Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Steve Pieczenik är definitivt en mullvad som förser alternativmedia med ren rappakalja. Hans bakgrund är CIA, psykologisk krigföring, östeuropeisk jude. Han får många kryss för en person man inte ska lita på.
Trots det så kan man läsa mellan raderna vad han säger och det är nyligen att militären i USA i redan utplacerade för ett planerat undantagstillstånd, massvis med politiska dissidenter kommer bli upplockade och skickade till anstalter. Egentligen vad han beskriver är bolshevikisk taktik precis efter de lyckas komma till makten.
Menar du att Trump och de som styr honom anser tex patrioter vara politiska dissidenter och kommer placera dem på FEMA-center?
Det är fullt möjligt att du har bättre koll på detta än jag, men jag tror inte och det kanske handlar om att jag inte vill tro att det är så. Det hade varit ett stort slag bakåt. En kross, närmare bestämt. Jag fortsätter tills vidare tro på Trump, men jag bär med mig din varning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Då skall man fundera ungefär så här:
En före detta militär, (senast han tjänstgjorde var han tillfälligt tjänstgörande, numera lär han vara barägare) vet alltså att berätta öppet om hundratals informationssäkerhetsteam, alla under sträng sekretess (bara där, hur låter det - sträng sekretess, men inte egentligen, eller?).
Den sekretessbelagda uppgiften är sedan att granska valet (i förväg) och dokumentera valfusk (i förväg). Sedan redogör han för Computer Security 101, dvs att raderade hårddiskar kan återskapas, vilket vi får anse är allmän kunskap.
Jag påstår inte att du har fel (för det kan jag inte veta) men applicerar man litet sund skepsis på uppgifterna (ja, jag vet, det är dina uppgifter, du kan ha förenklat, det kan finnas mer etc etc) så får ju den sortens vittnesmål en rejäl uppförsbacke i den stund man lägger fram det för yrkesskeptiker, till exempel utredare och domare. I "redan övertygade" sällskap applicerar man inte sund skepsis.
Nu vet jag inte hans karriär, men om en militär övergår till en hemlig,
hemlig del av DoD så kanske man bygger upp en civil situation som täckmantel? Kan det vara så? Att han nu berättar om det kanske är en del av informationskampanjen till folket.
Men helt rätt, om han inte varit verksam som militär sedan 90-talet så är man väl kanske lite frånkopplad den tekniska utvecklingen inom det militära. Det torde ju hänt en del på det området från 1990 till 2020. Det är möjligt att du har rätt, men jag uppfattade det inte så.
Du måste väl ändå hålla med om att det är skillnad på nivån i sekretess? En undersköterska har tystnadsplikt. Det har ju en stamanställd nykläckt fänrik också. En överste på KSI har ju också sekretess. Har man en pågående operation där man misstänker att främmande makt snärjt korrupta regeringsmedlemmar så finns det så klart sekretess där också. Min poäng med "sträng" sekretess var att tydliggöra skillnaden mellan undersköterskans sekretess och sekretessen där man håller på att avslöja landsförräderi. Det förstod du väl ändå?