2020-12-03, 08:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Roligt att du nu litar så starkt på mitt ord så att du ställer en binär fråga hellre än att klicka på citaten för att själv kontrollera.

Det är viktigt att lita på folk. Det är också viktigt att kunna erkänna fel.
Du fick rätt och jag fick fel. Bra jobbat!
Citera
2020-12-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Nu skall Obama, Clinton och Bush tydligen ta vaccinet i direktsändning i tv för att övertyga amerikanerna att ta covid-19 sprutan enligt Aftonbladet.
.
Helt rätt. Skönt med riktigt ledarskap.
Citera
2020-12-03, 08:28
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Kan man se att de får samma vaccin som befolkningen?
Det kommer inte att påverkar de som är emot vaccin det minsta.
Citera
2020-12-03, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Inte för dig kanske. Men det kommer garanterat påverka många människor, då det är många som ser upp till de här personerna och litar på dem.
Citera
Avslutad
Citat:

Fast vilka skall dom övertyga? Dom som är negativt inställda till vaccin kan väl knappast ändra åsikt för att dessa skojare tar det? Hur skall det kontrolleras att det är just detta vaccin i sprutorna? Nä det handlar nog mer om att några avdankade föredettingar vill passa på att verka relevanta igen.

För att förtydliga. Jag är inte emot vaccinet. Däremot skadar det snarare min tro på vaccinet när dessa vidriga människor skall gå ut och "utbilda" allmänheten.
Senast redigerad av trazke 2020-12-03 kl. 08:35.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Nu skall Obama, Clinton och Bush tydligen ta vaccinet i direktsändning i tv för att övertyga amerikanerna att ta covid-19 sprutan enligt Aftonbladet.

.

Väldigt stark korrelation mellan konspirationsteoretiker o antivaxxers. Så blir svårt att övertyga antivaxxers då de ändå kommer komma fram till att den direktsända vaccineringen ingår i en konspiration.
Citera
2020-12-03, 08:33
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Inte för dig kanske. Men det kommer garanterat påverka många människor, då det är många som ser upp till de här personerna och litar på dem.
Ja, och dessa hade ju tagit vaccinet oavsett.
Citera
2020-12-03, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
I april påstod både Johan Giesecke och Tom Britton att halva Stockholm skulle vara immun i maj.

Så blev det inte – och nu förklarar de varför de hade fel.

– Det är ett virus som lurat oss och som kommer lura oss igen, säger Johan Giesecke, tidigare statsepidemiolog, i SVT:s ”Morgonstudion”.

– Jag trodde nog det skulle spridas mer som en influensa, att den sprids mer jämnt – inte anhopningar, säger Johan Giesecke.

Han vill inte se fler restriktioner.

– Nej, man måste vänta och se vilken effekt det vi har får. Man kan inte ändra allt för ofta. Om man ändrar det en gång i veckan vet man inte vad man gör.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/gieseckes-forvaning-over-virusspridningen/

Så jävla rätt!
Citera
2020-12-03, 08:42
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så jävla rätt!
Jag tror att man måste se på åtgärderna på samma sätt som man styr en båt: styra, vänta och se vilket utfallet blir, korrigera.
Matar man på med åtgärder/input kommer man inte ha en aning om vilken åtgärd som gav vilket utfall.
Och då faller styrningen samman.

Att tro att Sverige kommer att slå till med en nationell lockdown i detta läget är orimligt.
Citera
2020-12-03, 08:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas

Vad menar du?
Varför i helvete skulle de få något annat vaccin?
Du tror väl inte att något bolag har tagit fram ytterligare vaccin i hemlighet? Vad skulle de tjäna på det?
Citera
2020-12-03, 08:46
Medlem
Vad har hänt på iva runt om i Sverige i natt?? Från 241 ner till 111 nu på morgonen.

Källa icureg
Citera
2020-12-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Både jag och min fru jobbar inom web-läkarna, alltså inte inom just det företaget, men inom web-sjukvården.

I våras var det få, nästan ingen under 20 år som sökte vård beträffande covid-19. Vill nog säga 25 år.

Det som har hänt nu är att åldern har gått ner drastiskt på kort tid. Det går knappt att jämföra veckorna 3-4 veckorna tillbaka med nu. Vi får in mängder med ungdomar med symtom.

Det som sticker ut är att vi får in barn 10-12 år med hög feber och hosta som söker vård för covid-19.

Min fru skickade in två barn idag (med konstaterad covid-19) till akuten.

Pratade inte Olsen om detta i våras, att vågorna beter sig olika? Att viruset kan angripa yngre efter första vågen. Det du berättar är iaf djupt oroväckande, på flera plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in