2020-12-03, 14:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GUBBKUKEN
Finns det verkligen ingen bild på dem? Jag vill ju se!!

Om du vill se psykiskt sjuka människor är det väl bara att gå ut på stan? Jag har flertalet psykon som jag ser dagligen i mina hoods.
Citera
2020-12-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han åt väl chips, knäckebröd och makrill enligt systern? Åtminstone knäckebröd, torde vara svårt att få i sig utan tänder i mun?
Det brukar inte vara några problem, jobbar inom äldreomsorgen å sett flera äldre utan tänder tugga hårdbröd. Tandköttet blir hårt tillslut. Kött som är lite segt är nog svårare men det går ju att finfördela å hårdbröd går ju att doppa i t ex kaffe
Citera
2020-12-03, 14:22
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/mammans-egna-ord-jag-och-min-son-behover-hjalp/

Om det stämmer att mannen och mamman solerat sig och mått ännu sämre det sista halvåret så kan det kanske bero på Corona. Om de även annars känner ett hot utifrån så är det inte så konstigt om de mått ännu sämre nu.
Senast redigerad av ViolinaX 2020-12-03 kl. 14:25.
Citera
2020-12-03, 14:22
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/mammans-egna-ord-jag-och-min-son-behover-hjalp/

”Vi behöver hjälp”
Citera
2020-12-03, 14:23
Medlem
Mannen har troligen blivit hjärntvättad av sin psykiskt instabila mor. Båda är offer egentligen.
Han är nedtryckt, både i skolan och i hemmet. Han vet inget annat än den världen han lever i, det har blivit hans "normala". Tänker ifrån när han var ung och i 12-års åldern. Därifrån tills nu har han kanske "låsts in" mentalt, men det kan minst sagt ha lika stor kraft som ett stort lås.
Anklaga inte mannen för att det blivit så här. Han har nog inte valt detta själv, utan detta är resultatet av en psykisk och fysisk misshandel under lång, lång tid. Allt är tragiskt.
Citera
2020-12-03, 14:23
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

”Vi behöver hjälp”
Stort tack för denna länk. Då bekräftades de uppgifter jag fått ta del av ang faderns misshandel av modern. Stackars kvinna, och hennes barn.
Citera
2020-12-03, 14:25
Medlem
borgir82s avatar
Det första som slog mig när jag läste om det här fallet var filmen "Seven" och scenen när dom hittar killen som har legat fastbunden i sin säng i ett års tid.

Likheterna med detta fall är slående...
Citera
2020-12-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ja, jag undrar som sagt hur många tänder sonen egentligen hade? Jag tror att det inledningsvis rapporterades om 2, ruttna, tänder.

Inledningsvis var det inga tänder alls. Här, min vän, ska du få drevets slaskigaste rader hittills, Aftonbladet i måndags:

"Mannen som kom till sjukhuset hade sår över hela kroppen, undermåligt språk och saknade alla tänder i munnen. Enligt uppgifter till Aftonbladet har mamman hållit honom instängd i nära 30 år."

"Mannen hittades, kraftigt undernärd med variga sår, liggandes på en filt på golvet. I hallen i hängde två almanackor, en från 1995 och en från 1996. Enligt uppgifter ska lägenheten ha varit så stökig och full av saker att det bara fanns små gångar att ta sig fram i. Filten mannen låg på ska ha varit hans sängplats. När mannen kom till sjukhuset togs han direkt till operation för sina skador."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rgMB90/uppgifter-kvinna-har-hallit-sin-son-instangd-i-lagenhet-i-30-ar
Citera
2020-12-03, 14:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förvaltare resp god man är två skilda saker. Du får googla.

Behöver jag inte eftersom jag vet det och det är »förvaltarskap« som bäst motsvarar det som tidigare kallades omyndigförklarad. Du får göra en nätsökning så att även du förstår det.

Förvaltarskap är en tvångsåtgärd medan god man är frivilligt.
Citera
2020-12-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Mannen har troligen blivit hjärntvättad av sin psykiskt instabila mor. Båda är offer egentligen.
Han är nedtryckt, både i skolan och i hemmet. Han vet inget annat än den världen han lever i, det har blivit hans "normala". Tänker ifrån när han var ung och i 12-års åldern. Därifrån tills nu har han kanske "låsts in" mentalt, men det kan minst sagt ha lika stor kraft som ett stort lås.
Anklaga inte mannen för att det blivit så här. Han har nog inte valt detta själv, utan detta är resultatet av en psykisk och fysisk misshandel under lång, lång tid. Allt är tragiskt.
Jag anklagar mamman punkt slut! Hon säger att hon behöver hjälp nu när allt uppdagas! Han ska inte vara med henne! Hon har dragit in han i sitt egna mående utan att tänka på han!
Citera
2020-12-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Jag anklagar mamman punkt slut! Hon säger att hon behöver hjälp nu när allt uppdagas! Han ska inte vara med henne! Hon har dragit in han i sitt egna mående utan att tänka på han!
Läste fel när du skrev honom sry
Citera
2020-12-03, 14:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Vet du att han ”togs ur skolan” och inte helt enkelt vägrade att gå dit mer? Enligt de intervjuer som våra skvallertidningar har gjort så var pojken utanför, annorlunda och hade dålig hygien. Det kan inte ha varit lätt för honom att gå till skolan varje dag. Men jag undrar också varför myndigheter men även skolhälsovården inte reagerade.

Vet var väl att ta i, men utifrån kommunens [Haninges] uttalande verkar de helt handfallna. Det är kommunen jag klandrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in