoppas du skojar. Och jag undrar verkligen hur deras kosthållning varit under dessa år. Hon gav honom dåligt med mat redan under åren han gick i skolan. Kan ju inte varit lätt för BO att få i sig näring senaste tiden, oerhörd TUR ändå att denna historien uppdagades för BO hade nog inte haft långt kvar i livet annars.
Hon gav honom knäckebröd och makrill. Det är inga onyttigheter.
Citera
2020-12-03, 18:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Prata inte om hennes värld hon har dragit in en oskyldig I hennes värld är vad jag tror.

Ja det är vi nog alla överens om. Men man kan se tragedin från olika håll.
Citera
2020-12-03, 18:49
Medlem
santos_devilles avatar
Vart är pojk/gubben idag?

Ligger han på några handdukar hos någon fosterfamilj och skriver på Flashback?
Citera
2020-12-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är helt inne på din linje. Medan nu sonen behandlas för sin sjukdom som förorsakat hans besvär med fötter/underbenen och tandkliniken återställer tandstatus bör Mamman få adekvat hjälp. Detta är en tragisk händelse som jag hoppas slutar med att båda två får hjälp till ett bättre liv. Med bibehållen kontakt och trygghet hos varandra. Kanske kan systrarna även återknytas till familjen?

Ingen billig historia, att återställa tandstatus...fast BO i fråga lär nog inte behöva använda sin egna plånbok till detta. Otroligt synd om BO men i övrigt kan man ju tycka vad man vill om just den ekonomiska biten. Finns ju fler i vårt samhälle som har gratis tandvård.
Citera
2020-12-03, 18:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ingen billig historia, att återställa tandstatus...fast BO i fråga lär nog inte behöva använda sin egna plånbok till detta. Otroligt synd om BO men i övrigt kan man ju tycka vad man vill om just den ekonomiska biten. Finns ju fler i vårt samhälle som har gratis tandvård.
Vad har ni för uppgifter ang sonens munhälsa? Utöver systerns utspel om ”två svarta tänder”?
Citera
2020-12-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Dumma fan!

"Åklagaren Emma Olsson bekräftar att sonen har behövt opereras på grund av sina skador."

https://www.hbl.fi/artikel/kvinna-i-stockholmsomradet-misstanks-ha-hallit-son-instangd-i-28-ar/
Du hänger inte med alls- det där var inledningsvis-
vid undersökning så fick sonen medicin för sina sår kring fotdelen.
Ingen operation således.
Inspärrandet stämde inte heller.
Du får faktiskt anstränga dig o lämna dina flashback skriverier och istället följa med i utvecklingen, vad nytt som framkommit.
Du har fastnat i akut-rapporteringen, som senare har visat sig innehålla oriktiga uppgifter.
Sonen har en sjukdom enligt ny information -det förklarar hans sår.
Det skulle kunna röra sig om psoriasis eller nåt sådant, eller helt enkelt vårtor-min spekulation.
Det är inget konstruktivt att du också eldar upp dig och håller dig kvar i gamla avskrivna anklagelser.
Sonen har inga skador i övrigt.
Mamman är inte misstänkt för att ha fängslat honom.
Systerns uppgifter har visat sig inte riktigt stämma.
Du kan följa upp nya uppgifter istället för att länka gammal skåpmat.
Du sprider din egen propaganda
why
Senast redigerad av moshes 2020-12-03 kl. 18:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det är vi nog alla överens om. Men man kan se tragedin från olika håll.
Jag förstår det och har även tänkt i olika scenarion, men den fakta som kommit upp om honom stämmer inte att han själv valt detta. Jag tror verkligen inte det!
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Glöm inte inkomstskatten 🤔
De hyr en bostadsrätt.
Citera
2020-12-03, 18:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Hon gav honom knäckebröd och makrill. Det är inga onyttigheter.
Jo om hon bara ger honom det!

Hört talas om skörbjugg?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6rbjugg
Citera
2020-12-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Jag förstår det och har även tänkt i olika scenarion, men den fakta som kommit upp om honom stämmer inte att han själv valt detta. Jag tror verkligen inte det!

Varför inte? Sonen säger det. Mamman säger det (men verkar själv inte helt nöjd över sakernas tillstånd). Grannar har mött honom. Gamla barnvakten sett honom spela fotboll.
Citera
2020-12-03, 19:01
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
De hyr en bostadsrätt.
Men gud, otroligt svårt för vissa att ta in att de bor i en bostadsrätt. En bostadsrätt KÖPER man, inte hyr. Väldigt irrelevant men ja.

Undrar var sonen ska leva efter detta? Frågar en gång till, är det någon som vet om det är Söderbymalmsskolan som systrarna gick på och där sonen gick i sjuan? Vallaskolan la ju ner på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in