2020-11-26, 18:13
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är exakt det jag menar. Röstsiffrorna med decimaler är helt enkelt uträknade från Edison-datat genom att man multiplicerar procenten med totala röstantalet. Det är alltså bara en effekt av att man multiplicerar ett avrundat procentvärde med det totala antalet röster, och har absolut ingenting att göra med någon RCV-algoritm eller annat fusk.

Jag förstod att du menade det, och det kan vara så att det är felaktigt uttryckt i texten, men det betyder inte att slutsatsen är felaktig. Även med avrundade decimaler från Edison-datat (om det är så, det står ju raw data men det står också att antalet röster är från analysen man gjort) så går det att göra en statistisk analys (genom att ex. räkna ut min och max vars avrundning leder till de decimaler man ser i datat) och komma fram till samma slutsats. Förstår du vad jag menar?
2020-11-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast det är ju inget vittne till att det har fuskats. Förstår du inte det?
Han säger att det "finns sätt" att fuska med maskinerna, men han har ju inte sett något alls!?
Sedan tycker han att vissa siffror ser "konstiga" ut. Typisk indicium som gör att det kan vara värt att leta efter bevis, men inget bevis i sig. Förstår du verkligen inte skillnaden?

Du har inte ens sett klippet. Det pågår i en och en halv timme till där det är FLERA vittnen. FORTSÄTT KOLLA PÅ KLIPPET.
2020-11-26, 18:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Trump pratade om valfusk redan långt innan han blev president. Likt som många andra. Du kan ju inte ens Trumps historia så vad fan vet du än det svamlet du läser i aftonbladet och repteras här av extrem-skeptiker på NMR nivå?

Självklart det håller i rättegång - tror du dessa vittnesmål är dom enda? Nej, du bevisar i ditt svamel att du inte ens har koll på vad dom har presenterats.

Dra tillbaka till familjeliv!
Det håller inte i en rättegång det är samma form av bevis som dem lagt fram tidigare allt handlar om indicier, Man kan manipulera men ingen har sett ngt och man kan göra så men ingen har sett ngt dvs indicier så forts det med dessa stämningar som lämnas in!
2020-11-26, 18:16
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag förstod att du menade det, och det kan vara så att det är felaktigt uttryckt i texten, men det betyder inte att slutsatsen är felaktig. Även med avrundade decimaler från Edison-datat (om det är så, det står ju raw data men det står också att antalet röster är från analysen man gjort) så går det att göra en statistisk analys (genom att ex. räkna ut min och max vars avrundning leder till de decimaler man ser i datat) och komma fram till samma slutsats. Förstår du vad jag menar?
Fast det var själva decimalerna som var "beviset" på att det var fusk i maskinerna, enligt experten. Eftersom man med vanlig räkning aldrig skulle kunna få decimaler (vad är 0.33 röster liksom). Men det verkar som sagt vara samma expert som under ed svor att vissa distrikt hade 350% valdeltagande, så han har väl ungefär 0 trovärdighet.
Senast redigerad av Emma18 2020-11-26 kl. 18:19.
2020-11-26, 18:19
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Nej, men dom förstör tråden och har gjort sen dag 1. Dessa shitpostande bidentards som enbart ska förminska och hitta på när bevis presenteras. Det är inte menat att övertyga dom heller - utan att folk som läser faktiskt ska se att dom snackar skit och bara shitpostar.

Det får man nog ta. Det är ju den friheten många ropar efter, att få tycka som man vill. Även Parler kommer ju att censurera om man inte skriver det som passar Parler. På samma sätt som FB censurerar det som inte passar FB. All media fungerar ungefär på samma sätt.

Mike Pence
2020-11-26, 18:20
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Fast det var själva decimalerna som var "beviset" på att det var fusk i maskinerna, enligt experten. Eftersom man med vanlig räkning aldrig skulle kunna få decimaler (vad är 0.33 röster liksom).

Jag förstår vad du menar, men det är helt enkelt inte korrekt - du blandar ihop olika delar av resonemangen.

Den ena delen är en påstådd ranked choice voting-algoritm. Den andra delen är att maskinerna lagrar rösterna i decimaltal framgår av dokumentationen för DVS-maskinerna (de lagras som s.k. "doubles" istället för "integers").

Det blir konstigt när du klipper resonemanget till bara en halv sida, läs gärna hela analysen som Ramsland gjort.
2020-11-26, 18:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ja, för du har ju sett alla bevis och analyserat dessa för att såklart veta att dom inte håller i en rättegång? Du var advokat och har insider info angående Trump och vad för bevis dom har?

