2020-12-02, 13:41
Medlem
Efter att ha agerat trådarkelog sedan igår så har jag nu nått slutet av tråden och på början av framtida tråd.

Mina spekulationer
I min bok, mina tankar och fantasier:
Jag har fastnat i endel återkommande frågor bland annat,
varför har systrarna till mannen icke tagit tag i saken tidigare och varför slog systern så hårt på stora trumman vid kontakt med media osv?

Jag leker med tanken att det är en bostadsrätt som mor och son bor i. Enligt Mrkoll så står det att det är en bostadsrätt. Om modern skulle hyra den av bostadsrättsföreningen så borde det (i min värld) stå att bostaden är en hyresrätt? Men jag kan ha fel, som ofta annars.

Mina gissning lutar mot att dottern nu tagit saken i egna händer och vill ha in modern på hispan eller ett äldreboende. Dottern skulle då kunna bli godman åt moder med följd att avyttra lägenheten för egen vinnings skull.

Dottern vill även att brodern skall bo hos henne och kan då även plocka lite stålar för skjulet på tomten alternativt hela hans sjukbidrag (om det nu är ett sådant han har).

Om allt detta som jag skriver vore en sanning, innebär det då kanske att systern är den som styrt modern som i sin tur styrt grabben? Är det egentligen systern som modern skyddar sonen mot?

Tyvärr blev reaktionen från media och folket lite väl stor till följd att dottern nu börjar vackla i sin storie och sänker garden ordentligt. Vi glider närmare sanning varje sekund.
Jag ser fram emot att följa utvecklingen i denna tråd.

Självfallet är hela historien helt vidrigt uppochnervänd. Helt klart far folk illa i sådana här situationer men man börjar undra vad som är sanningar eller icke!?

Min gissning är att allt handlar i slutändan om stålar.

Jag längtar redan efter FUP’en.
/vrål
Citera
2020-12-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Det har framkommit att hans tal- och skriftförmåga är väldigt undermålig. Detta tyder ju på att han inte haft tillgång till några medier överhuvudtaget. För om han skulle haft det, så borde han ju på något sätt ha utvecklat sin kommunikationsförmåga. Det verkar alltså som om han inte haft tillgång till varken böcker, internet, radio, eller television.

Det jag mest undrar över är hur denne kille fördrivit dagarna. Jag får en bild av någon som sitter och stirrar ut i tomheten, fylld av ett lidande det inte ens går att föreställa sig. Tiden måste ju ha gått olidligt långsamt för honom.

tvn var ju på när dottern kom hem till han
Citera
2020-12-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Sådärja. Polisen vet inte varifrån uppgifterna om "tvång" kommer. Som sagt, det blir intressant att se om detta över huvud taget leder till rättslig process med åtal mot modern för vållande till sjukdom eller vad det kan vara. Systern har ju rivit upp himmel och helvete men det lutar åt mer hennes egna känslostorm och pressens snaskiga rubriker än något faktiskt lagbrott.

Ännu mer intressant är förstås om Haninges socialtjänst, kommun eller skolväsende kan tänkas anklagas för någon slags försumlighet. Enskilda tjänstefel är nog kört. Jag tror att den springande punkten i sådana fall handlar om de få år som gått mellan han "togs ur skolan" tills dess att hans skolplikt upphörde.

Detta kommer att ta lång tid och ältas till förbannelse. Under tiden hoppas jag att 41-åringen får adekvat vård. Fan vet om det ska ske med systerns medverkan över huvud taget, den där gäststugan leder nog till en slags isolering på sitt sätt ändå?

Modern bör få hjälp att röja upp i bråten hemma, sånt finns det boendestödjare till, och sen ska man nog se över hennes behov av psykiatrisk vård. Det finns ju obearbetade trauman i hennes liv som lett till att hon, med uppsåt eller snedvriden omtanke, är skyldig till att 41-åringen hamnat där han hamnat.

Man kan bara hoppas att folk läser detta och inser att ännu består den mesta infon om vad som faktiskt hänt av utsagor från en väldigt ivrig syster som verkar höras överallt.

Blir en rätt skev grund att döma på, med tanke på att uppgifterna varit föränderliga och verkar nästan gjorda för att skapa uppmärksamhet främst.
Citera
2020-12-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growl-av-hat
Efter att ha agerat trådarkelog sedan igår så har jag nu nått slutet av tråden och på början av framtida tråd.

Mina spekulationer
I min bok, mina tankar och fantasier:
Jag har fastnat i endel återkommande frågor bland annat,
varför har systrarna till mannen icke tagit tag i saken tidigare och varför slog systern så hårt på stora trumman vid kontakt med media osv?

Jag leker med tanken att det är en bostadsrätt som mor och son bor i. Enligt Mrkoll så står det att det är en bostadsrätt. Om modern skulle hyra den av bostadsrättsföreningen så borde det (i min värld) stå att bostaden är en hyresrätt? Men jag kan ha fel, som ofta annars.

