2020-12-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Polisen var de som golade om ärendet till pressen och överdrev omständigheterna vilket de gör det alltid för att dölja sin inkompetens.
Trams. "Golade"? Polisen? I vilken miljö vistas DU i? Jösses. Det är ju så att man beskriver det man sett. Man beskriver det man hört. Tidningarna skriver. Åklagaren kopplas in och en förundersökning inleds för att överhuvudtaget reda ut OM brott begåtts. Nu verkar det inte göra det.

Jag begriper inte vad folk här retar sig på? Det är ju rutin att när man öppnar ett nytt polisärende att man målar fan på väggen för att få loss lite resurser. Man går inte in för att förutsätta att detta är INTE ett brott. Man förutsätter att ett brott är begånget, för att sedan möjligen avskriva ärendet eller, som i det här fallet, börjar gräva vad som faktiskt hände på 90-talet och var myndigheterna fallerade.
Citera
2020-12-03, 12:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fascinerande att bland det första systern gör är att räkna hans tänder.
Behöver väl inte räkna tänderna om de saknas ?
Citera
2020-12-03, 12:43
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Behöver väl inte räkna tänderna om de saknas ?
Hon hade räknat till två tänder.
Citera
2020-12-03, 12:47
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fotboll? Källa på det,?
Han hade ju inga tänder ens.

OK slöback. Bläddra inte själv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKz13Q/det-finns-fler-offer-an-sonen-i-det-har
Citera
2020-12-03, 12:50
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
OK slöback. Bläddra inte själv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKz13Q/det-finns-fler-offer-an-sonen-i-det-har
Utdrag:
Citat:
[...]
Kvinnan tycker att bilden av att mannen skulle ha varit inspärrad är felaktig.
– Han har varit ute. I somras såg jag honom spela fotboll på fotbollsplanen på kvällarna. Vi sa hej till varandra, men inte mer.
Hon fortsätter:
– Han kunde komma och gå från lägenheten. Men jag är övertygad att han varit väldigt beroende av mamman.
[...]
Citera
2020-12-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja nu har mamman o sonen blivit kändisprofiler. Folk skockas utanför deras fönster, pekar och kommenterar den ljusstaken som står framme året om- trots att det inte är i denna lägenhet de mamman och sonen bor.
Mamman blir trendsättare, nu vill alla ha flätade kringlor på örona och sonen blir efterfrågad och
stalkad av galna fruntimmer som vill ta hand om honom.
Han lär få många brev av tokstollar, och mamman har hat-brev att vänta.
eller -tuffar de båda upp sig och tar en långpromenad i området och visar upp sig- för att de kanske tycker att det är bäst så.
Synd om dottern -hon har tolkat situationen på sitt sätt- och drog alltför snabb slutsats.
Klart är att det inte är sund tillvaro för sonen- i allmänhetens ögon.Lite udda att sonen lever med sin gamla mamma och håller låg profil.Han varken krograggat eller super sig redlös.
Han spelat dataspel och dricker ohälsosam energidryck, som är dåligt för tandemaljen.
Sonen kanske inte tänker som den stora massan. Jag tror inte han är kuvad son, jag tror han är rätt enveten och tycker han har det bekvämt och bra hos sin gamla mor.
Hon har å sin sida ett tryggt sällskap-med sonen hemmaboende slipper hon uppvaktas av gamla
gubbar som jagar efter nån som vill passas upp, vill ha mat o sällskap.
Du är ju inte klok! Tror du på fullaste allvar att han vela left på det sättet?!
Citera
2020-12-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Helt otroligt att jag kan hålla mit barn hemma om barnet vill de, ligga och få liggsår, tänderna faller ur, igen skolgång, inget socialt liv för barnet eller vänner. Det ger ju alla sadister cart blanche att bete sig som de vill. Sverige i ett nötskal.

Det finns vad jag förstår inget som tyder på att han haft sår och tandlossning som barn. Han är ju nu i 40-årsåldern.
Citera
2020-12-03, 12:54
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Ett drömscenario vore; modern och barnen samlade i morgon-TV:s soffa - glada, starka och försonade.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fråga: Vad har systern sagt och i vilken media?

Ja, var försiktig. Läs inga tidningar vad du gör och framförallt: uppdatera dej aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Kan systerns utspel och anklagelser vara delar i någon slags "hämnd" för att hon sett sig förbisedd av föräldrarna? Brodern var favoritbarnet, och fadern sägs ha avskytt "negrer och turkar". Båda döttrarna har stadgat sig med utländska herrar.

Det första tror jag ligger bakom en del av hennes känslostorm, bättre att hon tar ut det på sin mor än på brodern i alla fall. Det andra däremot, haha, är nog lite väl långsökt. Hon är f ö skild sedan april förra året även om hon fortfarande bär makens efternamn. Yngsta syrran lyser med sin frånvaro i det här fallet men ångrar nog inte det just nu...
Citera
2020-12-03, 12:55
Medlem
"– Han säger själv att han kunnat lämna lägenheten när han velat och känt för det, säger Emma Olsson."

Suck. Jag tror verkligen inte dom förstår vilken skada som har tillfogats här. Dom kommer släppa den här killen och han kommer hamna inne i grottan igen. Fy fan för Sverige.
Citera
2020-12-03, 12:56
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Det enda som bör utredas och klaras upp är hans missade skolgång egentligen. Annars..han har ju inte hindrats från att gå ut, och han har ju inte heller levt utanför samhället då han har inkomst i form av förtidspension sen väldigt länge, och därmed i någon form varit i kontakt med läkare osv iaf någon gång. Finns inte mycket att anmärka eller göra åt det. Sen har deras relation säkert varit osund och han är säkerligen hjärntvättad sen barnsben men han har säkert inte tvingats till det. Iaf rent juridiskt. Det är ju samhället och skolan som brustit i sitt jobb främst. Hade dom gjort sitt jobb så hade hans liv nog sett iaf sett lite mer "nomalt" ut.

Jag tror inte heller att systern menat något illa i detta heller. Klart hon blir chockad av den udda synen när man inte sett sin bror på länge. Och hon lägger i hastigheten ihop ett och ett när hon drar sig till minnes hur deras uppväxt var. Och framförallt är ju detta ett jättescoop för medierna så det blir lätt att den upptrissade stämningen gör att saker och ting drar iväg till lite för stora proportioner som alla parter är medskyldiga till.
Senast redigerad av Steff83 2020-12-03 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in