2020-12-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Intressant, och väldigt märkligt.. som mycket annat i denna historien..

Systrarna föddes efter att mamman flyttade in i lägenheten och har gått i skola i området bla, så dom måste bott i närheten iaf.
Den äldre systern verkar väl insatt i vad som hänt kring mamman och sonen så helt utan kontakt kan dom knappast ha varit heller.

Har dom bott hos släktingar eller blivit omhändertagna så kan man ju undra varför sonen som är något år yngre fick stanna hos mor och far.

Eller hur. De flyttade in 1974 när fadern precis kommit ut ur fängelset. Förstfödde kom 1975. Sen döttrar 1976 och 1978, samma år som pojken dör. Sen återuppstår grabben 1979. Det har nämnts i tråden att systrarna skall ha bott hos morföräldrarna, men med tanke på uttalandet om normal uppväxt trodde jag det var en tillfällig grej.

Vete fan om hon verkligen är så insatt som hon säger. Stämmer det att de nästan aldrig bott hemma hos sin mor så handlar det ju om snarare 40 än 20 år utanför familjen.
Citera
2020-12-02, 08:50
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/41OnOR

Alltså man lackar ur. Nu kommer ALLA kring pojken och berättar en massa men kunde ingen få sociala myndigheter att ingripa?
Otroligt

Citat:
Men redan under skoltiden reagerade läraren på att allt inte verkade stå rätt till.
– Jag minns speciellt på hemkunskapen när vi lagade mat. Han var alltid så hungrig. Till slut frågade jag honom när han fick mat senast och då svarade han ”i*går vid frukost”. Vi hade även ett system där vi bakade varje vecka, och jag höll då koll på hans vecka så när det var hans tur så bakade jag åt honom, så att ingen av de andra eleverna skulle märka att han inte hade något med sig.

Iofs är kanske stor hunger inte så märkvärdigt då det finns matglada barn men hon hörde ju från pojken själv att de inte åt alltid
Citera
2020-12-02, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woldemortdarski
Förlåt, jag fick intryck tidigare i tråden att Mait skulle haft två äldre döttrar innan hon träffade Johnny. Ett missförstånd. Döttrarna som är födda 1976 och 1978 har bott på adressen. Dock såg man inte mycket av dem heller.

Haha, okay. Jag har snarare hört att Johnny skulle vara far till två döttrar innan han träffade M*ait.

Då släpper vi frågan om de gemensamma döttrarnas "exil". Fan, kunde ju ha blivit snaskigare det här...
Citera
2020-12-02, 08:52
Medlem
Citat:
Förlåt, jag fick intryck tidigare i tråden att Mait skulle haft två äldre döttrar innan hon träffade Johnny. Ett missförstånd. Döttrarna som är födda 1976 och 1978 har bott på adressen. Dock såg man inte mycket av dem heller.

Ok, men du sa att det bara var tre personer som bodde i lägenheten? Mamman, pappan och sonen?
Citera
2020-12-02, 08:58
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Jag har fått höra att J skall ha haft en älskarinna under en tid, som hustrun visste om men inte vågade protestera mot. Vet du något om detta? Kan detta vara den K E som J står skriven hos vid tiden för sin död?
Citera
2020-12-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Tack.
Schysst frilla🤣🤣
Citera
2020-12-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag har fått höra att J skall ha haft en älskarinna under en tid, som hustrun visste om men inte vågade protestera mot. Vet du något om detta? Kan detta vara den K E som J står skriven hos vid tiden för sin död?

The plot thickens. Kan ju stämma med Johnnys 'spirituella' livsåskådning. Har du sett hennes Facebook? Fröken Å*kerblom kombinerar det österländska med... fan, är det skokräm hon har i ansiktet?
Citera
2020-12-02, 09:06
Medlem
Woldemortdarskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ok, men du sa att det bara var tre personer som bodde i lägenheten? Mamman, pappan och sonen?

Jag är konfunderad själv över detta, förmodligen för att jag aldrig såg döttrarna mer än någon enstaka gång. Fick verkligen dra mig till minnes för att komma ihåg dem. Ber om ursäkt för detta, men jag ljuger inte.

Jag kan säga så här: Att efter att ha bott relativt nära den familjen under många år, så kommer jag inte ihåg att jag sett att mamman varit ute med barnen som en familj en enda gång. Vad jag kommer ihåg så måste de vistats väldigt mycket inne i lägenheten. Mait var sällan ute när hon bodde med Johnny. Johnny och Mait var aldrig ute tillsammans. De gjorde aldrig något som en familj. Johnny var ute med traktens tonåringar, plus att han verkar ha haft något skumt för sig då han åkte in till stan kvällstid.
Senast redigerad av Woldemortdarski 2020-12-02 kl. 09:08.
Citera
2020-12-02, 09:06
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Åklagaren har gått ut med att mannen blivit opererad.

Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Vissa kallar det faktiskt en operation att dra ut en tand. Vilket inte är fel per say. Men det kan likväl vara så att han åkte direkt in på käkkirurgen för att dra ruttna tänder, då låter operation aningen mer dramatiskt än det faktiskt är.

Eller operera variga, infekterade sår , där man skär bort området runt såret och syr .
Citera
2020-12-02, 09:13
Medlem
Citat:
Jag är konfunderad själv över detta, förmodligen för att jag aldrig såg döttrarna mer än någon enstaka gång. Fick verkligen dra mig till minnes för att komma ihåg dem. Ber om ursäkt för detta, men jag ljuger inte.

Jag kan säga så här: Att efter att ha bott relativt nära den familjen under många år, så kommer jag inte ihåg att jag sett att mamman varit ute med barnen som en familj en enda gång. Vad jag kommer ihåg så måste de vistats väldigt mycket inne i lägenheten. Mait var sällan ute när hon bodde med Johnny. Johnny och Mait var aldrig ute tillsammans. De gjorde aldrig något som en familj. Johnny var ute med traktens tonåringar, plus att han verkar ha haft något skumt för sig då han åkte in till stan kvällstid.

Johnny kan ju ha stått i dörr eller som du sa tidigare, jobbat krog. Ska höra mig för lite om någon minns honom från restaurangscenen på den tiden. Det spelar ju egentligen ingen roll, att han har ett kriminellt förflutet är ju minst sagt konstaterat. Dock verkar ju eventuella skumraskaffärer inte ha givit någon vidare avkastning, eller såg du honom i nån fläskig matthandlar-Merca utanför karatedojon?
Citera
2020-12-02, 09:14
Medlem
Woldemortdarskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton

Vet ej. Mait var som sagt tystlåten och tillbakadragen. Johnny var ute och gjorde grejer och Mait vistades mest i lägenheten. Som jag sagt tidigare, så har jag fått berättat för mig att Mait var rädd för Johnny och att han höll henne i strikta tyglar.
Citera
2020-12-02, 09:15
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Eller operera variga, infekterade sår , där man skär bort området runt såret och syr .

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in