Citat:
Ursprungligen postat av
Sitkin
För att regeringens krischef har sagt att vi får mentalt och fysiskt förberedda oss att leva med restriktioner även under 2021.
(FB) Regeringens krischef: Vi får leva med viruset hela 2021
Oavsett vilka nya mirakelmediciner eller vacciner som kommer verkar det som att regeringen har bestämt sig att det här är det nya normala.
Jo, men jag förstår inte varför. De har ju dessutom fel i det mesta hela tiden. Fauci har sagt att tredje kvartalet 2021 så borde livet börja bli någorlunda normalt igen, jag litar mer på honom.
Men framför allt rent logiskt känner jag att jag borde kunna känna mig lugn typ 4 veckor efter vaccinationen om man nu inte får fulvaccinet då utan något av Pfizers eller Modernas. Kanske kan bära mask lite för att visa lite solidaritet med dem som inte vaccinerats ännu men i övrigt borde det ju vara lugnt att flyga, gå på restaurang, hemmafester igen osv. Jag har inte förstått vad som skulle vara fel med mitt resonemang.
Edit: inser nu. Förmodligen blir det fullvaccinet för svennebanan. 60% effekt. Det blir som att spela roulette. Då kan det nog ta ett tag till saker och ting blir normala.