2020-12-03, 14:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Om man vill se de som edsvurit sina affidaviter presentera sig själva och sin berättelse så finns det här:

https://youtu.be/ZPrV_QPTtrk

Hon har varit uppe ett par gånger i tråden med inspelningar från olika vinklar, hon ställer sig direkt i en fientlig position med republikaner som är på hennes sida, detta är ovanpå att hon är klart och tydligt långt förbi gränsen för att vara salongsberusad (man skulle kunna säga att hon inte är långt ifrån att vara aspackad) och agerar på ett sådant sätt att hade det varit inför en domare så hade hon åkt på "contemt for court".

När även Giuliani försöker få en att lugna ner sig så bör man inse att man är ute på extremt tunn is, för om något så förstörde hon trovärdigheten en hel del med sitt vittnesmål

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Spännande att tänka på att det ju brukar kunna hända saker på hösten. I oktober, november. Brumaire, 1799. Oktober/november 1917. Trump är kanske en Bonaparte, vem vet — kontrarevolutionär är han i alla fall, och det är därför han ska röjas ur vägen. Allt för att det framtida lyckoriket ska kunna bli verklighet. Är det inte så det låter? Time to heal. Allt ska bli bra. Men det blir det inte med det öppna sår som bristerna i det amerikanska valsystemet utgör. Mitt eget intryck är att måttet är rågat den här gången. Om det fuskades 2016 var redan det en gång för mycket.

Jag skulle nog snarare kalla honom för en Pyotr Wrangel än Napoleon Bonaparte
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-12-03 kl. 14:04.
2020-12-03, 14:02
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hon har varit uppe ett par gånger i tråden med inspelningar från olika vinklar, hon ställer sig direkt i en fientlig position med republikaner som är på hennes sida, detta är ovanpå att hon är klart och tydligt långt förbi gränsen för att vara salongsberusad (man skulle kunna säga att hon inte är långt ifrån att vara aspackad) och agerar på ett sådant sätt att hade det varit inför en domare så hade hon åkt på "contemt for court".

När även Giuliani försöker få en att lugna ner sig så bör man inse att man är ute på extremt tunn is, för om något så förstörde hon trovärdigheten en hel del med sitt vittnesmål

"Hon" är alltså en av flera personer som får framföra sin berättelse. Jag håller med dig om det du skriver, men det finns annat intressant i videon som inte är lika enkelt att avfärda.
2020-12-03, 14:04
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är det man har valobservatörer och kontrollanter till, processen har ju övervakats och granskats under tiden som den sker.
Inte en enda av de som talar ut nu reagerade/agerade när det påstådda fusket skulle ha skett, inte heller har de anmält till överordnade/ansvariga.
Inte en enda. Sedan har inte en enda av dem vittnat under ed utan enbart skrivit under sanningsförsäkringar(utan juridiskt värde) till en av parterna.

Ingen av dem har gått till polis eller åklagare där deras utsagor skulle granskas.
Vad tjänar du på att ljuga?

Har hört de flesta som vittnat i kapacitet av tex valobservatörer har tydligt sagt att de lämnat in sina rapporter i enlighet med deras uppgift. Flera har även gått till åklagare...om du inte har missat det är det en massa rättegångar med olika målsägande.

Att de inte vittnat under ed utan "bara" skrivit på vittnesmål under ed (vilket självfallet har juridiskt värde), vems fel är det? Flera har påpekat att de gärna ställer upp på det. Enligt ordföranden på denna hearing har det aldrig tidigare hänt att man begärt att vittnen ska sväras in i deras hearings. Men ni ekar på med det kravet ändå i en samstämmig masspsykos.

Fantastik att en skogstokig demokrat plötsligt går full retard i en hearing och skriker med krav få att de plötsligt ska ändra alla rutiner får igång alla tokar här inne.
Ni kommer få vänja er med att bli nedklubbade och gjorda till åtlöje precis som dessa ledamöter blev om ni inte lär er att komma med invändningar som tillför något till ämnet.
2020-12-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det räcker med att se kvalitén på stämningarna och Rudy Gulianis sätt att uppträda så ser man att de är totalt väck:-) Se bara på hur domaren läxade upp Sidney Powell häromdagen.

Du menar uppläxningen man får serverad av korrupta domare som inte vill ge Team Trump möjligheten att granska valet?

Har du inget att dölja så låter du Team Trump gå igenom maskinerna. Demokraterna verkar tro att man ska kunna styra landet med en halv befolkning som inte får sina misstankar tillfredsställda.

Men inget av det där kommer att hända. Vägrar man ge Presidenten tillgång till dessa maskiner så tar han hem det med elektoriska röster eller utlysning av nationellt nödläge.

