2020-12-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Tragiskt, men låter ändå som ett gigantiskt clickbait. "Händelse i familjen". Låt säga att familjen råkade ut för en bilolycka för 30 år sedan där farsan förolyckades och sonen blev invalidiserad. Mamman har sedan dess tagit hand om sonen själv, men har mot slutet drabbats av demens och lägenhetsunderhållet har börjat vackla. Bara en teori. Någon omvänd Josef Fritzl-historia tror jag ni kan fortsätta drömma om.

Möjligt, men man borde väl vetat om att hon tog hand om honom? Och tittat till då och då? Verkar ju inte som man gjort det.
Citera
2020-12-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Bra detektivarbete! Någon som är med i
https://www.stayfriends.se/Skola/Haninge/Grundskola/Vallaskolan-S-1R0E-S
Borde kunna låsa upp skolfoton om vi har lite flyt!

Nä, inte ok att börja sprida foton på offret. Absolut vidrigt beteende.
Citera
2020-12-01, 17:02
Medlem
Ballcancers avatar
Hur FAN kan inte pappan eller någon från hans släkt gjort något??? Jag menar. Att mamman är koko och säkerligen lider av munchhausen by proxy är ju självklart men att pappans sida inte gör något? Herregud. Han måste ju varit inskriven nånstans eller har hon fött honom i smyg hemma? Nu får fan fuppen komma. Spännande läsning.
Citera
2020-12-01, 17:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Finns fler med samma namn, om man skippar mellannamnet.
26 sökträffar på Hitta.

Trodde inte det var ett så vanligt förnamn nuförtiden...

Tror dessutom inte att någon som håller sin son undan "världens ondska" hänger på Facebook...

Alltså det är mer sannolikt att så är fallet, då mamman där två små vanvådade barn, samt ett skelett på ett litet spädbarn, var väldigt aktiv på Facebbok, där hon målade upp allt så iddyliskt, då det istället var total missär i hemmet, varav ett spädbarn vanvådats till döds och gömts i en byrålåda. Nej håller verkligen inte med vad du skriver!
Citera
2020-12-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Hur FAN kan inte pappan eller någon från hans släkt gjort något??? Jag menar. Att mamman är koko och säkerligen lider av munchhausen by proxy är ju självklart men att pappans sida inte gör något? Herregud. Han måste ju varit inskriven nånstans eller har hon fött honom i smyg hemma? Nu får fan fuppen komma. Spännande läsning.
Fadern dog 1992 vilket har diskuterats i tråden. Troligen i samband med detta som sonen togs ur skolan.
Citera
2020-12-01, 17:05
Medlem
Kan man tänka sig (nu kommer jag nog att få kritik från dom som vet när jag har en hypotes/gissar.....) att mamman hade någon lättare form av det autistiska spektra och sonen någon värre form inom samma spektra.
Så att mor och son inte var så förtjusta i social samvaro med andra och/eller stötte bort folk.
Att sonen inte var inspärrad utan helt enkelt var nöjd med att få sitta hemma och spela tv-spel och dricka energidryck(som försämrade tandstatusen och även den fysiska statusen).
Mamman kanske försökte få med gossen ut i friska luften ibland men hon blev äldre och svagare och sonen gick till slut inte att ta i örat och tvinga med ut.
Och hon till slut givit upp.
Citera
2020-12-01, 17:06
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Fadern dog 1992 vilket har diskuterats i tråden. Troligen i samband med detta som sonen togs ur skolan.
Jo men han har väl släkt i livet som fortfarande borde ha något intresse av pojken!
Citera
2020-12-01, 17:07
Medlem
Franke88s avatar
Var det en svensk eller utländsk kille/mamma?
Citera
2020-12-01, 17:07
Medlem
Citat:
Jo men han har väl släkt i livet som fortfarande borde ha något intresse av pojken!

Pappan var invandrare, släkten kanske är kvar i hemlandet.
Citera
2020-12-01, 17:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

För det första är det väl extremt osannolikt, snarare än "självklart", att mamman lider av just Münchhausen by proxy?

För det andra, har du ens läst något av tråden? Pappan är död sedan tidigt 90-tal och huruvida han ens har/hade några släktingar i Sverige är högst oklart.

För det tredje, ska FUP släppas när polisutredningen knappt påbörjats?
Citera
2020-12-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Kan man tänka sig (nu kommer jag nog att få kritik från dom som vet när jag har en hypotes/gissar.....) att mamman hade någon lättare form av det autistiska spektra och sonen någon värre form inom samma spektra.
Så att mor och son inte var så förtjusta i social samvaro med andra och/eller stötte bort folk.
Att sonen inte var inspärrad utan helt enkelt var nöjd med att få sitta hemma och spela tv-spel och dricka energidryck(som försämrade tandstatusen och även den fysiska statusen).
Mamman kanske försökte få med gossen ut i friska luften ibland men hon blev äldre och svagare och sonen gick till slut inte att ta i örat och tvinga med ut.
Och hon till slut givit upp.
Så det är antagligen det som gör att han, enligt media, berättat för polisen att han hållits inspärrad mot sin vilja? Eller hur tänker du i ditt inlägg?
Citera
2020-12-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Har du hört talas om "Stockholmssyndromet"? Offret sympatiserar på något vis med förövaren efter ett tag.
Också en viktig aspekt att ha med!
Undrar vem som kontaktade den anhörige, och informerade om att modern nu finns på sjukhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in