2020-11-30, 20:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Valsedlar som kanske inte vikts ihop, man kan göra en undersökning på bläck/kolpulver på alternativen som kryssats i kanske ?

Och dessutom. Hur vet man att det saknas röster?
2020-11-30, 20:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Domaren ber att exkludera alla röstsedlar som inte kontrollerats enligt protokollet, giltiga och ogiltiga. Inte ens ett uppseendeväckande drag. Det har gjorts historiskt.

Hittills har ingen domare krävt detta.

Tiden börjar rinna ut.
2020-11-30, 20:13
Medlem
GoldFinger100s avatar
Inga certifieringar hjälper, om Trump och hans team sitter på solida bevis och är hundra på att det har förekommit fusk så kommer vi få se insurrection act inom snart framtid. Om han inte har några solida bevis kommer det fortsätta såhär framöver.
2020-11-30, 20:14
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Hahaha nu är även vi som tycker det är konstigt att Team Trumps bevis verkar gå upp i rök varje gång de träder in i en rättsal en del i konspirationen! Så det är vi, Hugo Chavez, DOJ, CISA, alla rösträknare, hela MSM. Chris Krebbs, Ted Cruz, och några tusen till.. fan. Jag erkänner, du fick oss!

Som svensk och helt utomstående i detta val har i alla fall jag svårt att fatta hur man kan sitta här dygnet runt och kommentera alltifrån Guilianis svett till Trumps utseende. Jag vet inte vad det är som driver er...

Det intressanta i det här, om valfusk bevisas, är att vi nog kan vara säkra på att många europeiska val har varit riggade. Det förklarar vad som har hänt i Europa de senaste åren, både Tyskland och Spanien (för att nämna två länder) har haft märkliga valresultat. Antar att vi alla vill ha demokratiska och korrekta val?
2020-11-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Inga certifieringar hjälper, om Trump och hans team sitter på solida bevis och är hundra på att det har förekommit fusk så kommer vi få se insurrection act inom snart framtid. Om han inte har några solida bevis kommer det fortsätta såhär framöver.
Varför skulle de "sitta på" solida bevis? Fram med dom och in i en rättsal! En konspiration av den här magnituden skulle ju också lämna tusentals spår efter sig, om inte bara de hundratals personerna som måste varit involverade och som riskerar fängelse om de inte passar på att göra en deal nu innan dessa solida bevis presenteras...
2020-11-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jo, Trump hävdade valfusk 2016, tillsatte en utredning som kom fram till att inget valfusk skett men det struntar Trump i och fortsätter hävda att det fuskades då. Hur kommer det sig då att han inte gjort något åt saken - under hans fyra år som världens mäktigaste man och som ytterst ansvarig för att allt det här ska gå rätt till förrän efter han blivit bortvald? Antingen ljuger han eller så är han totalt inkompetent, vilket menar ni?
Demokraterna lade ett förslag om att sätta av medel så att man kunde förbättra och bygga bort ev brister som fanns i processerna runt valen. Allt gå ju att förbättra och just ett val är ju extra viktiga att se över då och kvalitetssäkra med tanke på ur snabbt tekniken tar över allt mer.
Republikanerna och Trump avslog det hela och tyckte inte att det behövdes.
2020-11-30, 20:18
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Demokraterna lade ett förslag om att sätta av medel så att man kunde förbättra och bygga bort ev brister som fanns i processerna runt valen. Allt gå ju att förbättra och just ett val är ju extra viktiga att se över då och kvalitetssäkra med tanke på ur snabbt tekniken tar över allt mer.
Republikanerna och Trump avslog det hela och tyckte inte att det behövdes.

Källa?
2020-11-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du tror inte man kan göra egna ?

Det blir betydligt svårare med säkerhetspapper. En annan nation skulle naturligtvis kunna få fram förfalskningar.

Poströster verkar också vara försedda med någon sorts kod som är olika på varje poströst.

https://www.foxnews.com/politics/states-universal-mail-in-voting-absentee-ballot-requests-voting-2020-race
Senast redigerad av Snullerux 2020-11-30 kl. 20:22.
2020-11-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Som svensk och helt utomstående i detta val har i alla fall jag svårt att fatta hur man kan sitta här dygnet runt och kommentera alltifrån Guilianis svett till Trumps utseende. Jag vet inte vad det är som driver er...

Det intressanta i det här, om valfusk bevisas, är att vi nog kan vara säkra på att många europeiska val har varit riggade. Det förklarar vad som har hänt i Europa de senaste åren, både Tyskland och Spanien (för att nämna två länder) har haft märkliga valresultat. Antar att vi alla vill ha demokratiska och korrekta val?
Har inte kommenterat varken hans svett eller trumps utseende så det får stå för dig.

Ingen aning, och jag har ingen häst i det amerikanska valet heller - jag retade mig på att Trump ropat valfusk i alla val han deltagit i och att folk tar honom på allvar när han nu gör det igen för fjärde gången. Att team Trump uppenbarligen försöker få allmänheten att misstro valresultatet snarare än att bevisa sin sak i en rättsal - allt de gör tyder på att de inte har något att komma med och ingen här inne har kunnat visa något annat.
2020-11-30, 20:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Ponera att man nu bortser från allt det andra som också visat på valfusk.

Men hur kan man lyssna på hearingen i Arizona och INTE tro att valfusk har skett? Hur tänker man när man t. ex. lyssnar på vittnesmål från folk som haft förstahands erfarenhet av software-programmet som Dominion använder?

Nog för att man kan ha sympatier för Demokraterna och avsky Trump å det grövsta men någonstans måste man väl ändå tycka att målen inte helgar alla former av medel. Det är ju faktiskt vidrigt att sen skriva här att det inte finns någonting alls som tyder på valfusk.

Inget har framkommit genom några etablerade kanaler.

Av den anledningen vet alla redan att det inte kommer att framkomma något mer.

Antingen tror man eller så tror man inte. De som menar att det inte har varit mer fusk än i andra val tittar därför bara för att få skratta åt Rudy och de andra clownerna.

Jag såg på en halv minut, för att se om jag kunde se den tokiga damen som en annan hade beskrivit.

Men annars ger det inget att titta på en hel sådan show. Det är bara underhållning för de frälsta.

Och om det mot förmodan skulle framkomma något, så kommer vi att få höra det.
2020-11-30, 20:24
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Och dessutom. Hur vet man att det saknas röster?

Med tanke på att det saknades 47 USB minnen med röster på borde väl det klassas som saknade röster ?

A Republican poll observer from Pennsylvania’s Delaware County, told a Senate GOP Policy Committee hearing in Gettysburg on Wednesday, that he witnessed a range of Election Day irregularities, including 47 USB cards that went missing.

http://conservativeangle.com/gop-poll-watcher-bombshell-47-usb-cards-missing-in-pennsylvania/

Källan är väl sådär , men det har tagits upp på andra håll så det verkar troligt.
2020-11-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Och det har du förstås en länk/källa till då antar jag som du gärna vill dela med dig av.

In a May 2018 interview with Charles Payne on Fox News, McInerney asserted that torture had "worked on" John McCain and "That's why they call him 'Songbird John,"[20][21][22] referencing an unverified claim made against McCain during the Republican primary in South Carolina in 2000.[21][22] Payne later apologized to McCain and his family for the remark.[22][23] Afterward, Fox News announced that McInerney would never appear on Fox News or Fox Business again.[24]

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_McInerney

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in