2020-12-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Utbrett organiserat valfusk har redan utretts till leda enligt dom vallagar och delstatsregler som gäller och Trump förlorade i alla instanser så det rök om det. Att ifråga detta som Trump nu gör och dra det vidare i rättsmaskineriet trots i stort sett noll utsikter att lyckas är att vara så opatriotisk, odemokratisk och usel förlorare att det skriker om det.
Fast donationer lär visst fortfarande strömma in i Trumps kassakista för överklaganden och det fast Trump lämnar presidentskapet i jan. Snacka om att bli totalt blåsta av Trump.

Haha, nu har det gått från "absolut inget valfusk" och "säkraste valen genom tiderna" till att det nog inte är något "utbrett organiserat valfusk". Har det utretts "till leda"? Hur har de lyckats med det då det bara var en månad sedan valet? Extremt mycket enklare utredningar kan ta åratal. Dina argument visar bara på hur valfuskarna retirerar steg för steg i förhoppningen att deras senast påhittade försvar ska hålla för trycket.
2020-12-03, 12:34
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vet inte om det visats innan, troligtvis men då får vi ta bort klippet.

CNN, som påstår att det är omöjligt att något omfattande fusk har förekommit i valet 2020, hade år 2017 ett långt inslag om hur LÄTT det är att fuska med dagens maskiner i vallokalerna.

https://www.youtube.com/watch?v=HA2DWMHgLnc

Hur lätt det är att fuska är enklare att ta upp efter presidenten har tillsatts.
Utredningarna här kommer fortgå i säkert ett år framåt, och CNN kommer garanterat vara kritiskt till hantering när det är säkert att göra så, för att försöka tejpa ihop förtroende.

Att alla stora mediehus håller sig från den infekterade debatten om valfusk för att undvika underblåsa opinon så länge det är skarpt läge.
Precis som de undviker att lyfta upp överfall mot vita av svarta, för att undvika underblåsa motsättningar.
Eller i sverige undvika att prata om besvärmed invandring för att inte underblåsa invandringskritik.

Man kan ha åsikter om det och hurivida det är föra opinon, men det är skillnad på att tona ner och vända blinda ögat till, vilket jag tycker är väldigt besvärande just nu på alla stora redaktioner och sociala medier. Det är rakt av censur och gör folk ännu mer arg. Då är det bättre att hålla en mjukare linje istället för tysta helt.
2020-12-03, 12:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Rädd för att det är för sent om de inte har haft rigorös säkerhet runt utrustningen.
De maskiner de får kommer visa sig ha en ny clean install.
Visst kan man peka på att någon har städat upp och hoppas hitta kvar rester på disken som inte är överskrivet.
men det ska väldigt mycket tur till om det ska bära frukt

Vi får se idag vad de hittat, då NV hearing är idag Torsdag.

Intressant är att de även hittat ett stort antal dubbel röster (samma person har röstat 2ggr) denna upptäckt i sig räcker för att vända delstaten.

Antalet "möjligheter" för Team Trump i Nevada har ökat mångfaldigt senaste 48-timmarna.

....En stat, bara en stat behöver knäckas.
2020-12-03, 12:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi får se idag vad de hittat, då NV hearing är idag Torsdag.

Vet du vilken tid?
2020-12-03, 12:41
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Antalet "möjligheter" för Team Trump i Nevada har ökat mångfaldigt senaste 48-timmarna.

Hur drar du den slutsatsen?
2020-12-03, 12:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Sluta tramsa med att jämföra alla dessa personer som vittnat uppenbara fel i rösträkningsprocessen, med "Jag och en polare" för du tappar all trovärdighet.

Om jag förresten blev anklagad av såhär många vittnet för att ha tvättat pengar när jag i själva verket är oskyldig så skulle jag frivilligt låta polisen undersöka mina transaktioner, trots att mina personliga uppgifter då skulle rotas igenom.

Men nu handlar det om vem som ska få styra världens stormakt i 4 år och det är inte en privatperson som ska undersökas, utan en hel process.

Demokraterna pratar också om att landet ska "läka". Men det är bara skitsnack, det handlar om makt. Hade de velat läka landet hade de också velat undersöka detta så att alla anklagelser kan tystas ned. De verkar vara rädda på vad som kommer att hittas.
Svårt att hänga med ibland.

Säger inte Trump-lojalisterna att det finns berg av bevis redan?!
Varför behöver man leta och gräva mer då?
Har man tydliga bevis redan eller är det kanske så att man hoppas på att hitta något om man fortsätter att leta?
2020-12-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Allt det hade jag hyfsad koll på, förutom detta påstående.

En stat kan väl inte skicka både rep. och dem. elektorer, även antalet är satt sedan tidigare. Eller missuppfattar jag dig helt?

Det är jag som uttrycker mig som Kalle Anka.

Maine och Nebraska är de enda staterna som inte kör med "Popular vote wins it all". Så det är dessa stater som kan skicka både republikanska och demokratiska electorer då man spaltar upp rösterna inom olika distrikt.

Kan folk se nu brilliansen i detta? Fusk eller inte fusk på valdagen? The popular vote i samtliga stater (demokrati) representerar fortfarande folkets vilja.

