Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Først forsøker du å fremstille opplysningene som usanne.
Så krever du dokumentasjon på de samme opplysningene.
Men når dokumentasjonen foreligger så setter du i gang med å bortforklare igjen.

Tror de fleste her ser hvor avslørende din opptreden er.
Jeg ser ikke hva den opptredenen avslører, kan du spesifisere?
Citera
2020-11-29, 17:45
Medlem
Er nesten en utenkelig stor feil av TH å ikke ha gått en "leterunde" om han er en del av dette.
Citera
2020-11-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Er nesten en utenkelig stor feil av TH å ikke ha gått en "leterunde" om han er en del av dette.

Ja, en meget grov og avslørende feil.

Enten var han opptatt med noe viktigere, eller han var redd for å ødelegge stagingen.

Veldig dumt å lyve om noe som er lett å kontrollere for politiet. Manglende skosåleavtrykk fra leterunde. Manglende fingeravtrykk på både konvolutten og noen av arkene i trusselbrevet.

Han tok fasttelefonen da datter HHB1 ringte 13:40. Men han hørte ikke AEHs mobiltelefon da han ringte den opp 13:46. Det skurrer fælt.
Citera
2020-11-29, 17:59
Medlem
Citat:
Først forsøker du å fremstille opplysningene som usanne.
Så krever du dokumentasjon på de samme opplysningene.
Men når dokumentasjonen foreligger så setter du i gang med å bortforklare igjen.

Tror de fleste her ser hvor avslørende din opptreden er.
Klart det! Diskusjonen dreide seg om trådsannheter, og du brukte lang tid på å bekrefte påstanden din.
Du har ikke referert til papirutgaven før nå.

Men du kommer med flere trådsannheter, så nå gjenstår en bekreftelse for påstanden din, at det angivelige "knehase-beviset", ble redigert bort I nettutgaven, fordi noen ikke likte/ønsket det.

Kan du bekrefte årsaken til redigeringen - eller kan du moderere deg til å si "at det er det du tror" (Og spesifisere hvem som ikke ønsket å publisere det)?

Jeg tror nemlig at det var politiet som innså at knehase-sporet ikke holdt, og at det ville ta se dårlig ut sammen med resten av sporene som ikke var "stang inn" likevel.

Ja, papirutgaven var vel allerede gått i trykken, så det var nok en tabbe, som ikke satt politiet i et godt lys.

"Knehase-sporet" var ett av flere ikke-bevis, dna-spor på samme nivå som det såkalte "skjortebeviset", som knapt kunne anses som et indisie.

- På samme måtte som blod-bommen i bilen, som ikke var blod likevel.
- På samme måte som "de slettede anropene", som ikke var slettet av TH likevel.

Slutt å villede!
Citera
2020-11-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(12.01.2015) "...i de tilfellene jeg har hatt behov for hjelp fra politiet her på Romerike. Noen ganget jeg har ringt så har truffet på ei ung jente, som jeg forstår veldig godt hun ikke er overhodet interesert i min sak, og att hun også har mer en nok med og spise samtidig som hun prater i telefonen..."

"Så jeg har nå bestemt meg for aldri og ringe politiet på Romerike noe mer, jeg ringer Oslo politiet, og forklarer situasjonen, og de hjelper meg."
https://www.rb.no/lokale-nyheter/skr...s/1-95-7745250
(fra artikkelens kommentarfelt).

Fetad:
Hva kan årsaken(e) til slikt være?
Jeg vet ikke om det er flere som har fortalt om samme erfaringer fra kontakt med politiet på Romerike?

I en annen artikkel som jeg linket til, sto det noe om at de flinkeste i Politiet har forsvunnet fra stillinger i Politiet.
Her er den artikkelen der det sto om at Politiets flinkeste folk forsvinner:
"Dette er en konsekvens av den mye omtalte nærpolitireformen, mener Schilling. Hun begrunner det slik:

– Kompetanseflukt med at våre flinkeste folk forsvinner, avstand til ledelsen med flere ekstra ledd som er innført, ingen nærhet til etterforskere og nye oppgaver som er innført etter reformen. Det er konsekvensene, sier hun."

https://www.nrk.no/norge/politijuris...ate-1.15247982
Citera
2020-11-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tenker du på GHH?
Jeg trodde det i begynnelsen...men men .
det var diskutert flere navn her.
en familiemedlem er siktet så kanskje han ve som har noe m saken å gjøre og det er han som rippet bilene også(?)
Citera
2020-11-29, 18:51
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Så oppsiktsvekkende at politiet har funnet DNA fra en person som hadde bodd i huset i ca 40 år!!!

Ja, jag tycker att det är väldigt sensationellt med DNA i knähasene på ett par byxor vilket är kvar efter en kidnappning där slepespår också har hittats..
nu vet jag inte hur de levde och de kan ha ett annat sätt att leva, men här i huset är knähasene någonstans en inte vill hitta DNA från någon annan en den som använder byxorna...
Citera
2020-11-29, 19:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, en meget grov og avslørende feil.

