2020-12-01, 23:08
Medlem
Tompa-123s avatar
Någon som sitter på skolkatalogen med bilden på pojken som florerar på aftonbladet just nu..någon måste väl ha den katalogen?
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglat02
Hur lägger man upp bilder här? Har bild på kvinnan
https://imgur.com/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Eftersom jag är relativt ny här så vet jag inte vad TS betyder.
Men du får gärna lära mig som är ny, det hade uppskattats.
Så jag inte begår ”samma” misstag fler gånger.
Alla är helt enkelt nya någon gång ♥️

Trådstartaren
Citera
2020-12-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, han var undernärd utan tänder med illaluktande sår. I hemmet var det dessutom så mycket sopor o dyl att det var gångar mellan högarna. Så jag förstår fullt ut henens chock.

Han satt i en fåtölj enligt svt, och hade inte alla tänder kvar. Det är för mig inte samma sak som en tandlös Gollum som krälar i sin egen urin, som det lät som i morse.

Jag menar nu inte att försvara mamman, utan denne son (en vuxen man på pappret) måste få ha lite integritet. Bara han kan avgöra vad han har varit med om och vad som behöver hända nu. Vi kan inte stå som hysteriska städkärringar och säga att han ”låg i en skräpig hög” och därför ska in på institution.

Hans syster som han inte hört av på 20 år ska inte få tolkningsföreträde för att hon kommit förbi.
Citera
2020-12-01, 23:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Tror att det kan vara de variga såren på underbenen. Systern sa att det var svart! 😔
Då hade han nog knappast överlevt länge till utan vård, så skrämmande och grymt allt!
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Jag förstår inte riktigt detta med sjukhusvistelsen. Enligt bilder vid omhändertagandet av kvinnan så blir hon frihetsberövad utanför sin bostad igår. Men enligt systern så passade hon på att gå till lägenheten när hon fått reda på att mamman låg på sjukhus i söndags. Och enligt flera skall mamman legat på sjukhus ett tag. Blev det ett oerhört sammanträffande att mamman blev utksriven från sjukhuset på måndagen? Har mamman inte legat där länge? Blev hon omhändertagen på sjukhuset, körd till lägenheten och pressen bara lyckats fånga bilder precis när dom kommer ut från lägenheten? Var mamman i lägenheten när systern kom ändå?
Det verkar ju ganska troligt att hon blev omhändertagen på sjukhuset av polisen och bedömdes vara i så gott skick att hon kunde skrivas ut och tas med till bostaden för att hämta vissa tillhörigheter och sedan föras till polishuset för förhör
Citera
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Modern ska ha avlidit 2005, om jag hittat rätt person. Fadern finns inte med i dödboken till och med 2016, men han finns heller inte med på Ratsit eller dylikt. Alltså värt att anta att han måste avlidit någon gång de senaste åren? Född 1921, skulle alltså vara 99 år gammal idag.
Lever mammans (M*it) syskon måntro?
Citera
2020-12-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Vad är det vänliga med att sprida ett offers namn på internet? Om du är intresserad så läs i tråden i stället. Väldigt tröttsamt med lata människor här som ska få allt serverat.

Jag har läst och som du säkert också läst eftersom du läser alla inlägg flitigt fått en förklaring på.

OnTopic: Detta med att systern visste att mamman åkte in på sjukhus. Kan de ändå haft viss telefonkontakt under dessa år? Mamman och systern alltså. Pratat ibland för att kolla läget. Förstår inte hur hon kunde veta om sjukhusbesöket annars.

Enligt syster så hade de pratat i telefon om en litar på det hon sade i intervjun.

Många frågetecken där. Tänker att kvinnan borde ha åkt ambulans till sjukhuset och därmed ej låst ytterdörren. Jag menar, hur ska man annars kunna anta att ytterdörren varit olåst ifall sjukhusbesöket var planerat.[/quote]

Modern kom in till sjukhuset på lördagen enligt grannen, väldigt sällsynt med planerade läkarbesök under helger.
Jag tänker som du, att det borde varit ambulans eller att någon kört henne.
Hur kan då de som hjälpt henne till sjukhuset helt missat misären och sonen?
Alltså känns nästan ambulans uteslutet. Om hon nu inte tagit sig ner och väntat på ambulansen vid entrédörren. Vilket känns långsökt.
Citera
2020-12-01, 23:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Systern har ändrat sin historia, han satt tydligen i en fåtölj i köket, ställde sig upp direkt när han såg henne och upprepade hennes namn flera gånger.
Ska tydligen sakna flera tänder men inte alla, det var svårt att få på skor på hans fötter för att dom var svullna.

Det mesta är hörsägen från vad alla tar som sanningsvittne men verkar ha friserat historien några ggr på den här korta tiden.

Ja, jag såg nu. Två svarta tänder kvar plus att det rann så mycket var ut bensåren att det blev pölar. Helt obeskrivligt grymt. Jag undrar om man kan rädda benen eller om det är kört.

Enligt systern var han normal från början, men att mamma förändrat honom.

Jag såg att polisen berättade att mannen sagt att han varit inlåst av mamman. Kanske det är som de som lever i destruktiva förhållanden. De kan i praktiken gå ut genom dörren och lämna sin partner, men det finns en osynlig mental barriär skapad av partner, som gör att de inte kan lämna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Förnamnen är väl helt klart gångbara i Sverige, med undantag för de märkliga andranamnen (eller hur det nu är) J*oie, J*oysie och J*odie. Det där tror jag bara är nån slags filmstjärneromantik från två föräldrar i 40-50-talistgenerationen, det var en hel del ungar som fick konstiga namn på 60- och 70-talet. Sonens namn på bokstaven C stavas dock lite speciellt, det skyller vi på att föräldrarna nog inte tillhört begåvningsreserven.

Låter som en rimlig analys
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Lever mammans (M*it) syskon måntro?

Japp, en bror och en syster, de bor i krokarna kan man säga. Namn finns i tråden.
Citera
2020-12-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Systern har ändrat sin historia, han satt tydligen i en fåtölj i köket, ställde sig upp direkt när han såg henne och upprepade hennes namn flera gånger.
Ska tydligen sakna flera tänder men inte alla, det var svårt att få på skor på hans fötter för att dom var svullna.

Det mesta är hörsägen från vad alla tar som sanningsvittne men verkar ha friserat historien några ggr på den här korta tiden.

Behöver inte vara systern som ändrat sin historia. Kanske var den ivriga och uppspelta journalisten som missuppfattade detaljerna från början, i sin iver att få ut sitt livs scoop. Till exempel när kvällstidningen som var tvåa på bollen också ville få ut texten så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in