2007-06-09, 11:46
Medlem
Alkoholfri öl är en skam för världen och borde absolut inte finnas överhuvudtaget. Men det skulle ändå vara kul att höra vad ni har att säga om dom som finns.

Jag har testat Jever Fun och Carlsberg

Den första jag testade var Jever och den smakade jävligt illa, kan knappast jämföras med öl, eftersmaken var sur. Slutade med att jag hällde ut skiten.

När jag sedan skulle öppna Carlsbergen hade jag inga förhoppningar om denna men faktum var att den var mycket bättre, obs. inte bra, men bättre än Jevern, här kände man i alla fall att det påminde om öl, dock utspädd med 50 liter vatten, blaskig.

Har sett att det finns en som heter Kaliber också, ska väl testa den också sen bara därför att.

Vad har ni att säga om alkoholfri öl?
Citera
2007-06-09, 13:06
Medlem
DefinitelyMaybes avatar
Jag har alltid trott att anledningen att alkoholfri öl överhuvuttaget finns är för att ursäkta annonseringar i medier där alkoholreklem inte är tillåtet. Har inte haft chansen att smaka detta påfund dock.
Citera
2007-06-09, 14:08
Medlem
Det är väl för fan inte dåligt? Ifall du inte vill dricka den, ge då fan i att dricka den bara. Vet att en god kompis till mig var överlycklig över att det fanns alkoholfri öl då hon väntade barn. Men du kanske vill att din fruga ska sitta och pimpla i sig mellan/starköl när hon e höggravid?
Citera
2007-06-09, 14:12
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissnissee
Det är väl för fan inte dåligt? Ifall du inte vill dricka den, ge då fan i att dricka den bara. Vet att en god kompis till mig var överlycklig över att det fanns alkoholfri öl då hon väntade barn. Men du kanske vill att din fruga ska sitta och pimpla i sig mellan/starköl när hon e höggravid?

Han la sin åsikt om den, och efterfrågade andras.
Jag tvivlar på att trådskaparen kmr att dricka detta blaskiga skit något mer nu när han testat.
Lägg din åsikt om vad du tycker om alkoholfri öl ist för att hoppa på andra och hacka på deras åsikter.

Förvrigt tycker jag det smakar utblandat med massa vatten, precis som trådkaparen sa.
Skitvidrigt.
Citera
2007-06-09, 14:22
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:

Eller så kan man dricka en cola istället.
Citera
2007-06-09, 14:25
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymaan
Alkoholfri öl är en skam för världen och borde absolut inte finnas överhuvudtaget. Men det skulle ändå vara kul att höra vad ni har att säga om dom som finns.

Jag har testat Jever Fun och Carlsberg

Den första jag testade var Jever och den smakade jävligt illa, kan knappast jämföras med öl, eftersmaken var sur. Slutade med att jag hällde ut skiten.

När jag sedan skulle öppna Carlsbergen hade jag inga förhoppningar om denna men faktum var att den var mycket bättre, obs. inte bra, men bättre än Jevern, här kände man i alla fall att det påminde om öl, dock utspädd med 50 liter vatten, blaskig.

Har sett att det finns en som heter Kaliber också, ska väl testa den också sen bara därför att.

Vad har ni att säga om alkoholfri öl?
Jag råkade ta en alkoholfri öl en gång, blev mycket besviken.
Citera
2007-06-09, 14:26
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Kvinnor ska inte dricka öl. Ölhävning står vi män för, så den där horan får ta och dricka cola istället.
Citera
2007-06-09, 15:05
Medlem
Fick smaka på en alkoholfri Jever och det smakade som en ölrap luktar. Inget vidare alltså.

KUSE, det är 18årsgräns på Flashback. Kom tillbaka när du mognat lite.
Citera
2007-06-09, 16:01
Medlem
Asons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Eller så kan man dricka en cola istället.

Tycker du smaken av öl är densamma som smaken av cola ?
Citera
2007-06-09, 16:31
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ason

Nej cola är mycket godare.
Citera
2007-06-09, 16:44
Moderator
oilslicks avatar
Skulle aldrig falla mig in att dricka alkoholfri öl, men det var kul att läsa rea synpunkter om företeelsen.
Citera
2007-06-09, 17:24
Medlem
snoochriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ason

Tycker du smaken av alkoholfri öl är densamma som smaken av riktigt öl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in