Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det har vårdats 25000+ på sjukhus för covid19, hade dessa varit med i listan på iVA-vård i dina grafer så hade det sett för jävligt ut kan jag lova dig. Utan den vården hade de troligen avlidit.
Jag får uppfattningen att du stödjer en strategi som är åt helvete fel, men det är kanske bara jag. Både du och jag vet att det är ingenting som är normalt i dagsläget. Att förminska och förringa gör bara saken värre. Läste precis i Aftonbladet att de hade gjort en liten studie av 10 personer som hade kvarvarande besvär efter covid-19 infektion. 8 av 10 hade lungskador. Står i Aftonbladets flöde.
Fast dom 25000+ är ju just mer basal vård, kanske syrgas och liknande, stor skillnad mot IVA. Det vore ju intressant att se hur många som vårdats på sjukhus totalt tidigare år och jämföra. Säkerligen har det varit fler detta år, speciellt i våras. Mer intressant är att jämföra antal vårdtillfällen på sjukhus höst/vintersäsong tidigare år. Ögonblicksbilder säger inte så mycket förrens man fått in det i en kontext.