2020-11-27, 16:55
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Nu sitter jag framför en dator och då blir allt enklare än att sitta framför en telefon.

Ja, kanon. Då helt enkelt behöver vi hitta en bra grund att börja på.

Så, vad för bevis ska vi gå igenom? Vart vill du börja? Hur brett vill du diskutera? För vi kan ta det som har hänt på lokalnivå och det som har hänt i vallokalen eller vi kan ta det där vi börjar prata korruption på högsta nivå.
Vad sägs om att du presenterar de 3 saker som har lagts fram som du anser mest övertygande när det gäller omfattande valfusk? Dvs fusk som kan ändra valutgången.
För vad jag förstår så anser du att det redan har presenterats övertygande bevis i frågan?

Citat:
Men då gäller det att både du och jag är neutrala i fråga ifall vi sak faktiskt diskutera sanningshalten i det som presenteras och då med ett öppet sinne där vi båda kan anta valfusk och även att det ljugs om valfusket.
Absolut. En motfråga:
Du förstår att man aldrig kan bevisa att valfusk INTE har skett? Man kan inte bevisa ett negativ. Dessutom har det med all säkerhet skett fusk.
Så om du har villkoret att detta skall bevisas för att du skall kunna erkänna att valet, i allt väsentligt, gått rätt till så har du diskvalificerat dig från start från en öppen diskussion.
Citat:
Och i det hela så undrar jag, hur mycket bakgrund kan du till det hela? Alltså pratet om valfusket redan innan Trump blev president 2016 (han twitterade om det redan 2012), CIAs inblandning i andra länder eller hela berättelsen om Trumps om president till idag med skrik om valfusk med rysslands inblandning men också rent historiskt korruption inom det amerikanska valet.

Ve säga, hur mycket har du hängt med de senaste 5 åren? Både i media och vad som skrivs "underground" på forum över saker media inte vill ta upp.
Inte så att jag lägger stor del av mitt liv på detta. Så enligt dig är jag nog väldigt oinsatt. Bra att du får chansen att förklarar det viktigaste som jag missar då?
Jag vet att Trump sa att han vann "Popular vote" 2016 och att han skulle bevisa detta!? Har det skett?

Citat:
Samt, tror du media vinklar/ljuger över något och du tror demokraterna pratar 100% sanning?
Ja självklart vinklar media saker. Dock ovanligt med direkta lögner i traditionell media. Det handlar mer om vad man utelämnar eller hur man vinklar saker. Sedan beror det på ämnet och om det är nyhetsjournalistik eller åsiktsjournalistik vi pratar om.

Nej, självklart talar ingen 100% sanning.

Inte ett enda personangrepp på flera meningar. Bra jobbat! Fortsätt gärna så.
2020-11-27, 17:03
Medlem
Querners avatar
Generalen sätter ribban för Joe.

Citat:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
3m
Biden can only enter the White House as President if he can prove that his ridiculous “80,000,000 votes” were not fraudulently or illegally obtained. When you see what happened in Detroit, Atlanta, Philadelphia & Milwaukee, massive voter fraud, he’s got a big unsolvable problem!

Då vet vi vad som krävs för att Trump ska flytta från WH.
2020-11-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Msm hävdar att övergången för Biden/Harris har inletts, vilket betyder att dom nu fått tillgång till de ekonomiska medel som behövs.

Varför fortsätter då gubben tigga pengar?

https://secure.ngpvan.com/Yt9nXzDphkOSEaUTT_GtVQ2

Fixade inte Joe säkerhetsprövningen?

Det är normalt, drygt hälften av övergångsbudgeten brukar utgöras av federala pengar och resten av privata donationer. Biden verkar använda samma mall som Obama 2008/09.
2020-11-27, 17:06
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det är normalt, drygt hälften av övergångsbudgeten brukar utgöras av federala pengar och resten av privata donationer. Biden verkar använda samma mall som Obama 2008/09.

Har du någon källa på det här?

