2020-12-01, 19:07
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De skrattar för att de är glada att vara kändisar, coola sådana tycker de. De har inte konfronterats med allmänhetens åsikt, i finkan kanske de får känna på hur det känns att få en pinne i röva. Lär vara lärorikt för dem, och rätt straff och inta bara inlåsning.
Ja då är det inte så kul längre.
Citera
2020-12-01, 19:57
Medlem
Den där satans spolingen som nekade till alla anklagelser vill jag personligen ge en örfil!
Citera
2020-12-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Är det ett av offren?

Nej, inte från kyrkogården.
Däremot ett tidigare rån från i somras.
Citera
2020-12-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nnnnnhjncb
https://www.instagram.com/p/CEwf-Aah0Sw/?igshid=1q9r5qe600drx

Gokart efter en sån händelse ? Verkligen inte grov misshandel.

Detta är inte ett av offren från kyrkogården.
Citera
2020-12-01, 20:18
Medlem
Citat:
https://www.instagram.com/p/CEwf-Aah0Sw/?igshid=1q9r5qe600drx

Gokart efter en sån händelse ? Verkligen inte grov misshandel.

Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Är det ett av offren?

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Vet inte, men jag drog den slutsatsen med tanke på inavlets kommentar om bilden.

Citat:
"Troll" sanningen svider men det median har skrivit stämmer inte. Människor är ute efter skadestånd nuförtiden

Nej det är inte ett av offren det är ett av offren från en annat rån som en av gm gjorde tidigare!
Citera
2020-12-01, 20:33
Medlem
2 år ngnting för detta? Gjorde domarsvinen sin yttersta, för att döma till lägsta straffen?
Citera
2020-12-01, 21:01
Medlem
Citat:
"Troll" sanningen svider men det median har skrivit stämmer inte. Människor är ute efter skadestånd nuförtiden

Så vad är det DU vill få fram då. Att det inte hänt?
Citera
2020-12-01, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
2 år ngnting för detta? Gjorde domarsvinen sin yttersta, för att döma till lägsta straffen?

Ingen dom har fallit, du har nog missförstått.
Senast redigerad av nikeairmax 2020-12-01 kl. 21:33.
Citera
2020-12-02, 00:18
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Om det finns en juridisk kunnig inne i denna tråd så har jag en fråga: Finns det utrymme i lagtexten där man INTE behöver ge ungdomsrabatt?

Nej
Citera
2020-12-02, 00:26
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Som jag skrev så bryts presumtionen mot fängelse om straffvärdet är över 1 år efter avdrag. Döms han enligt brottsrubriceringen så kommer straffvärdet att vara över 1 år efter avdrag.

Soc uttalar sig om lämplig åtgärd om man inte dömer till fängelse, det säger alltså ingenting om huruvida fängelse döms ut eller ej.

Man rekommenderar inte heller fängelse för 21 åringen då det inte är något soc gör och det är inte deras uppdrag.

Jag kan inte förklara det bättre. Du får satsa dina pengar på vad som helst men sluta låtsas som att Socs yttrande avgör påföljden.

Du har rätt i allt, jag har bara en fundering. Är det verkligen straffvärde efter åldersrabatt? Det står ju straffvärde...? Är det då inte straffvärdet för gärningen, dvs oaktat ålder? Obs påstår inget, undrar bara.
Citera
2020-12-02, 00:46
Medlem
Clive-Hasses avatar
Citat:
Antingen är du rejält svagbegåvad eller också är du släkt med förövarna. De flesta har nog både läst och förstått att rättegången omfattar flera brott, vid olika tillfällen med flera drabbade. Grovt rån med pistol och misshandel några veckor innan de fortsatte med kyrkogårdstortyren. I åtalet ingår även rånet mot en kiosk samt diverse narkotikabrott. De flesta verkar ha förstått sammanhanget och vad åtalet går ut på. Men det var kanske lite för mycket för dig. Det hedrar dessa människor som vittnar. Det är inte alla som vågar det och namnen är offentliga vilket kan medföra risker. Men du tror alltså att de drabbade är ute efter skadestånd primärt? Inte rättvisa? Heder åt dom som vågar ställa upp och vittna så att dessa drägg ställs inför rätta och fälls. De har lite kurage och stake till skillnad mot lågpannade kuddbitare.
Citera
2020-12-02, 01:58
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Du har rätt i allt, jag har bara en fundering. Är det verkligen straffvärde efter åldersrabatt? Det står ju straffvärde...? Är det då inte straffvärdet för gärningen, dvs oaktat ålder? Obs påstår inget, undrar bara.

Du har helt rätt, det är jag som använder terminologin felaktigt. Jag skulle ha angett ”straffvärdet för en vuxen person med avdrag av åldersrabatt” eller bara ”straffvärdet” annars blir det lite förvirrande. Straffvärdet är ju det värde man kommer fram till efter straffmätningen och då har man redan gjort avdrag för åldersrabatten.

Tanken var alltså att betona att åldersrabatten är något man måste ta hänsyn till även i den delen men sättet jag skrev det på ger intrycket att man drar av för åldersrabatten två gånger. Min miss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in