2020-12-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Genom att prata med media så säkerställer hon ju att sonen aldrig behöver åka tillbaka hem om han inte vill och att detta uppmärksammas!!!

Kan alla sluta klanka ner på systern som är den enda som verkar bry sig av resterande släkt.

Som inte har pratat med dem på 20 år!

Tänk om sonen vill åka hem?
Citera
2020-12-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon sade ju även att han fått panik och börjat gråta när han var tvungen att åka ambulans själv (pga Corona).

Då kan man väl för fan åka efter och se till att finnas där! Skit i att snacka med media! När din lillebror gråter, var där för honom istället för att säga till svt att det är ostädat liksom. Du sitter där. Tills allt är bra.
Men herregud, du får väl att man inte får besöka på sjukhuset heller? Eller trodde du verkligheten förbudet gäller specifikt ambulansfärden?
Citera
2020-12-02, 00:57
Medlem
Satans vider borde låsas in men det blir väl en übermild lyxdom för ludret som vanligt i Landet Lagom.
Citera
Medlem
-nickname-s avatar
Några viktiga ting, enligt mig, jag vill ha svar på som borde komma fram snart:

- Vid vilka åldrar lämnade systrarna hemmet, och i så fall var hamnade dom? (Min teori om att dom hamnar hos morföräldrar efter faderns bortgång, är plausibel, men endast en teori.

- Är systrarna vänner? Ses dom? Eller har d.ä systerns uppbrott (enligt egen utsago) från familjen även orsakat splittring mellan dom två.

- Dog fadern av cancer eller begick han självmord? (Viktigt ur en traumatiserande synpunkt och relationssynpunkt)

- Har pojken, sedermera mannen, blivit så pass hjärntvättad att han de facto inte såg sin tillvaro som hemsk? Förutom den tydliga fysiska åverkan, som verkar skett det senaste, som detta helvete åsamkat honom är det möjligt att han i sin manipulerade värld ansåg sin tillvaro dräglig. (Uppgifter från intervjuer och artiklar går isär här)

- Det verkar som att det är möjligt att det fanns sexuella inslag i relationen till modern om man läser mellan raderna hos initierade forumskribenter (och ibland om man läser de faktiska raderna) - Det skulle ju förvärra det för modern i en rättegång då det helt klart rör sig om incest. Jag vet inte vad jag vill med denna fundering, men man hoppas ju på hårdast möjliga straff för modern. Eller längsta möjliga vård.

- Uppgifterna från systern om att släkten skulle gått emot henne vid upprepade propåer om att saker och ting inte stod rätt till i hemmet är också mycket svårlästa. Betyder det att släkten i sin helhet tyckt att situationen var ok? Eller är det allmänt så att systern skarvar/överdriver dagligdags, och därför har lågt förtroendekapital hos släkt? Eller är det strutsbeteende hos släkten? Eller har det inte larmats till släkten i större utsträckning pga hat mot modern?

- Varför åkte modern till sjukhuset, hur länge var hon där, och hur fick systern reda på detta?

Funderingarna ämnar inte att dra någon skugga över varken BO eller systern, men det är de trådar som är lösa för mig, (utöver såklart noll insikt i 28 års övergrepp) efter att ha läst över 2000 inlägg i denna
nya, brokiga tråd.
Senast redigerad av -nickname- 2020-12-02 kl. 01:00.
Citera
Medlem
Citat:
Många som skriver här på flashback har haft en relativt normal uppväxt. Det är nog ganska svårt för de flesta att kunna sätta sig in i familjesituation denna familj har.

Att systern tar sig till lägenheten när hon får vetskap om att mamman lämnat lägenheten tyder på att hon vill väl och vill rädda sin bror.

Systern kanske har varit familjens svarta får och därför har andra i släkten ignorerat hennes oro. Jag tycker hon borde ha kunnat ringa polisen och säga att hon var orolig för sin brors välbefinnande.

Vi får vara tacksamma att sonen hittades nu ist för att han hittades ännu senare och kanske avliden. Kanske får han nu chansen till ett liv värt att leva.

Mamman verkar ju varit galen från start som trott att hennes döda son kom tillbaka i nya sonen. Vem döper sitt barn exakt lika dant efter sitt tidigare döda barn?! Bara det är ju knäppt.

Vidare verkar mamman väldigt manipulativ.

Jag tror absolut att systern försökt fånga upp brodern tidigare men att mamman kraftigt manipulerat honom tidigt att ta avstånd från andra.