Vänta, är det inte du som har under hela den här tråden inte bemöt ett enda bevis utan bara sitter och säger "DET ÄR INTE SANT, DET HÅLLER INTE I RÄTTEN DOM LJUGER"? samt att du upprepade gånger har bekräftat din taskiga kunskap om valfusket som inte är baserat på aftonbladet där du inte vet ett skit runt bevisen?
Vänta nu läst igenom stämningarna och det är liknande var och ett i sig som dem lämnat in med likande text och annat och det enda som finns är är och förblir indicier vilket inte håller, Allt som kommer fram är propaganda material från dem för att Trumpsters ska TRO att detta kommer lösa sig för det ser man bland er Trumpsters här också!

Och nej har inte läst det i Aftonbladet eller annan media kan tyda stämningar efter man läst ngr stycken i sitt liv, Då kan man se skillnad på en stämning som kommer hålla och en som är byggt på indicier det går fort att se hur dem är uppbyggda!
2020-11-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Twitter sjunker allt på djupare nivåer, det har gått över till ren ondska. Önskar att Jack Dorsey grillas på elektriska stolen hållandes i hand med Mark Zuckenberg.

BREAKING - Twitter suspends @PATPmovie, the account of the documentary "The Plot Against the President," featured on Amazon Prime.

https://twitter.com/disclosetv/status/1332010479183663105?s=21
Uppenbarligen lärde de sig ingenting efter förhöret med Linday Graham, eller så vill de bara hämnas ytterligare. Kommer det att hända något mer med senatsförhöret? För de hade ju en ganska angelägen roll i årets valfusk.
2020-11-26, 18:29
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag förstår vad du menar, men det är helt enkelt inte korrekt - du blandar ihop olika delar av resonemangen.

Den ena delen är en påstådd ranked choice voting-algoritm. Den andra delen är att maskinerna lagrar rösterna i decimaltal framgår av dokumentationen för DVS-maskinerna (de lagras som s.k. "doubles" istället för "integers").

Det blir konstigt när du klipper resonemanget till bara en halv sida, läs gärna hela analysen som Ramsland gjort.
Jag har läst hela hans analys, men jag klippte ut det som var mest uppenbart fel, då det räcker bra för att visa på hans obefintliga trovärdighet. Och jag har inte blandat ihop någonting. Det står klart och tydligt:

Citat:
Fractional Vote Counts in Raw Data Strongly Indicate Voting Manipulation through "Ranked Choice Voting Algorithm"

Vilket är helt åt skogen. Det råa datat har inga "fractional vote counts" överhuvudtaget, och avrundningsproblem i behandlade datamängder bevisar inte att det fuskats i maskinerna.
2020-11-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vänta nu läst igenom stämningarna och det är liknande var och ett i sig som dem lämnat in med likande text och annat och det enda som finns är är och förblir indicier vilket inte håller, Allt som kommer fram är propaganda material från dem för att Trumpsters ska TRO att detta kommer lösa sig för det ser man bland er Trumpsters här också!

Och nej har inte läst det i Aftonbladet eller annan media kan tyda stämningar efter man läst ngr stycken i sitt liv, Då kan man se skillnad på en stämning som kommer hålla och en som är byggt på indicier det går fort att se hur dem är uppbyggda!

Ja, du läste igenom stämningarna. Duktig du är! Nu är det bara att läsa igenom resten av allt material runt om kring, du har mycket kvar att gå igenom.

Men det låter nästan som att du bara vill att Trump ska förlora. För dig spelar inte någon roll ifall man valfuskar så länge Trump försvinner, inte sant?

Men pja du vet, det är ju bara Jude och Soviet propaganda för att Gojims ska TRO att förintelsen har ägt rum!

Och du tycker att valfusket är konspirationsteorier så drar du själv lika långsökta (men utan någon som helst bevis eller grund mer än vad du tycker) på konspirationsteori-nivå där Trump ska ha ljugigt, fejkat bevis, betalar vittnen/sätter pistol mot deras huvud - ja you name it!
2020-11-26, 18:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Vilket är helt åt skogen. Det råa datat har inga "fractional vote counts" överhuvudtaget, och avrundningsproblem i behandlade datamängder bevisar inte att det fuskats i maskinerna.

Fast det har ju det! DVS-maskinerna lagrar röster i decimaltal, inte heltal! Jag förstår att det inte är detta hans analys fokuserar på dock. Jag tycker den är spretig och behandlar flera punkter samtidigt vilket gör den svårtolkad för mig.
2020-11-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Sidney Powell varnar för att hon kan komma att stämma dem som certifierar valresultat som är felaktiga eftersom de då är medskyldiga till bedrägeri/valfusk:

https://twitter.com/Rothbard1776/status/1328411861793067010
Tror knappast man kan åtala någon för bedrägeri om det finns bevis för det när man certifierar. Man kan ju inte stoppa en certifiering på enbart på rykten och hörsägner. Tro den där Powell verkar var som Trumps och han advokat faktiskt, inte särskilt pålästa utan pratar mer än hjärnan hinner med att analysera men tyvärr ändå livsfarliga för USA som rättsstat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in