Mina gissning lutar mot att dottern nu tagit saken i egna händer och vill ha in modern på hispan eller ett äldreboende. Dottern skulle då kunna bli godman åt moder med följd att avyttra lägenheten för egen vinnings skull.

Dottern vill även att brodern skall bo hos henne och kan då även plocka lite stålar för skjulet på tomten alternativt hela hans sjukbidrag (om det nu är ett sådant han har).

Om allt detta som jag skriver vore en sanning, innebär det då kanske att systern är den som styrt modern som i sin tur styrt grabben? Är det egentligen systern som modern skyddar sonen mot?

Tyvärr blev reaktionen från media och folket lite väl stor till följd att dottern nu börjar vackla i sin storie och sänker garden ordentligt. Vi glider närmare sanning varje sekund.
Jag ser fram emot att följa utvecklingen i denna tråd.

Självfallet är hela historien helt vidrigt uppochnervänd. Helt klart far folk illa i sådana här situationer men man börjar undra vad som är sanningar eller icke!?

Min gissning är att allt handlar i slutändan om stålar.

Jag längtar redan efter FUP’en.
/vrål

Eller så är det helt enkelt så att dottern ändå nånstans varit lite trygg i att brodern tas om hand av modern (även om det fanns mycket övrigt att önska) men nu fick nys om att modern var inlagd och kanske inte skulle klara av att sköta sin son. Därför grep hon in och kanske blev chockad av att det var värre ställt än hon hade föreställt sig.
Citera
2020-12-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covidexpert666
Ja hurså?
Nja tänkte att om de sitter mitt emot varandra så har du en LITEN yta i alla fall där du kan tugga?
Citera
2020-12-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tycker nog snarare att hon också är ett offer här. Hon blev väl själv tagen från denna sjuka mamman, hon har väl sina egna skador av en sådan uppväxt. Jag tycker det är brottslingen som ska straffas.

Vad jag vet finns det inget som tyder på att systrarna blivit omhändertagna mer än enskilda lösryckta gissningar.

Det verkar som att dom bott i samma lägenhet tills dom blivit vuxna och flyttat hemifrån.
Citera
2020-12-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Eller så är det helt enkelt så att dottern ändå nånstans varit lite trygg i att brodern tas om hand av modern (även om det fanns mycket övrigt att önska) men nu fick nys om att modern var inlagd och kanske inte skulle klara av att sköta sin son. Därför grep hon in och kanske blev chockad av att det var värre ställt än hon hade föreställt sig.

Och då menar du att modern kontaktat dottern och bett om hjälp? Eller är det brodern som kontaktat sin syster och bett om hjälp? Grannarna hade ju ingen koll.
Citera
2020-12-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Systern får mycket medhåll nu från alla håll. Det beror på att hon fått styra hela berättelsen. Men vad säger dom som känner henne. Dom har vi inte hört.

Anmärkningsvärt är att systern står helt ensam med sina anklagelser. Varför är det inga andra släktingar som vill haka på i drevet eller ge sin bild av saken, den yngre systern tex?
Citera
2020-12-02, 13:57
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Precis så!
Och av rädsla över att hon låtit detta pågå kvickt kasta all skugga på allt och alla, jaaag försökte...
Citera
2020-12-02, 14:00
Medlem
Blir väl syrran som får det ärofyllda uppdraget att rensa ur lägenheten och flyttstäda? Hela lägenheten måste väl antagligen saneras från grunden. Bekostar hyresvärden detta? Ska det klassas som normalt slitage? Tveksam...
Citera
2020-12-02, 14:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Modern har ju inte haft något ont uppsåt och skall därför frias, myndigheterna får rannsaka sig själva och göra en lex Maria på sig själva.

Hur kan du och vissa andra här veta att hon inte hade uppsåt?
Hennes uppsåt var att isolera sonen, så mycket vet vi.

Sen om hon är sjuk i lagens namn vet vi inte än.
Citera
2020-12-02, 14:01
Medlem
Birdogirls avatar
Först var det att dottern INTE gjort tillräckligt. Det var ”värsta man läst” och ”liknande Fritzl” osv.

Nu är det ”helt normal uppväxt” där dottern istället lagt sig i FÖR MYCKET!

Jeez... Tvära kast och inte lätt att inte bli hängd här...

Anledningen till att dottern pratar mycket med media tror jag har (framför allt) två anledningar. 1: Ingen har lyssnat på henne tidigare när hon försökt larma/visselblåsa till både släkt och myndigheter. 2: Hon är rädd för att om hon INTE berättar nu så går allt tillbaka till hur det var tidigare och brodern kommer efter sjukhuset hem till samma misär. (Finns säkert fler anledningar, som t.ex. chock över hur illa läget var i söndags osv.)

Det är möjligt att hon (i alla fall delvis) ångrar att hon pratat så mycket med media sen, men där tycker jag ansvaret ligger mer på media än på den enskilda individen. De har ju ett etiskt ansvar över vad de väljer att ge ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in