Edit: märkligt system i världens mäktigaste demokrati som gör att en tillträdande president måste tigga pengar för att kunna göra sitt jobb, tycker inte du det?
Senast redigerad av Querner 2020-11-27 kl. 17:16.
2020-11-27, 17:08
Medlem
Ytterligare ett ögonvittne till det alltmer uppenbart riggade valet:
https://youtu.be/kLNgj5_Zpus
2020-11-27, 17:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast genomgående har CIA stöttat högern/oppositionen.
Nu påstås alltså att CIA stöttade Chavez som ville behålla oljan nationaliserad. F_n trot.
Vet ärligt talat inte vad jag ska göra av kopplingen till Chavez, men som jag tolkar den information vi tagit del av hittills har Chavez, Maduro m.fl. nyttjat teknik i sina riggade val som på något sätt kan förknippas med teknik som sedermera sålts in i USA. Är osäker på om CIA har något med valen i Venezuela att göra. Möjligen om man hade ett finger med i spelet då Maduro efterträdde Chavez. Man ska i alla fall inte inbilla sig att Venezuela skulle ha något med presidentvalet i USA att göra. Ej heller Kuba.

Dock intressant att Iran tillkommit på listan över "inblandade" länder på sistone. En strike att vänta? Ge akt på händelseutvecklingen i Iran.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-27 kl. 17:11.
2020-11-27, 17:16
Medlem
Citat:
Har du någon källa på det här?

Exempelvis https://www.fec.gov/help-candidates-and-committees/presidential-transition-and-inauguration/funding-presidential-transition/

Du lätt lätt hitta flera källor genom att googla presidential transition funding (+Obama, +Trump) osv.
2020-11-27, 17:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Då var det dumt om det visar sig stämma att Biden stulit röster från militären i Georgia.

900 röster på Joe= 100%
Har det slagit herren att inte alla militärer röstar på Trump tyvärr det finns dem som hellre ser Biden som President eller, Dags inse alla i US röstar inte heller på Trump bara nu för att Trumpsters vill ha det så men nu failar det i eran analys grovt!
2020-11-27, 17:35
Medlem
Citat:
Generalen sätter ribban för Joe.

Då vet vi vad som krävs för att Trump ska flytta från WH.

Dominion offices are closed and all their employees took the name out from linkedin... suspicious !
2020-11-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Har det slagit herren att inte alla militärer röstar på Trump tyvärr det finns dem som hellre ser Biden som President eller, Dags inse alla i US röstar inte heller på Trump bara nu för att Trumpsters vill ha det så men nu failar det i eran analys grovt!

Biden har större stöd i militären än i populationen i stort. Bland officerare är Bidens stöd ännu större.

(Som sagt, jag förstår inte var tramset att DJT skulle ha militärt stöd kommer ifrån. Jo, han hade mer stöd än Hillary, men det hade mer att göra med att Hillary inte hade något stöd, det var typ lika många militärer som röstade på ett tredje parti som Trump eller Hillary 2016)
2020-11-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja du det är inte jag för det är en valfrihet serru och många ville kanske ha ngt nytt ledarskap, Finns många saker varför dem kanske röstade på Biden och valde bort Trump!
I förra valet röstade en majoritet av samma personer på Trump och enligt opinionsundersökningar ledde Trump. Att samtliga 900 helt plötsligt skulle ha gjort helt om och röstat på Biden är, som någon sa, ungefär lika osannolikt som att du skulle singla slant 900 ggr och få klave VARENDA gång! Mao. enbart möjligt om du använder ett falskt mynt som visar klave på bägge sidor!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/another-fun-fraud-fact-900-military-ballots-fulton-county-georgia-went-sleepy-joe-biden-not-chance
2020-11-27, 18:35
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Wow. Så ska en slipsten dras. Jag hoppas verkligen att man skiter i "folkets röst", Biden, om folket röst föll på en annan kandidat i presidentvalet. Om den lagstiftande församlingen i Pennsylvania skulle utse elektorerna vore väl detta inte i strid med något? Eller?
Det är upp till delstatslegislaturen att bestämma reglerna för hur elektorerna tilldelas, det är inte ens nödvändigt att hålla ett val om man inte vill. Men om de har bestämt att det ska vara ett val och att den som får flest röster ska få elektorsrösterna, så är det inte tillåtet att i efterhand ångra sig och försöka gå runt de regler som man bestämt om.

Vi kan förstås inte utesluta att delstatslegislaturen skiter i detta och skickar in en parallell uppsättning elektorsröster ändå, men det får egentligen ingen konsekvens då kongressen aldrig kommer acceptera det ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in