2020-11-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva så? TH er sin egen sjef og kommer på jobb når han må - og omvendt. Antageligvis uavhengi hvor mye søvn han har hatt.

Nemlig ! Så hvorfor da skylde på at det ble så sent dagen før. Kl 23 etter min hukommelse, når det i grunn er bare piss?

De aller fleste som begynner kl 7 er ikke i seng tidligere enn TH var.
Citera
2020-11-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mange ungdommer med stort søvnbehov i denne tråden og som relaterer alt til seg selv.

Akkurat, søvnbehovet er betraktelig mindre når man er på TH`s alder.
Citera
2020-11-28, 23:55
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är klart att det rent generellt är besvärligt att få konklusiva DNA-spår från någon som har bott på den antagna brottsplatsen, oavsett hur skyldig denne någon är. Men faktum kvarstår: Skulle polisen ha DNA-spår som kopplar TH till mordet, skulle han vara häktad nu. Eftersom han inte är det, har polisen inte så konklusiva DNA-spår, och Farkosten ska ge fan i att skapa trådsanningar om att de har det.

Link: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen

Sitat VG:
Ettersom Tom Hagen har bodd i Sloraveien i flere tiår, vil hans DNA være nærmest overalt i boligen. Men politiet gjorde særlig et funn i huset som de mente var interessant. VG har fått forklart at funnet er en del av bevisbildet som politiet mener kan knytte Tom Hagen til konas forsvinning.

Biologiske spor
Politiet har også fått svar på undersøkelser om det som omtales som et viktig biologisk funn fra Anne-Elisabeth Hagen på en gjenstand i boligen, får VG opplyst.

Ifølge VGs opplysninger skal undersøkelsene av det biologiske materialet ha styrket politiets teori om at det kunne knyttes til forsvinningen.

Funnet skal være handlingsrelatert, altså at det kunne tyde på at Tom Hagen har hatt en forbindelse til forsvinningen, får VG opplyst.

Til orientering er jeg ikke skribent for VG, så det med å banne og beskylde meg for trådsannheter kan du gjerne spare deg for.
Senast redigerad av Farkosten 2020-11-28 kl. 23:56. Anledning: feilskrift
Citera
2020-11-28, 23:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Politiet har selv sagt at de mener at de har DNA spor som knytter TH til selve drapshandlingen så det blir feil å skyte budbringeren for det.
Man kan inte mena om en sån sak. Antingen har de DNA som binder till gärningen, eller så har det det inte. Har de DNA som binder till gärningen, så ska de gripa TH och begära honom häktad. Tror de inte att de kan häkta TH på den bevisningen, så har de inte DNA som binder honom till gärningen, och då ska de sluta pladdra dumheter i media.

Hur har denna uppgift kommit ut? Har polisen verkligen offentligt gått ut och påstått att de menar att de har DNA som binder TH till gärningen? Eller är det frågan om ett utredningsläckage som filtrerats genom en tabloidtidning?
Citera
2020-11-28, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for at du delte dine observasjoner! Nå ser jeg det som du skrev.

På en annen video (som ikke var så mye zoomet inn og som viste mer av området) som vi diskuterte for lenge siden, så både du og jeg tydelig noe som så ut som en mørk-kledt menneskeskikkelse som kom inn i bildet (på en gangsti el.l.) fra høyre og senere en lignende skikkelse som så ut til å være på vei ut av bildet øverst i venstre bildekant.
Ja, det stemmer. I denne loopvideoen kommer det enda bedre frem, det som ser ut som signalisering.
Citera
2020-11-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man kan inte mena om en sån sak. Antingen har de DNA som binder till gärningen, eller så har det det inte. Har de DNA som binder till gärningen, så ska de gripa TH och begära honom häktad. Tror de inte att de kan häkta TH på den bevisningen, så har de inte DNA som binder honom till gärningen, och då ska de sluta pladdra dumheter i media.

Hur har denna uppgift kommit ut? Har polisen verkligen offentligt gått ut och påstått att de menar att de har DNA som binder TH till gärningen? Eller är det frågan om ett utredningsläckage som filtrerats genom en tabloidtidning?

Ja du ser det i linken til farkosten.
Citera
2020-11-29, 00:00
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hvorfor den loopvideoen du har lenket til ikke ville funke hos meg, men jeg fant artikkelen frem selv, og da funket den

- Jeg synes det ser ut som det står to svartkledde personer som signaliserer med lommelykter (små korte lysblink) i nedre bildekunst (nesten på midten, litt nærmere høyre).

- Jeg ser et kraftig kort lysblink midt i øvre bildekant (ved det store treet).

