Citat:
Ursprungligen postat av
Nietzschesson
Aftonbladet skriver nu att de träffat en granne som mött den aktuella 41-åringen. Om detta stämmer
tyder det som hänt inte på något människorov, utan kanske en utvecklingsstörd person som vanskötts.
Men en kvinna, som också bor i samma trapphus, säger att hon träffade på mannen i år. Det var i den lokala matbutiken som han ska ha kommit fram till henne. Han ska haft på sig shorts och haft bandage på benen. – Jag vet vem du är. Du är min granne, ska han ha sagt till henne. Enligt grannen sa mannen att han hade sett henne från sitt fönster.
Han kan långsamt ha blivit totalindoktrinerad. En mental inlåsning kan vara lika stark som en fysisk sådan. Mamman ville ha total kontroll över sonen, och var överbeskyddande. Det sista enligt media. Och det är inte så svårt att hjärntvätta en 12-åring att "alla därute är ute efter oss" och att man måste låsa in sig. Men jag tror mamman var sjukare än sonen. Mycket sjukare. Med tanke på beskrivningen av lägenhetens tillstånd så är det inte någon frisk person som bott där. Nå, bara egna spekulationer naturligtvis.