2020-11-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
Döda har röstat, 15000 i Pittsburgh fick gå hem utan att rösta då någon annan poströstat i deras namn m.m. Tycker du det här låter som ett val att certifiera och godkänna?? Tror du SCOTUS släpper igenom sådant här??
Inget av det du säger har hållit i en rättsal. Tucker Carlsson fick be om ursäkt för att hävdat att en dam som röstat var död när hon levde. Damen de hade med på den första presskonferensen som "inte fått rösta" hade vid närmare kontroll visst röstat och hennes signatur visade sig stämma så hon ville inte driva det vidare.

När Rudy la fram dina argument, och de "bevisen" han hade framför en domare så sammanfattade domaren fallet med
"“In the United States of America, this cannot justify the disenfranchisement of a single voter, let alone all the voters of its sixth-most-populated state. Our people, laws and institutions demand more”

Du måste komma med något som faktiskt håller, du kan inte bara spotta ur dig siffror du läst på MAGA2020DREAMTEAM.com för att du vill tro att de stämmer
2020-11-29, 09:25
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag orkar inte. Kollade upp Michigan, vilket ni TrumpTeam aldrig orkar göra. Dominion används i ~tre distrikt där Biden vunnit, resten är republikanska. Plocka bort dessa ur ekvationen och kvar står fortfarande Biden som vinnare. https://michigan.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=f3d6f6232f4f4ae3b0c74e661b599c2f

Jag tycker inte att man ska använda argumentet "det påverkar inte resultatet, så vem bryr sig." Valfusk är viktigt att reda ut oavsett vem som gör det och oavsett om det påverkar valresultatet eller inte.
2020-11-29, 09:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker inte att man ska använda argumentet "det påverkar inte resultatet, så vem bryr sig." Valfusk är viktigt att reda ut oavsett vem som gör det och oavsett om det påverkar valresultatet eller inte.

Problemet är dock att det är ett argument för att Trump skulle ha fuskat vilket även är något som jag ser spekuleras på twitter, det spekuleras om att Trump ska ha försökt fuska sig till vinsten men inte varit förberedd på att det amerikanska folket verkligen ville bli av med honom.

Sedan så måste man bevisa att det har skett på en systematisk nivå, det är där allt har fallerat än så länge.
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-11-29 kl. 09:29.
2020-11-29, 09:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
3.42 vände valet till Bidens fördel när ca 150000 röster kom in till Biden i Wisconsin. Inga till Trump.

....som man konstaterade i Pennsylvania hearing har bla följande anomalies rapporterats, alla aktiviteter har ju främst skett i storstäderna Philadelphia och Pittsburgh, ett stort antal vittnen finns.

1. Man har erhållit 700.000 fler röstsedlar än vad som skickats ut* (Detta kan nu ha ökat till 1.1miljon)
2. Man har erhållit 30.000 röstsedlar tillbaka dagen innan de skickades ut
3. Man har erhållit 20.000 röstsedlar samma dag de sändes ut
4. 22.000 döda knallade in i röstlokalen och röstade
5. 8.000 döda sände in sina valsedlar per post

*notera att 100% poströster har erhållits i retur en anomalie i sig. Därefter 700K-1.1 miljon extra.

https://mobile.twitter.com/engyn3/status/1331665751267151874
2020-11-29, 09:32
Medlem
Snubchurps avatar
Ingen i tråden som ifrågasätter resultatet i Ohio som nyss certifierades?
2020-11-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det håller jag helt med om, men om man hävdar att valfusk skett, och att det är Biden som varit i farten tycker jag det är konstigt att man lägger fram argument som tyder på att det om något är Trump som fuskat (alltså att de distrikt som använder det här systemet i regel går till Trump). Han jag svarade på tyckte att det rimliga var att fimpa de osäkra swingstaterna, jag menar att det inte skulle få det resultat han hoppas på.
2020-11-29, 09:34
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag har ifrågasatt samtliga 50 stater och Washington DC.
2020-11-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, detta var ypperliga nyheter. Jenna från Team Trump intervjuas angående PAs nu nära 30-talet delegater som nu kommer skriva under att inte skicka EV. PA skall agera första stat som övriga stater sen kommer följa.

https://twitter.com/dougmastriano/status/1332806958898765824

Du har verkligen stor tilltro till dessa 30 av 203 i en församling som kommer ajourneras imorgon.
2020-11-29, 09:51
Medlem
Citat:
Varför orkar ni aldrig kolla upp vad det är ni säger? I Milwaukee kunde du registrera dig i samband med att du röstar, och då kan turnout:en bli högre än 100%. http://fox47.com/news/local/no-wisconsin-voter-turnout-wasnt-improbably-high-heres-the-facts-about-turnout . Det är inget kosntigt alls i det, och om du kikar noga på datat där så är t ex det precinct med 200% i princip 50/50 Trump/Biden - vilket i Milwaukee är ett jättedåligt precinct för Biden - https://county.milwaukee.gov/EN/County-Clerk/Off-Nav/Election-Results/Election-Results-Fall-2020 - så det är ju helt värdelöst "fuskande" du försöker visa på. Så fort man kikar noga på era siffror så faller de i sär.