Redan glömt bort att NSA redan har alla bevis som krävs då det enligt amerikansk lag så får varken rösträkningmaskiner vara uppkopplade på nätet.

Dominion ägs av ett kanadensiskt företag = lag brott.

Massiv datatrafik är loggade av NSA där man kan bevisa att man har skickat väldiga mängder data till servrar utomlands = lag brott.

Valet ÄR riggat av Team Trump och globalisterna har blivit påkomna med fingrarna i syltburken.

Demokraterna trodde man kunde rigga detta val. Team Trump riggade valet BÄTTRE.

Inkompetent my ass hehe....
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-03 kl. 14:16.
2020-12-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Många på vänstern ser Trump som en ond diktator, de skulle se det som omoraliskt att inte göra allt i sin makt att få han avsatt.

Du kan förresten sluta med dina Emojis i varje inlägg, du framstår bara som en passivt aggressiv trollpacka som bara vill kasta in massa ironi och sarkasm i samtalet för att du inte har egna argument att framföra.
Och du tror inte att Trump och hans fans ser sina politiska motståndare som ett gäng förrädare som ska hängas, förnedras eller sys in på livstid?

Trump har vädjat till sina fans lägsta instinkter och till deras rädsla och hämndbegär sedan dag ett. Ofta med lögner och lösa insinuationer som ammunition.
2020-12-03, 14:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
"Hon" är alltså en av flera personer som får framföra sin berättelse. Jag håller med dig om det du skriver, men det finns annat intressant i videon som inte är lika enkelt att avfärda.

Absolut, men hon är fortfarande en väldigt viktig detalj då hon tydligen skulle vara deras stjärnvittne, de andras vittnesmål är inte lika lätta att kasta ut och bör tittas närmre på för att se om de stämmer men stjärnvittnet var bara katastrofal.

Kvinnan (hon som kom från Indien) efter "stjärnvittne" är dock någon som vittnar om att hon inte kan visa på systematiskt fuskande bara att det fanns folk som var inkompetenta på plats som bara gjorde vad de vart tillsagda att göra.

Hon säger även själv att hon inte kan vittna för om det var medvetet fuskande eller ej, men ja det är absolut saker som man bör titta närmre på men det går direkt emot vad kvinnan som skriker trettiotusen eller rent av hundratusentals röster som skulle vara falska.
2020-12-03, 14:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är det inte dags att vi låser denna tråd?

Jag har redan gjort min prediktion att Biden blir president och orsaken varför Trump anklagar valet för fusk är inte för att släcka elden innan senatsvalet i Januari 5:e 2021, dvs om en månad ungefär.

Jag predikterar även att USA kommer bli sjukt korrupt nu när media kommer låsa sig och köra på FULL propaganda bara för att gynna demokraterna 24/7.

Dessutom svarar inte Nixter på det som skedde i GA igår, dvs en domare nekar Sindy Powell's bevis. Bara detta tyder på att Nixter är en bluff.

Du efterfrågar mitt svar 12:25 och kallar mig bluff innan 14:00

Nu beter du dig trist.
Efter att ha kontrollerat vad som hänt mellan Powell och "en domare" i Georgia skall du få mina svar.

Det jag just nu vet är att man fått tillåtelse att undersöka Dominion maskiner i tre delstater. Man kommer i Nevada idag ta upp det man upptäckt på Dominion maskinerna där i Torsdagens hearing. Utöver det har man nu tillrckligt med dubbelröstande i Nevada att flippa staten, så det är många vägar till seger.

Kanske läge att inte vara så "trigger happy", vi har bara sett starten av Dominion skandalen. Detta kan mycket väl pågå i flera år, innan alla skyldiga har dömts. Långt efter att Trump svurits in 2021.
2020-12-03, 14:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Barr sa att det inte förekommit omfattande valfusk i tisdags.

Det är faktiskt inte riktigt vad han sa, och eftersom du i helhet har sanningen mer på din sida än emot så är det viktigt att vara tydlig. Se gärna denna som har en del intressanta poänger: https://youtu.be/0y0Uj7VdwWs
2020-12-03, 14:13
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
1. Han har utan tvekan militärens stöd.

2. Han kommer ta till vad som krävs, trump är trump han ger sig aldrig, han har dessutom halva usas befolkning bakom sig rent objektivt. Det gör han rättsmäktig.

3. Aldrig skett förut, och magnituten av det är nått helt annat, skulle förändra modern historia och skriva om konstitutionen som alla värnar om (speciellt republikaner). Jag tror altenativet finns, men trump behöver ha en VÄLDIGT bra motivering och väg framåt för det. "Jag sitter kvar i 3 månader till dess ett nytt val kan hållas med penna och papper i februari och ny president kan ta över, där varje lokal får polisiär övervakning och redudans så att integriteten kan hållas! Först då kan vi göra folket och konstitutionen rättvisa!" Det skulle få stöd och hindra landet från regelrätt inbördeskrig.

