2020-12-02, 19:38
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Finns det någon bild på modern?
Citera
2020-12-02, 19:39
Medlem
Browndawgs avatar
Han verkar inte fatta att det skett mot hans vilja. Hjärntvättad under 28 år gör sitt. Han vill tillbaka till lägenheten oavsett hur illa det var. Blir nog svårt att få detta att upphöra.
Citera
2020-12-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och mamman är släppt?
Eftersom hon inte var häktad så måste man släppa henne.
Citera
2020-12-02, 19:40
Medlem
Svennis7254s avatar
Det svänger fort i denna tråden på Flashback, precis som i de flesta trådar

Först är kvinnan en jävla häxa som skall sitta på livstid och när hon släpps så är hon ett offer som alla skall tycka synd om

Sonen är först ett brottsoffer och sedan när kvinnan släppts är en lögnare och är psyksjuk och skall spärras in... som sagt det svänger snabbt

Ungefär så
Citera
2020-12-02, 19:40
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Berätta gärna mer om episoden där fadern skall ha hoppat från balkongen?
Skulle självklart ha postat ytterligare info om jag hade fått ytterligare fakta ifrån mina olika infokällor i Haninge.

Balkongen är på baksidan utav ett hus som ses ifrån ett stort antal andra trevångshus i alla väderstreck. En parkliknande uppehållsplats med genomfartsgångvägar där både föräldrar, barn m.fl. ska ha befunnit sig vid aktuell tidpunkt (som jag tyvärr inte har fått fastställd).

Om man bor i en lägenhet (1101) och hoppar ut ifrån en bakong (kanske 6-7 meter upp?), så har man kanske en IQ som rent numeriskt är i närheten utav ens egen skostorlek?

Personer med lokalkännedom från 70- till 90-talet är chockade över vad sonen tycks ha fått utstå, men är inte förvånade över existensen av varken den märkliga "häxan med hårbuskarna" eller "den kriminelle rånaren/fadern".
Citera
2020-12-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han verkar inte fatta att det skett mot hans vilja. Hjärntvättad under 28 år gör sitt. Han vill tillbaka till lägenheten oavsett hur illa det var. Blir nog svårt att få detta att upphöra.
Det jag fetat: du skriver som om det är ett faktum. Var har du hört/läst det nånstans?
Citera
2020-12-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Systern har också ändrat sin berättelse i senare intervju- senast idag blev hon intervjuad,minst tre intervjuer har hon gjort i tidningar.
Systern säger att brodern aldrig varit bokstavligen fången, han hade kunnat gå ut när han velat.
Såren fanns på fötterna och kring fötterna, tidigare sa hon sår på ben o osv.
Hon sa i gårdagens intervju att sonen inte fick umgås med vem som helst..
detta reagerade jag själv inför, det är jätteviktigt att veta vilka kamrater ens barn leker med, och faktiskt om man ä förälder förhindra att ens barn umgås med dåliga kamrater. Min åsikt.
Nu efter att mamman släpps så antar jag att sonen från sin sjukhussäng berättat att han själv dragit sig undan och självvalt isolerat sig. Det kan så klart ha berott på att hans mamma var nerbruten när han var i 12års åldern, och att han utvecklade nån typ av fobi- där han kände att han måste vara nära mamman och vakta henne. Manga barn spm blir hemmasittare lider av skolfobi, och där orsakerna egentligen är att barnen känner tvång att vara hemma och vakta sin olyckliga förälder. Sedan rullar åren på.
Hemmasittare såna barn som inte kommer till skolan kan delas in i gruppen skolkare eller gruppen som tillhör skolfobi. Till den senare gruppen hör de barn som är blyga känsliga och starkt bunden till
föräldern som mår dåligt.
Det gäller också barn till alkoholister, även om dessa mera återfinns i gruppen skolkare- och är utagerande.
Mannens syster verkar anse att sonen var mammans favorit, men dottern och sonen lekte och umgicks under barndomen. Det verkar som dottern är mycket arg på sin mamma och förlorat själv valt eller inte- så har kontakten mellan dottern och brodern o mamman helt upphört under 20 år.
Dottern blev ovänner med sin mor och sin bror.En hemskt ledsam historia.
Dottern borde kanske ha hållit sig till fakta i den första intervjun,trots allt.

