2020-12-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Se på fan. Missat den parentesen helt. Ok, undrar var dom uppgifterna kom till, och hade varit intressant att höra vad dessa barn har att säga om situationen och sin avlidna far.

Edit: finns två damer i göteborg, 58 och 60 år, med Baranyai som efternamn och svenska förnamn.

Se på fan säger jag också, har du även hittat damerna på sociala medier? Sitter dumt till för att kolla för tillfället, behövde visst fokusera på jobb och inte denna tråd en stund...

Författaren till det inlägget har inte gjort fler avtryck i tråden, om någon annan har tillgång till folkbokföringen så kan man nog se Johnnys vistelseorter under 60-talet, vore lite intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
har hon inte låst fast honom så är nog alla brott såsom barnmisshandel numera preskiberade och om han inte har levt fast/inlåst och är en myndig person så har jag svårt att se att det ska bli något brottsligt av detta. men förstås ändå förfärligt.

Kan tänka mig det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det är en hyresrätt, har det sagts, i tråden. Hon hyr den av bostadsrättsföreningen.
Hur kan man se det? Jag menar, jag har två äldre grannar som valde att fortsätta hyra sina lägenheter då vi ombildades till bostadsrätter. Men de står i mrkoll.se som att de bor i köpt lägenhet. Likaså står mamman i det här fallet, att hon bor i köpt lägenhet. Så hur vet man om den är hyrd av brf eller om man köpt bostaden?
Citera
2020-12-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
NU tycker jag att flashback.moral.domstol ska kavla upp ärmarna,!
Och klara ut vem /vilka som är mest skyldiga, i denna familjetragedi?!
Och besluta, vilka det är som har en försumbar skuld!?

Modern kan enkelt klara sig undan, väl, gnm att bara spela kukku och hävda att hon bara värnat om sin sin sons bästa??

De anhöriga, som tyst har åsett misshandeln under trettiotalet år, ska dom bli lagförda snart, ex.vis för grovt skyddande av brottsling?
Ja du, vem kastade första stenen och vem satte upp första staketet samt åt av den förbjudna frukten. Var skall vi börja medan krig och oförrätter står som spön i backen. Tänk om det åtminstone fanns mänsklig rättvisa men verkligheten visar oftast tvärt om!

Vi vill alla ha rätt så vi känner oss säkra på den osäkra framtiden så jag tar mej en kaffe och funderar på din utmaning. De anhöriga har lidit under 30 år, hur mycket är det värt tex?

Och så kommer det dräpande minnet in och varslar om relationen barn och moder samt även kära far. För en liten tid sedan blev en drogfamilj och fängelse far fråntagen sitt barn till allas glädje. Barnet växte upp lyckligt hos en ny familj tills en dag missbrukarna ville ha igen barnet vilket dom fick. Barnet dog av hemskheter och satan vilken plåga att läsa om det här på fb. Myndigheterna gjorde rätt sas det från dom. Relationen barn och föräldrar är helig.

Ja, det är i den världen vi befinner oss och även familjen i Haninge. Krig eller förberedelse för krig. Vg räck upp handen den som har svaren och varför har du väntat så länge på att verkställa dom?
Citera
2020-12-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Exakt. Ingen i släkten reagerar, orosanmälan leder ingenvart, dörren olåst, han har setts ute både ensam och med henne. Vad är brottet undrar jag?
En 40-åring ska inte behöva hålla sin 70-åriga mamma i handen för att gå till läkaren.
Han kan ju haft både tandläkarskräck och sjukhusskräck. Normal kan han inte vara.
Citera
2020-12-02, 15:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkelulz
Kul hur man målar upp systern som någon slags hjälte eller räddare i nöden xD, hur naiv får man va egentligen..? Tror dom på riktigt att hon av ren slump efter 30 år råkar se honom precis innan han potentiellt avlider?

Hon är lika inblandad som modern
Men herregud att det ska vara så svårt att skriva rätt!
20 år inte 30 år!

Och du verkar lika störd som denna sjuka kärringjävel?
Citera
2020-12-02, 15:50
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Bostaden är en hyresrätt. De hyr den av bostadsrättsföreningen. Enl tidigare uppgifter i tråden.

På Ratsit står det bostadsrätt, men det kan ju vara fel
Citera
2020-12-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jo, det är mycket möjligt?
Men jag vet att vissa hyresrätter har omvandlats till bostadsrätter, men kanske inte just i dessa hus?

Jodå alla är bostadsrätter. Bostadsrättsföreningen Loke. Vissa kan i och för sig vara uthyrda om de boende valt att inte köpa loss sin lägenhet.
Citera
2020-12-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur kan man se det? Jag menar, jag har två äldre grannar som valde att fortsätta hyra sina lägenheter då vi ombildades till bostadsrätter. Men de står i mrkoll.se som att de bor i köpt lägenhet. Likaså står mamman i det här fallet, att hon bor i köpt lägenhet. Så hur vet man om den är hyrd av brf eller om man köpt bostaden?

Uppgifterna på merinfo, mrkoll, ratsit osv gällande bostäder är inte alls att lita på. Enligt dem bor jag mindre än jag gör och vissa grannar hamnar jävligt märkligt i våningsplanen, trots korrekta lägenhetsnummer och korrekta folkbokföringsadresser. Gäller flera av mina vänner också.

Man vet helt enkelt inte om hon bor i br eller hyresrätt. Men det ligger väl nära till hands att hon kan ha köpt loss den, så särskilt mycket pengar handlade det inte om och lånevillkoren på den tiden var generösa. Jag tror inte alls att modern och sonen är fattiga som kyrkråttor trots att det redovisas 0 kr i inkomst av kapital. Jag tror att det i såna fall kan finnas en slant på vanligt bankkonto. Men jag kan såklart ha alldeles fel...
Citera
2020-12-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är vad som uppges i tråden tidigare. Dessa lägenheter ska ha omvandlats till bostadsrätter för många år sedan.
Går inte att se på mrkoll.
Gissar att Skatteverket har uppgift om det?
Citera
2020-12-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
På Ratsit står det bostadsrätt, men det kan ju vara fel
Det gör det på min granne också, men hon hyr av föreningen och valde att inte köpa vid ombildning.
Citera
2020-12-02, 15:57
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkelulz
Kul hur man målar upp systern som någon slags hjälte eller räddare i nöden xD, hur naiv får man va egentligen..? Tror dom på riktigt att hon av ren slump efter 30 år råkar se honom precis innan han potentiellt avlider?

Hon är lika inblandad som modern
Fast om systern inte gått dit nu så hade ju detta aldrig uppdagats, så hon är ju "räddaren". Hur tänker du själv? Hon är ju den enda som GJORT något åt denna situation, men då är det fel av henne tydligen?

Ingen har sagt att hon upptäckte honom av en slump heller, hon har ju snarare vetat om situationen hela tiden och försökt varna men eftersom det inte är ett brott så har inget hänt. Helt otroligt att systern ska smutskastas när hon är den enda i hela släkten som har brytt sig på 20+ år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in