Citat:
Vad sägs om att du presenterar de 3 saker som har lagts fram som du anser mest övertygande när det gäller omfattande valfusk? Dvs fusk som kan ändra valutgången.Nu sitter jag framför en dator och då blir allt enklare än att sitta framför en telefon.
Ja, kanon. Då helt enkelt behöver vi hitta en bra grund att börja på.
Så, vad för bevis ska vi gå igenom? Vart vill du börja? Hur brett vill du diskutera? För vi kan ta det som har hänt på lokalnivå och det som har hänt i vallokalen eller vi kan ta det där vi börjar prata korruption på högsta nivå.
Ja, kanon. Då helt enkelt behöver vi hitta en bra grund att börja på.
Så, vad för bevis ska vi gå igenom? Vart vill du börja? Hur brett vill du diskutera? För vi kan ta det som har hänt på lokalnivå och det som har hänt i vallokalen eller vi kan ta det där vi börjar prata korruption på högsta nivå.
För vad jag förstår så anser du att det redan har presenterats övertygande bevis i frågan?
Citat:
Absolut. En motfråga:Du förstår att man aldrig kan bevisa att valfusk INTE har skett? Man kan inte bevisa ett negativ. Dessutom har det med all säkerhet skett fusk.
Så om du har villkoret att detta skall bevisas för att du skall kunna erkänna att valet, i allt väsentligt, gått rätt till så har du diskvalificerat dig från start från en öppen diskussion.
Citat:
Inte så att jag lägger stor del av mitt liv på detta. Så enligt dig är jag nog väldigt oinsatt. Bra att du får chansen att förklarar det viktigaste som jag missar då?Och i det hela så undrar jag, hur mycket bakgrund kan du till det hela? Alltså pratet om valfusket redan innan Trump blev president 2016 (han twitterade om det redan 2012), CIAs inblandning i andra länder eller hela berättelsen om Trumps om president till idag med skrik om valfusk med rysslands inblandning men också rent historiskt korruption inom det amerikanska valet.
Ve säga, hur mycket har du hängt med de senaste 5 åren? Både i media och vad som skrivs "underground" på forum över saker media inte vill ta upp.
Ve säga, hur mycket har du hängt med de senaste 5 åren? Både i media och vad som skrivs "underground" på forum över saker media inte vill ta upp.
Jag vet att Trump sa att han vann "Popular vote" 2016 och att han skulle bevisa detta!? Har det skett?
Citat:
Ja självklart vinklar media saker. Dock ovanligt med direkta lögner i traditionell media. Det handlar mer om vad man utelämnar eller hur man vinklar saker. Sedan beror det på ämnet och om det är nyhetsjournalistik eller åsiktsjournalistik vi pratar om.Nej, självklart talar ingen 100% sanning.
Inte ett enda personangrepp på flera meningar. Bra jobbat! Fortsätt gärna så.