Det är här det blir problematiskt.

Pappa dör, sonen kanske sörjer djupt. Kan han vara hemma i en månad? Skolan bygger om, allt försvinner mellan stolarna. Syrrorna drar. En symbios tar vid.

20 år senare blir mamma sjuk, ringer sin ena dotter så att hon kan se till att x är ok. Dottern åker dit, möter x, ställer sedan upp i varenda intervju.
Citera
2020-12-02, 19:44
Medlem
Ett rimligt slut på historien är att mannens syster blir åtalad för hemfridsbrott eftersom hon tog sig in i lägenheten utan lov.

Därefter larmade hon myndigheterna, troligtvis med osanna uppgifter och sannolikt utan mannens medgivande. Borde kunna brottsrubriceras.

Hennes uttalanden i media skulle utan vidare kunna rubriceras som förtal av både brodern och mamman.

Ambulanspersonalens transport av mannen till sjukhus skulle beroende på omständigheterna kunna vara olaga frihetsberövande.

Så kan man också se det.
Citera
2020-12-02, 19:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vilken är din ålder? Du som undrat om jag är ung.

Jag vet att du använde ett eget begrepp. Är du inte en totalidiot fattar du att övervakning kräver folkräkning.

Håll du på med "din" folkövervakning, om du anser sådant är kul.
Jag gör det inte, i alla fall.

Folkräkningen cirka 1990, eller om det var redan på 1980-talet, var ganska "frivillig", dvs. folk som sket i att svara råkade inte ut för "några straff". Ungefär "som vanligt i Sverige", alltså.

Kom bara en "blankett i brevlådan" på den tiden. Som man skulle "fylla i noga och skicka tillbaka".
Alltså ingen "myndighetsperson" som knackade på dörren och sa "HUR VAR DET HÄR DÅ?" hos brottsoffret och kunnat kanske avslöja eländet.

Folkräkningen kunde mamman alltså skita i, alternativt bara fylla i random svar i blanketten.

Funkar tyvärr (eller bra egentligen) inte som så i Sverige. Myndigheter snokar inte på vanligt folk.
(Skatter undantagna).
Citera
2020-12-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Med den logiken skulle alla pundare få nya tänder ganska snart, du och jag betalar.

Tror ni att mannen kommer att vilja gå ut mer nu när han blivit världskändis?
Det kanske visar sig att rapport/tv4 tvingade in en man i fångenskap i sitt hem accompanjerat av flashback.

Systern får nog ses som främst ansvarig för det.. eller som Aktuellt-studion så fint avslutade det igår.. :Nu har han iaf en syster att komma till.” Pötte-nött då....

TV4 var något återhållsamma tycker jag, SVT med Expressen och Aftonbladet som vanligt värst.

Nåja, viss FB-pöbel hejade på såklart...
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag fetat: du skriver som om det är ett faktum. Var har du hört/läst det nånstans?

Om du inte förstod att det var min ståndpunkt, och inte fakta, så beklagar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Ett rimligt slut på historien är att mannens syster blir åtalad för hemfridsbrott eftersom hon tog sig in i lägenheten utan lov.

Därefter larmade hon myndigheterna, troligtvis med osanna uppgifter och sannolikt utan mannens medgivande. Borde kunna brottsrubriceras.

Hennes uttalanden i media skulle utan vidare kunna rubriceras som förtal av både brodern och mamman.

Ambulanspersonalens transport av mannen till sjukhus skulle beroende på omständigheterna kunna vara olaga frihetsberövande.

Så kan man också se det.

Möjligt scenario, det är trots allt Sverige. Systern skulle ringt polisen som inte skulle kunna komma pga resursbrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in