Jag hoppas SCOTUS går in före det behöver ske, finns militära grupper som väntar på sånt här för att få börja skjuta, vore väldigt olyckligt.

Jag hoppas verkligen att Trump inte ger sig och tror du har rätt om det. Motiveringen borde vara försöket till statskupp och att han de facto vann valet (när endast lagliga röster räknas) och att detta görs just för att skydda konstitutionen.

Trump leder landet kommande mandatperiod och när nästa val ska hållas 2024 bör sättet man röstar på ha ändrats rejält så att det blir pålitligt. Istället för partimedlemmar borde någon annan sköta rösträkningen; jag förordar nationalgardet.

Även jag hoppas att SCOTUS tar ton och reder ut detta, men samtidigt vill jag se rättvisan hinna ikapp kuppmakarna.

Jag tror inte att konstitutionen tillåter omval eller nyval, eller vad man nu vill kalla det. Utan att alla valdatum redan är bestämda med fyra års mellanrum.

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, Trump har fel, precis som han har fel i en massa saker.

Biden vann överlägset med 6 miljoner röster, 306 elektorsröster mot Trumps 232. Och Trump anklagar demokraterna för valfusk utan att ha några som helst bevis. DET är skammen här. Så gör man inte.

Detta beteende gör Trump ännu mindre trovärdig än han var förut, han bevisar gång på gång att han bara snackar i nattmössan, han vet inte vad han pratar om, han har skapat 22 000 lögner på 4 år. En sådan man går inte att lita på.

Fel. Trump vann överlägset, 318 mot Bidens 220. Enormt mycket bevis har visats och bara faktumet att 30 stater använde Dominion borde vara tillräckligt för att ogiltigförklara valet. Då Trump har supportrar över hela Världen och fick upp mot 80 miljoner röster är det många som inte håller med i din beskrivningen av honom.
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2020-12-03 kl. 14:16.
2020-12-03, 14:13
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och du tror inte att Trump och hans fans ser sina politiska motståndare som ett gäng förrädare som ska hängas, förnedras eller sys in på livstid?

Trump har vädjat till sina fans lägsta instinkter och till deras rädsla och hämndbegär sedan dag ett. Ofta med lögner och lösa insinuationer som ammunition.

Det finns absolut trumpsupporters som vill låsa in Hillary &co men då pratar vi om husvagnsfolket och Alex Jones.

På andra sidan är det däremot rätt vanligt att kalla Trump för fascist, och ibland också diktator, något som inte heller "de vanliga" anhängarna tar avstånd ifrån.
2020-12-03, 14:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är väl ingen som ifrågasätter att diskontinuiteterna existerar i de data som rapporterats till media? Alltså att Trump såg ut att vinna men plötsligt kom det in rejäla mängder röster på Biden och kurvorna över räknade röster för Biden gör ett tydligt skutt uppåt plötsligt; men efter så fortsätter det som vanligt.

Att diskontinuiteten finns verkar ju helt klarlagt eftersom data är publika och går att ladda ner. Däremot är det ju mer osäkert om det finns en naturlig förklaring eller inte. Jag kan tänka mig flera förklaringar som inte har med fusk att göra.

Jag har ställt frågan till åtskilliga men alla blir mig svaret skyldig. Stoppades rösträkningen mitt i natten och därefter fick Biden ett jätteskutt med röster förbi Trump i alla andra stater eller var det främst i swing states?

Finns det sådana spikar i alla stater och stängde alla stater ner rösträknandet ett par timmar för att äta och softa så är det kanske inte så mycket att diskutera, men som jag förstått det var det främst eller enbart i swing states och då är det plötsligt väldigt misstänkt för att inte säga a smoking gun.
2020-12-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Självklart gör man det. Om det slutar med en utlysning av nationellt nödläge så är det väl inte fel av han att förbereda sina medamerikaner för det värsta?

Det kan mycket väl vara så att när globalisterna förlorar valet så försöker man ta landet med våld och då är det bra att amerikanerna är beväpnade och beredda.

Det var inte för inte man var noga med i Georgia att det vi har att vänta är ett nytt 1776 och Georgia har med liv och lem kämpat för USA's konstitution tidigare i amerikansk historia.

Det är meningen att du ska skita ner dig, det är slut på lekstugan nu och globalisterna ska bort från jordens ytan tillbaka ner till helvetes käftar där dom hör hemma.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-03 kl. 14:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in