2020-12-01, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Nej, det spelar ingen roll. Och ditt svammel betyder bara att du vill kunna härleda eventuellt brott till att de är invandrare. Vad har du då att säga om Fritz som är av acceptabel ras (enligt din sjuka hjärna)? Han är inte en vidrig, sjuk jävel, eller? Utan gjorde det han gjorde av intelligenta skäl?

Du svamlar. Jag har inte sagt att jag vill göra ena eller andra. Du har uppenbarligen personliga emotionella problem.

Enligt din logik är även BRÅ nu rasister eftersom dom ska registrera etnicitet (igen).

Tyvärr ignorerar jag dig då du inte kan skriva utan att använda förolämpningar. Antagligen var din förälder socialgrupp 3 och du växte upp utan uppfostran.
Citera
2020-12-01, 19:38
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Om du har en aning om något, och kan leda det i bevis, gör det då. Det finns inget i familjens bakgrundshistoria som tyder på tattare. Men du vet väl mer än jag, som tydligen inte har en aning om något alls.

Familjen är hjälpligt kartlagd tre generationer tillbaka. Du är välkommen att infoga okända tattargener i denna kartläggning.

Eller kan det vara så att du inte har en aning om något?

Jag har ingen aning och har inte sagt att dom är tattare.

Däremot misstänker jag att någon av föräldrarna har tattarblod.

Jag tycker bara det är så urbota korkat att du försöker använda en 100 år gammal ingenjörstitel som någon hade i släkten, som argument för att dom absolut inte kan vara tattare. Eller är det något annat du försöker säga med det? För jag förstår verkligen inte.

Jag känner flera utbildade romer. Det är inte som att alla följer någon gemensam tattarlag om att man bara får jobba med mattförsäljning eller vad du verkar tro.
Citera
2020-12-01, 19:38
Medlem
Stod tidigare att han inte fått gå ut förrän han var 20.
Så i 8 år kan den där jävla dörren varit låst för honom.
Och sen har han nog fått börja gå ut (enligt media varit ute nattetid ibland) för att Häxan varit säker på att han var i hennes grepp.

Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Troligt så ja! Så obehagligt! Tänk om det hade börjat brinna. Om dörren denna gång var olåst, måste tanten haft väldigt bråttom till vården!
Citera
2020-12-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Jag tycker bara det är så urbota korkat att du försöker använda en 100 år gammal ingenjörstitel som någon hade i släkten, som argument för att dom absolut inte kan vara tattare. Eller är det något annat du försöker säga med det? För jag förstår verkligen inte.

Jag känner flera utbildade romer. Det är inte som att alla följer någon gemensam tattarlag om att man bara får jobba med mattförsäljning eller vad du verkar tro.

Vad grundar det på?
Citera
2020-12-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guestt
Många unga far illa i det nya Sverige och det beror till stor del på migrationen. För 30 år sedan så var det kanske 17-20 elever varje klass. Då fick man också hjälp i form av elevassistent, man kanske hamnade i obs klass som det även också hette då eller fick gå på sommarskola. I det nya Sverige är det 32-35 elever i varje klass. Man får inte samma hjälp eller stöd som förr. De elever som hamnar efter i skolan eller hamnar i dåliga miljöer, är de nysvenska gängen bra på att fånga upp. Men det är som man säger en annan diskussion. Min poäng är att det är många som kommer fara illa som denna numera 41-åriga man eftersom det saknas resurser. För att inte tala om de unga nysvenskar elever som inte kommer tillbaka efter sommarlovet. Till exempel vissa unga nysvenskar gifts bort och andra hålls kvar i sina gamla föräldrars hemland mot deras vilja. Den 41-åriga mannen har delvis icke västerländsk bakgrund. Östeuropè från faderns sida. Den 70-åriga mamman har visserligen ett svenskklingande förnamn men det andra förnamnet är persiskt. http://annhelenarudberg2.blogspot.com/2020/12/mamma-karlsson-laste-in-sin-son-i-28-ar.html?m=1
M*it (*= a) är det en del äldre pursvenska kvinnor som heter. Många namn är från början importerade för att senare bli mycket vanliga svenska namn.
Citera
2020-12-01, 19:43
Medlem
youarenothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Men lägg av med detta törstande efter bild. Han är ett offer, hon antagligen psykiskt sjuk. Vad får du ut av att gotta dig i deras bilder? Så störda människor det finns här alltså.

Vad spelar det för roll?, ska vi tycka synd om henne för att hon är psykist instabil då eller?