Ni som kastar skit på systern borde tänka ett varv till. Det är nog mamman i detta fall ni borde rikta ilskan mot.

Modern är till 100 % sjuk mentalt. Om en person nu är sjuk, vem ska be om hjälp tänkte du? Den sjuka eller omgivningen? Om den sjuke nu har andra barn så bör väl dom ingripa? Systern uppger i intervjuvn att hon försökt när hon var ung, men ingen har lyssnat. Vad vet vi om det är sant. Hon kanske har läst här vad som skrivs och vill rentvå sig
Det kanske är så att systern blev kontaktad av en släkting om att åka till lägenheten och se till brodern. Det står ingenstans hur länge modern var borta från hemmet. Det är mycket som inte stämmer i detta.
Citera
Medlem
mothafokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downieandreas
Läs sida 1-50 så får du fram det mesta. Bild på mamman finns i de senare sidorna.
Finns ingen bild på mamman
Citera
2020-12-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Som inte har pratat med dem på 20 år!

Tänk om sonen vill åka hem?

Ja vill han hem så är han fri att kommentera det och göra det. Men jag litar mer på systern! Herregud. Han har ju vanvårdats helt och hållet.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Genom att prata med media så säkerställer hon ju att sonen aldrig behöver åka tillbaka hem om han inte vill och att detta uppmärksammas!!!

Kan alla sluta klanka ner på systern som är den enda som verkar bry sig av resterande släkt.
Ett mycket klokt inlägg. Denna syster blev mannens räddning. Utan sin syster hade mannen kanske inte levt mycket länge till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Men herregud, du får väl att man inte får besöka på sjukhuset heller? Eller trodde du verkligheten förbudet gäller specifikt ambulansfärden?

Varför är du så arg? Man får självklart sitta i fiken runtomkring, som jag skrev.

Eller menar du att man bara ska skita i honom nu är han är på sjukhus?
Citera
2020-12-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är alltså två systrar som bott hemma tills de kunde flytta hemifrån - då var brodern ca 18 år kanske? Sen är det två systrar som låtit bli att larma myndigheter i 20 års tid. De kunde ha försökt passa på när modern lämnade hemmet för nån shoppingtur t ex. Istället för att vänta tills ett sjukhusbesök efter 20 år. Påpassligt att ena systern kände till att mamman var på sjukhus. Med tanke på all passivitet under 20 års tid systrarna visat sin bror.

Jag hoppas att det blir ordentligt utrett.
Och att det går att bygga upp ett liv åt den här stackars ensamma mannen som svikits så jävla grovt av alla i sin familj.
Sjukhuset kontaktade nog dottern då hon kanske var uppskriven ” som närmast anhörig.” Det är nog allt ifrån Stockholm Syndromet till MBP när det gäller sonen och modern. Dels dog första sonen endast tre år gammal och mannen förlorade hon också. Sedan föds Clarence och enligt dottern ansåg då modern att ” hon återfått sin döde son.” Absolut inget försvar men vem vet egentligen vad som hänt dessa människor. Vi kan tycka och tänka och vara hur förnuftiga som helst men detta måste bero på många och svåra omständigheter. Nu får den svenska psykvården verkligen bekänna färg och soc borde anmälas om det stämmer vad dottern sagt om bemötandet hon fick då hon bad om hjälp gällande sin bror Clarence och det har gått många år sedan det försöket. Tolv år gammal var han när detta ska ha ” börjat”. Mobbad i skolan, dålig självkänsla och mamman var väl den enda tryggheten han hade efter att syskon flyttat och vilket barn som helst kan hjärntvättas om man hör från en som man litar på att samhället vill en illa. Ja, fy fan. Jag finner inga ord. Ett helt liv och det värsta måste vara att han vetat om att andra vet hur han haft det men att ingen hjälpt honom.
Citera
2020-12-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ja vill han hem så är han fri att kommentera det och göra det. Men jag litar mer på systern! Herregud. Han har ju vanvårdats helt och hållet.

Varför litar du mer på systern?
Citera
2020-12-02, 01:01
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segerslaktarn
Finns en blurrad bild på Aftonbladet på sonen i 7e klass, någon som har denna oblurrad eller eventuellt nyare bilder på honom?

Hur ska ngn kunna ha en nyare bild på en person som suttit inlåst i en lägenhet och inte träffat några människor överhuvudtaget på 28 år?
Hur tänkte du nu🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in