Sluta ljug. Hög turn out = hur många som dök upp.

Vanligtvis ska den ligga på 40-60%, allt över 80% är konstigt. Över 100% betyder att över 100% av delen kom och röstade.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/amp/world-africa-37243190

Citat:
Gabon's opposition says it was cheated of victory, after official results showed a turnout of 99.93% in President Ali Bongo's home region, with 95% of votes in his favour. Elizabeth Blunt has witnessed many elections across Africa, as both a BBC journalist and election observer and looks at six signs of possible election rigging.

Too many voters
Watch the turnout figures ‒ they can be a big giveaway.

You never get a 98% or 99% turnout in an honest election. You just don't.

Voting is compulsory in Gabon, but it is not enforced; even in Australia where it is enforced, where you can vote by post or online and can be fined for not voting, turnout only reaches 90-95%.

The main reason that a full turnout is practically impossible is that electoral registers, even if they are recently compiled, can rarely be 100% up-to-date.

Så hela världen använder det här sättet att se valfusk på men inte USA, nej nej där så.äre andra regler va?
2020-11-29, 09:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Lite Trumpiana från de senaste dygnen:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
11h
The number of ballots that our Campaign is challenging in the Pennsylvania case is FAR LARGER than the 81,000 vote margin. It’s not even close. Fraud and illegality ARE a big part of the case. Documents being completed. We will appeal!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1332788716818010114

Vet vi när detta kommer? Är det känt att Team Trump är på G i Pennsylvania igen? Det känns som affären med delstatsförsamlingen i PA stjäl hela uppmärksamheten. Kan Trumps överklagande här hjälpa till på något sätt?
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
27 nov.
Biden did poorly in big cities (Politico), except those of Detroit (more votes than people!), Philadelphia, Atlanta and Milwaukee, which he had to win. Not surprisingly, they are all located in the most important swing states, and are long known for being politically corrupt!
Kan vi bekräfta detta? Jag har själv sagt samma sak typ 23 gånger men inte tittat på statistik som stödjer min tes. Har däremot sett andras jobb för Detroit, Philadelphia, Atlanta och Milwaukee, och det ser aningen misstänkt ut. Det är så jävla genomskinligt om man fuskat lite extra i dessa ghettofierade skitstäder, men vem vet.
2020-11-29, 09:55
Medlem
Citat:
Du kan inte klaga på opionsmätningar, hänvisa till FivethirtyEight i en annan länksamling och samtidigt ta siffror som följare på Twitter som "riktig" data.

Opionsmätningar har felmarginal och både i år, och 2016 överpresterade specifikt Trump men han var inom felmarginalen på det , sammanvägda, resultatet. Jag vet inte hur mycket du kan om statistik, men 2016 gav 538 Trump 28% chans att ta hem det - ungefär samma odds som om du slår en tärning och får en etta eller tvåa. I år gav de honom 10% chans, artiklar som "Om pollsen har lika fel som 2016 så kommer Biden fortfarande vinna" ( https://www.nytimes.com/live/2020/presidential-polls-trump-biden#biden-leads-by-enough-to-withstand-a-polling-misfire) publiceras och ni blir chockade när han förlorar.

Ni kan såga polls hur mycket ni vill - men än så länge visar verkligheten att de hade mer rätt än vad er magkänsla haft.

Det kan jag visst. Opionsundersökningar är en undersökning för folk som har signat upp dig på en tjänst majoriteten av gånger eller man "frågar på stan", resultatet av en opinionsundersökning ligger i vem man frågar och denna grupp med människor kan vara vilka som helst men som sagt något man ställer upp för att vara med i, eller som polls så skickar man ut den frågan mot fans på Twitter.

Så, är det konstigt att Trump fick 98,9% att folk backade honom i en undersökning som gick till hans följare?
2020-11-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Jo, varför inte. Biden har vunnit en enastående seger nationellt, en jordskredsseger för att använda Trumps terminologi. Ändå förlorade han Ohio, en stat som röstat på den vinnande kandidaten sedan sextiotalet. Detta kan bara betyda att republikanerna valfuskade i staten! Dra tillbaka certifieringen! Skicka inga elektorer!

Så, nu är det ifrågasatt med en logik på samma nivå som Trumps...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in