Enten var han opptatt med noe viktigere, eller han var redd for å ødelegge stagingen.

Veldig dumt å lyve om noe som er lett å kontrollere for politiet. Manglende skosåleavtrykk fra leterunde. Manglende fingeravtrykk på både konvolutten og noen av arkene i trusselbrevet.

Han tok fasttelefonen da datter HHB1 ringte 13:40. Men han hørte ikke AEHs mobiltelefon da han ringte den opp 13:46. Det skurrer fælt.

det är precis det fetade..
ingenting är rätt, en av anledningarna till det tror jag ligger i det faktum att det planeras för mycket utan att titta på hur polisen faktiskt arbetar och tänker,
det vill säga inte en brottsling med erfarenhet....
Citera
2020-11-29, 19:17
Medlem
Citat:

Alle de innleggene jeg har skrevet i dag står fortsatt under Hitta fler innlägg
Det som du skrev her er ikke sant.

Godt nytt år!

Citat:
Påstanden stemmer ikke - som så mye annet som kommer fra zzz.
Hva som ligger bak en slik påstand tror jeg flere kan tenke seg.

Fetad: Er du snart ferdig med å lyve og å drive med personangrep?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 19:20.
Citera
2020-11-29, 19:24
Medlem
La meg legge til et lite moment hva gjelder DNA på generelt grunnlag : ) DNA er ikke DNA. Det er store kvalitative forskjeller og de er potensielt avslørende i lys av hvordan TH har forklart seg.

I saken mot Amanda Knox og hennes partner Raffaele Sollecito kommer det poenget godt frem. Amanda Knox partner Sollecito ble forøvrig frikjent, men domstolene i siste instans la til grunn at han kunne være skyldig, de fant det ikke bare bevist... Ganske slående.

DNA-beviset i saken gikk på at Sollecito, som bare hadde kjent Knox i 7-8 dager, etterlot DNA-et sitt på en liten avrevet del av BH-en til avdøde Meredith Kercher. Forsvaret til Knox og Sollecito mente dette var logisk, siden han hadde vært i huset og fordi den lille delen BH-en hadde ligget i huset lenge før CSI fant delen. Det kunne dermed være snakk om forurensning, mente de.

Men en meget berømt og anerkjent DNA-ekspert fra Oxford sa, og jeg fant dette veldig overbevisende, at DNA-avtrykk som er helt komplette må komme fra direkte berøring. BH-delen med Sollecitos DNA-avtrykk hadde så mange markører at han må ha tatt på BH-en, fordi alle markørene var der. Forurensing er utelukket i slike tilfeller, noe annet er et vitenskapelig mirakel.

Nå kan det fint argumenteres at TH har tatt direkte på knehasene til AEH sine klær, de var tross alt samboere. Men vi vet ikke hva han har forklart om dette, og distinksjonen mellom forskjellige typer DNA kan bli viktig down the line, avhengig av THs forklaring og andre faktorer.
Citera
2020-11-29, 19:26
Medlem
Citat:
1) Hadde de vært slettet så hadde vel også svarene til de som har sitert meg vært slettet...
2) Hvorfor skulle moderator ha slettet innlegg som inneholder faktaopplysninger om hva som har stått i VG?

1) Om noen siterte (eller ikke siterte) alle dine innlegg der du kom med personangrep får du selv holde greie på.
2) Innlegg som inneholdt personangrep og andre regelbrudd ble slettet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 19:30.
Citera
2020-11-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är precis det fetade..
ingenting är rätt, en av anledningarna till det tror jag ligger i det faktum att det planeras för mycket utan att titta på hur polisen faktiskt arbetar och tänker,
det vill säga inte en brottsling med erfarenhet....

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Dekkhistorien og kryptorigget er både overdrevne, lite troverdige og for løst funderte. Villedningene er for mange, og alle ender blindt. Politiet har samlet inn alt som finnes av videoovervåkning og elektroniske spor. Før eller senere vil politiet kunne konkludere med at det ikke finnes noen kidnappere.

Men, så er det selve drapet. Det er vanskelig for meg å tro at den som utførte drapshandlingen ikke har begått alvorlig voldskriminalitet tidligere. Kanskje drap.

Jeg synes at dekkhistorien har preg av både slurv og hastverk, og virker uproff. Mens selve drapet er det verre med, jeg heller til at GM kanskje har drept tidligere.

Citat:
Påstanden stemmer ikke - som så mye annet som kommer fra zzz.
Hva som ligger bak en slik påstand tror jeg flere kan tenke seg.

Alle de innleggene jeg har skrevet i dag står fortsatt under Hitta fler innlägg

Takk for oppklaringen. Da vet vi hva som er sant.

Enda et forsøk på å "vinne diskusjonen" ved å slenge ut usaklige løgner er blitt avslørt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in