Var Fritzl normal enligt dig?

Var ju synd för aftonhoran och resten av blaskorna att det är en kvinna som är MGM, Jag Lovar dig att om GM hade varit en man hade vi sett bilder ute på ''monstret'' och löpsedlar med ''Sveriges Fritzl" osv.
Citera
2020-12-01, 19:44
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Du får gärna försöka visa på när jag försöker leda i bevis att en rom inte kan vara ingenjör. Jag har över huvud taget inte drivit någon sådan tes. Om jag minns det rätt föddes fadern 1921 (eller däromkring), så jag gissar att (eventuell) utbildning var på cirka 40-50-talet. Nu tror jag själv inte att han har det, utan snarare har blivit upphöjd till en lite högre position genom arbete. Men det är ju spekulationer.

Jag har inga som helst tankar om att romer inte kan vara ingenjörer. Tvärtom, skulle man kanske säga. Men det finns INGET som tyder på att familjen ifråga har sådan bakgrund, och det är oerhört tröttsamt med personer som kommer in nya i tråden varje timme och säger att det måste vara ziggisar.
Citera
2020-12-01, 19:45
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Många unga far illa i det nya Sverige och det beror till stor del på migrationen. För 30 år sedan så var det kanske 17-20 elever varje klass. Då fick man också hjälp i form av elevassistent, man kanske hamnade i obs klass som det även också hette då eller fick gå på sommarskola. I det nya Sverige är det 32-35 elever i varje klass. Man får inte samma hjälp eller stöd som förr. De elever som hamnar efter i skolan eller hamnar i dåliga miljöer, är de nysvenska gängen bra på att fånga upp. Men det är som man säger en annan diskussion. Min poäng är att det är många som kommer fara illa som denna numera 41-åriga man eftersom det saknas resurser. För att inte tala om de unga nysvenskar elever som inte kommer tillbaka efter sommarlovet. Till exempel vissa unga nysvenskar gifts bort och andra hålls kvar i sina gamla föräldrars hemland mot deras vilja. Den 41-åriga mannen har delvis icke västerländsk bakgrund. Östeuropè från faderns sida. Den 70-åriga mamman har visserligen ett svenskklingande förnamn men det andra förnamnet är persiskt. http://annhelenarudberg2.blogspot.com/2020/12/mamma-karlsson-laste-in-sin-son-i-28-ar.html?m=1
O det svenskklingande namnet är ju hebreiskt... Orka...
Citera
2020-12-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej det var ju därför jag frågade. Men det du påstår är alltså i princip dina fantasier. Alright.

Ok, detta är första gången socialtjänsten misslyckades att följa upp nåt öht.

Vi får väl hoppas att dom statuerar ett exempel denna gång då.
Citera
2020-12-01, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Ja. Det verkar ju som om hon har varit hoarder också så självklart ligger det svårare psykisk sjukdom bakom detta. Men märkligt hur mannen har kunnat vara inlåst i 30 år. Man smiter inte undan från myndigheterna med en tioåring hur som helst och han är 40 år idag.

Djupt tragiskt iaf. Ska man anta att personen som hållits inlåst också inte är helt frisk?

Ja, det kan man nog utgå ifrån.
Citera
2020-12-01, 19:49
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Jag skulle säga att det är vanliga med sånna här fall i västerländska länder där den sociala kontrollen är lägre. Jag tror det är betydligt svårare att gömma undan en son 30 år i Iran.
Citera
2020-12-01, 19:50
Medlem
Det är många som är ansvariga här:

Mamma så klart
rektor, lärare, utbildningsförvaltning
Psykiatrin
Socialen
Släkten

Man kan inte ta något ur skolan , skolplikt. Så även kompisar/deras föräldrar borde reagerat när ens barns kompis försvinner. Att systern slagit larm för 20 år sen är visserligen bra, men normalt har man vanlig kontakt syskon emellan mer eller mindre, så 8 år är mycket i sig utan att reagera.

Om inte psyk eller soc vill lyssna lämnar man det inte bara därhän! Man ringer då polisen, gör en ev anmälan om pågående misstänkt barnmisshandel så någon åker dit akut och kollar, vilket polisen hade gjort om anmälan inkommit och allt uppdagats.

Varför går systern dit till lägenheten först NU 2020 och inte då hon slog slarm för 20 år sen, hade kunnat räddat många år och mycket lidande ???

Även obegripligt hur syskon släkt agerat. De kunde gjort betydligt mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in