Innan "Honest Abe" såg det annorlunda vilket jag inte tänker gå in på då det inte hör till tråden. Men detta är skälet till att Abraham Lincoln har en sån stor respekt i USA bland både republikaner och demokrater. Innan denna ändring så var det en ren "shit show" och Abe hade inte kunna ro i land dessa förändringar om inte konstitutionen fanns där som rättesnöre och backup.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-03 kl. 12:49.
2020-12-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Konstitutionen kom till långt innan demokrati i modern mening fanns på kartan, långt innan idéer om allmän och lika rösträtt var accepterade (långt in på 1800-talet var det enbart män med en viss mängd egen mark eller egen förmögenhet som hade rösträtt, långt in på 1900-talet hade svarta i praktiken ingen möjlighet att rösta i de flesta delstater osv).

En del av dem som tjoar om att "USA är ingen demokrati, det är en republik" lattjar bara med de stora partiernas namn, men sedan finns det en del bland dem som menar på att USA borde kasta av sig hela den demokratiska och liberala tradition som har vuxit fram sedan Lincoln, och återgå till ett mycket mer öppet oligarkiskt statsskick.

Sverige hade inte heller allmän och lika rösträtt förrän i modern tid. Är Sverige därmed ingen demokrati? Och statschefen tillsätts i allmänna val i USA. I Sverige icke så.
2020-12-03, 12:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Konstant detta gafflande om miljoner hit och dit. Vad beror detta på?

Vad har Trumps påstådda blåsning av det amerikanska folket och deras donationer med det faktum att Presidenten har som uppgift att representera konstitutionen som är på plats för att skydda demokratin?

I nuläget "skyddar Trump demokratin" genom att på Youtube sända väckelsemöten där han gör allt han kan för att rasera folkets förtroende för den.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-12-03 kl. 13:12.
2020-12-03, 12:46
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Svårt att hänga med ibland.

Säger inte Trump-lojalisterna att det finns berg av bevis redan?!
Varför behöver man leta och gräva mer då?
Har man tydliga bevis redan eller är det kanske så att man hoppas på att hitta något om man fortsätter att leta?

Vittnen räknas som bevis såklart. En som bevittnat valfusk har ju sett bevisen, men de kan inte göra mer än att berätta vad de sett. Man måste då undersöka för att kunna bekräfta dessa händelser.
2020-12-03, 12:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Polariseringen är redan uppbyggd med avledningsmanövrar som BLM, Antifa och andra kaozorganisationer. Dessa Soros-finansierade kaozorganisationer används som kulisser av den djupa staten för att den ska få operera i fred. Soros är också han en styrd puppet. Djupa staten har korrumperat många företag i det militärindustriella komplexet, Big Pharma och Big Tech och också media och politik. Delar av underrättelsetjänsterna har också korrumperats.

Det som pågår nu är för att väcka folket i USA så dom ska börja förstå hur det egentligen ser ut. Trump-administrationen bygger opinion för att folket ska förstå vad "Deep State" är för något.

Jag tror eftersom militärer och andra har sagt det att man faktiskt har bevis, men man kan inte släppa ut allting på en gång som en stor bomb. Man måste få folket att förstå vad som händer, och varför det händer. Ingen i USA pratar om Corona och andra ovidkommande fasader.

Det pratas inte om varken BLM, Antifa eller Covid i USA. Det betyder att den djupa staten inte har initiativet, utan måste änga sig åt damage control.
Lätt anmärkningsvärt att intresset för "hanteringen av pandemin" följer politiska demarkationslinjer så tydligt — inte minst från svenskt håll, där det ju klagas ljudligt över hur oansvarigt det är av Trump att inte låta Biden göra sin grej redan nu, folk dööör ju, ungefär som om USA saknade ledarskap ända till slutet på januari.

Samtidigt skulle svenska liberaler aldrig drömma om att kritisera den svenska regeringen för att en total nedstängning är oförenlig med svensk lag. Här är det som bekant "oppositionen" som gnäller i stället. Svensk debatt om valet i USA är enkelt uttryckt farsartad.

Jag tror absolut att det finns grupper med väljare som tog ett sent beslut att vända Trump ryggen för att han inte "hanterat pandemin på ett bra sätt", men dessa väljare låg antagligen i farozonen i vilket fall som helst. Och det är ju mycket med pandemin som gör det tveksamt om man verkligen borde hållit i ett val just den här hösten. Att det blev så har spelat Biden rätt i händerna. Kan tänka mig att flera aspekter kring detta — Covid-19 etc. — bidrar lite extra till att det är så jävla noga nu med att det går framåt med allt utan dröjsmål.
2020-12-03, 12:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att det är möjligt att under optimala omständigheter hacka eller programmera om ett system betyder inte att man har bevisat att detta har gjorts vid ett visst tillfälle, eller av vem.

Det finns säkerligen fullfjädrade hackare här och där (i Kina t ex) som kan ta sig in i de svenska bankernas servrar och ställa till med en del oreda, betyder detta enligt dig att hela det svenska bank- och betalningssystemet är odugligt och att all information där ska behandlas som fejk tills motsatsen är bevisad för specifika transaktioner?

Du menar att alltså att Dominion är lika säkert som Svenska Bankernas serversystem ?

PS. Är Dominion uppkopplade mot internet bryter det mot US lag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in