2020-12-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsontidag
Om det kom fram en ovårdad 30+ åring till dig på gatan som berättade att den hölls inlåst av sin mamma. Hur hade du reagerat?
Hur skulle han ha kontaktat polisen? Hade en mobiltelefon? pengar? Numret till polisen var väl 90000 fortfarande på den tiden han blev avskärmad från världen?
Visste han vart sina systrar bodde? Kunde han ta sig dit?

Det var många konstiga frågor.. vill du mena på att det var helt omöjligt för mannen att få hjälp? Trots att han uppenbarligen inte satt inlåst..
Citera
2020-12-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lets.go.bananas
Denna kvinna är extremt obehaglig, vi kallar henne häxtanten. Tror hon fick en flipp när pappan dog. Hört ryktesvägar att hon tydligen haft en son tidigare som dog när han va liten i hennes armar (han hade samma namn som den här sonen), vet inte om det stämmer dock.
vad vet du mer? har du någon bild på häxtanten?
Citera
2020-12-01, 12:36
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag har tänkt på det citatet ända sedan nyheten uppdagades... Läskigt!

Visst är det tänkte direkt på Se7en när jag läste nyheten.
Citera
2020-12-01, 12:37
Medlem
Aftonbladet skriver nu att de träffat en granne som mött den aktuella 41-åringen. Om detta stämmer tyder det som hänt inte på något människorov, utan troligen kanske en utvecklingsstörd person som vanskötts.

Men en kvinna, som också bor i samma trapphus, säger att hon träffade på mannen i år. Det var i den lokala matbutiken som han ska ha kommit fram till henne. Han ska haft på sig shorts och haft bandage på benen. – Jag vet vem du är. Du är min granne, ska han ha sagt till henne. Enligt grannen sa mannen att han hade sett henne från sitt fönster.
Senast redigerad av Nietzschesson 2020-12-01 kl. 12:39.
Citera
2020-12-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Är det bekräftat är familjen är från Ungern?

Incest och inavel är extremt vanligt i de länder vi importerar dessa människor ifrån.
Hade vi utvisat alla dina gullgrisar så hade våldsbrotten mer än halverats.

Hon e svensk o heter Karlsson i efternamn. Läs tråden.
Citera
2020-12-01, 12:39
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Balkankriget stämmer visst i tid med att pojken försvann. 1992-1993. Sen har vi ju även kurderna som flytt till Sverige i tid och otid sen mitten av -80 talet

Precis, det var ju de jag menade. Var någon som sa att det inte var möjligt.

Nu verkar det dock som att pappan var från Ungern och mamman Svensk.
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2020-12-01 kl. 12:44.
Citera
2020-12-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Aftonbladet skriver nu att de träffat en granne som mött den aktuella 41-åringen. Om detta stämmer tyder det som hänt inte på något människorov, utan kanske en utvecklingsstörd person som vanskötts.

Men en kvinna, som också bor i samma trapphus, säger att hon träffade på mannen i år. Det var i den lokala matbutiken som han ska ha kommit fram till henne. Han ska haft på sig shorts och haft bandage på benen. – Jag vet vem du är. Du är min granne, ska han ha sagt till henne. Enligt grannen sa mannen att han hade sett henne från sitt fönster.
Han kan långsamt ha blivit totalindoktrinerad. En mental inlåsning kan vara lika stark som en fysisk sådan. Mamman ville ha total kontroll över sonen, och var överbeskyddande. Det sista enligt media. Och det är inte så svårt att hjärntvätta en 12-åring att "alla därute är ute efter oss" och att man måste låsa in sig. Men jag tror mamman var sjukare än sonen. Mycket sjukare. Med tanke på beskrivningen av lägenhetens tillstånd så är det inte någon frisk person som bott där. Nå, bara egna spekulationer naturligtvis.
Citera
2020-12-01, 12:45
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Är det bekräftat är familjen är från Ungern?

Incest och inavel är extremt vanligt i de länder vi importerar dessa människor ifrån.
Hade vi utvisat alla dina gullgrisar så hade våldsbrotten mer än halverats.

Den avlidne fadern var från Ungern. MGM är däremot pursvensk.
Citera
2020-12-01, 12:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Grannar i området är chockade över misstankarna. En granne som bor i närheten säger att han aldrig märkt någonting förrän polisen ringde på hans dörr på söndagskvällen.

– Jag har mött henne på gården, en äldre ensam dam. Jag har vetat om att hon har vuxna barn, men utgått från att hon bott själv. Jag förväntade mig inte att det skulle finnas en person till i hemmet.

En kvinna som bott i området sedan 90-talet säger att hon vetat om att kvinnan har barn men att hon aldrig sett något av dem.

– Jag har alltid tyckt att det är så konstigt att jag sett kvinnan så lite över huvud taget. Man måste väl gå och handla? Tänk vilket öde så här nära, det är helt otroligt, säger kvinnan.
Verkar som om tanten
https://c.cdn-expressen.se/images/07/47/07476b40ea1448ddb6211ea5d75208f4/annan/640@60.jpg
inte haft några som helst kontakter eller besök
Tror det finns en jävligt sorglig bakgrund till att sonen har försummats och hur sorglig den förklaring än må vara kan jag tänka mig att mamman kommer att åtalas och dömas
Citera
2020-12-01, 12:47
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Aftonbladet skriver nu att de träffat en granne som mött den aktuella 41-åringen. Om detta stämmer tyder det som hänt inte på något människorov, utan troligen kanske en utvecklingsstörd person som vanskötts.

Tja kanske, men tror du inte man blir utvecklingsstörd över att vara instängd i en lägenhet, totalt kontrollerad i 30 år?
Citera
2020-12-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det är absolut en möjlighet. Man behöver inte ens vara efterbliven. Den amerikanska poeten Emily Dickinson bodde t.ex. hela sitt liv tillsammans med sin far.

Citat:
Ursprungligen postat av moms
Men du kan ju inte vara så jävla dum att du tror att detta har något med feminism att göra? Då borde du låsas in...

Det har det väl. Det här är ju problem som feminismen bidrar till, samt förnekar. Feministism skyddar ju denna typ av förrövare, det är ju grundtesen i feministisk ideologi.
Citera
2020-12-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja just det. Det här påminner lite om den konstiga familjen(Blekinge tror jag det var) som höll alla sina barn hemma från skolan och lyckades lura alla att de gick på distansundervisning i en privatskola i USA.

Mycket kritik riktades mot skola och socialtjänsten då. Men detta får ju verkligen det fallet att blekna i jämförelse!
De var i Ystad skåne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in