- Ellers ser jeg ett kort hvitt lysblink, og noen gulere lysblink som beveger seg ved S4/lavblokkene/skogholtet.
Jeg er usikker på retningen, men jeg synes kanskje det kan være i motsatt retning som andemateplassen.
I denne artikkelen opplyses det tydelig at den video-observasjonen var 8.56, så da er vel det riktig. (Jeg var usikker pga noe som kunne se ut til å være skrivefeil i teksten i en annen artikkel).
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701

Her kan man se det som kan være en mørkkledt person som kommer inn i bildet fra høyre! https://www.dagbladet.no/nyheter/etterlyser-mystisk-bil-i-hagen-saken/72977554

Jeg tenker at politiet burde etterlyse vitner som kan ha vært i nærheten (på parkeringsplassen, på plenen eller på stien el.l.) av den forgrunnen som kameraet filmer på den tiden, i tilfelle noen har sett personer og annet.
Citera
2020-11-29, 00:06
Medlem
Citat:
I denne artikkelen opplyses det tydelig at den video-observasjonen var 8.56, så da er vel det riktig. (Jeg var usikker pga noe som kunne se ut til å være skrivefeil i teksten i en annen artikkel).
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701

Her kan man se det som kan være en mørkkledt person som kommer inn i bildet fra høyre! https://www.dagbladet.no/nyheter/etterlyser-mystisk-bil-i-hagen-saken/72977554

Jeg tenker at politiet burde etterlyse vitner som kan ha vært i nærheten (på parkeringsplassen, på plenen eller på stien el.l.) av den forgrunnen som kameraet filmer på den tiden, i tilfelle noen har sett personer og annet.

Ja du tenker at politiet burde gjort både ditt og datt, men politiet trodde de sto ovenfor en reell kidnapping. Noe du fortsatt tror om jeg har forstått deg rett. Og da kunne de ikke gjøre ditt og datt som du tenker at de burde gjort, for da hadde de røpet for kidnapperne dine at de var på saken og AE ville ha blitt drept. Du kan ikke få i både pose og sekk.
Citera
2020-11-29, 00:07
Medlem
Citat:
Det er noe rart med den siste publiseringen av videoene fra hjelpemiddelsentralen.

- Jeg synes det er rart, at politiet ikke etterlyser de menneskene som beveger seg på stien foran hjelpemiddelsentralen, hvis politiet mener at aktiviteten på gangstien har med forsvinningen å gjøre.

I en av videoene som ble publisert, ser vi tydelig at en person kommer syklende, løper veldig fort eller går (hvis hastigheten på videoen er oppjustert), fra området ved andemateplassen (i høyre bildekant, 1:10).
I en annen video kan man se en mørkkledd person gående (venstre bildekant, begynnelsen av videoen). Denne kan være samme person som førstnevnte (hvis hastigheten er oppjustert).
I tillegg ser vi også at en bil parkerer ved hjelpemiddelsentralen, samme bil utløser kamerasensorne, og det må være minst én person inni bilen.
Alle disse personene befinner seg jo i området på samme tidspunkt, og kan være potensielle vitner til aktiviteten vi ser (lys) ved gangstien. Eller de kan ha noe med forsvinningen å gjøre.
- Er alle lysene på andre siden av vannet biler, eller er noen til fots, og signaliserer til hverandre både med billys og lommelykter fra flere steder, på begge sider av vannet?
- Kan det være at den bilen som parkerer ved hjelpemiddelsentralen, gir lys-signal til GM på feil tidspunkt? Kan det være at førstnevnte bil ikke var en del av planen? Slik at GMs bil kjører mot S4 for tidlig (8-tiden), før TH har dratt hjemmefra, og vender derfor tilbake til andemateplassen.
Fetad: Enig! :-)
Du har gode poeng og viktige observasjoner.

Citat:
02.00 -02.02 i denne videoen er det en bil nært videokameraet der biler står parkert. Lys på denne bilen lyser også på de parkerte bilene der. Ser noen av dere hvilken bilmodell det er?
https://www.vgtv.no/video/207020/politiet-frigir-video-her-kjoerte-den-mystiske-bilen

Kan det ha vært lys fra denne bilen som var det lyset som du så på videoen fra denne kanten av vannet Havhest?
Citera
2020-11-29, 00:09
Avslutad
Citat:
Nemlig ! Så hvorfor da skylde på at det ble så sent dagen før. Kl 23 etter min hukommelse, når det i grunn er bare piss?

De aller fleste som begynner kl 7 er ikke i seng tidligere enn TH var.
Fordi det var senere enn vanlig, og fordi han kunne komme 1 time seinere den dagen - eller bare fordi han ville det.
Som sagt TH er sin egen sjef, og trenger egentlig ikke ha en legitim grunn.
Det er rett og slett helt normalt.
Citera
2020-11-29, 00:12
Medlem
Citat:
Fordi det var senere enn vanlig, og fordi han kunne komme 1 time seinere den dagen - eller bare fordi han ville det.
Som sagt TH er sin egen sjef, og trenger egentlig ikke ha en legitim grunn.
Det er rett og slett helt normalt.

Hva er poenget ditt? TH sa han var forsinket pga en sen teaterkveld, og når du vet at det er bullshitt så er ikke det så mye å kverulere om.
Citera
2020-11-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ja du tenker at politiet burde gjort både ditt og datt, men politiet trodde de sto ovenfor en reell kidnapping. Noe du fortsatt tror om jeg har forstått deg rett. Og da kunne de ikke gjøre ditt og datt som du tenker at de burde gjort, for da hadde de røpet for kidnapperne dine at de var på saken og AE ville ha blitt drept. Du kan ikke få i både pose og sekk.
Ja, etter at forsvinningssaken ble offentliggjort kunne politiet ha etterlyst eventuelle vitner som kan ha sett noe fra den siden av vannet.

Har politiet i det minste funnet og snakket med den bilføreren som var med bil på den parkeringsplassen som vi ser i videoen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in